آموزش کشت بذر کینوا در زاهدان

بذر کینوا

جهت دریافت اطلاعات مفید در رابطه با آموزش کشت بذر کینوا در زاهدان ، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در زاهدان، ارتباط برقرار نمایید. و ضمن خرید بذرهای اصل کینوا، مشاوره رایگانِ کشت بذر کینوا، در یافت کنید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری نسبتاً جدید است که در سال های اخیر کشت آن در کشورهای زیادی از جمله ایران، ترویج یافته است. بذر کینوا، متعلق به خانواده تاج خروس است که پس از رشد گیاهی شبیه سلمک تولید می نماید. بذر کینوا را هزاران سل قبل در کشورهای جنوب آمریکا کشت می شده است.

هدف از کشت بذر کینوا، تولید دانه کینوا است. مردم جنوب آمریکا دانه کینوا را به عنوان غذای اصلی خود استفاده می کرده اند. دانه کینوا مشابه برنج طبخ می شود. و برای تهیه انواع سالاد، سوپ و انواع غذاها کاربرد دارد. و ارزش غذایی آن خوراک را افزایش می دهد.

از آرد کینوا برای غنی سازی انواع نان، غلات صبحانه، بیسکویت و کیک کاربرد دارد. همچنین به علت اینکه دانه کینوا، فاقد گلوتن است، غذایی مناسب برای بیماران سلیاکی و دیابتی است. و از این دانه می توان فرآورده های بدون گلوتن تولید نمود.

به همین دلیل کشت بذر کینوا، بسیار مقرون به صرفه است و دانه حاصل از آن، تقاضای خوبی در بازارهای داخلی و خارجی دارد. بعلاوه بذر کینوا نسبت به تنش های شوری و خشکی بسیار مقاوم است. و گزینه بسیار مناسبی برای کشت در اقلیم هایی خشک کشور مانند زاهدان می باشد.

همچنین، به علت تنوع ژنتیکی که دارد، نسبت به تغییرات اقلیمی سازگار است. و قابلیت کشت و تولید دانه در مناطق مختلف را دارد. کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور، در سال های اخیر همراه با عملکرد زراعی مطلوبی می باشد.

دانه کینوا

آموزش کشت بذر کینوا در زاهدان

انتخاب تاریخ مناسب جهت کشت بذر کینوا در زاهدان، بسیار مهم است. زیرا مشابه سایر گیاهان زراعی، تاریخ نامناسب برای کشت، عملکرد محصول نهایی را کاهش می دهد. به طور کلی بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود. همچنین در مناطق مستعد، به صورت دیم نیز کشت می شود.

جهت اطلاع از تاریخ کشت بذر کینوا در زاهدان، می توانید با ما تماس بگیرید. و در زمینه کشت صحیح بذر کینوا در زاهدان و نقاط دیگر کشور، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

بذر کینوا

عملیات آماده سازی زمین زراعی

بذر کینوا بسیار ریز است و مشابه گیاهان کلزا و شبدر، کشت سطحی دارد. عملیات زراعی جهت آماده سازی زمین نیز، مانند این گیاهان است.

جهت آماده سازی زمین زراعی مدنظر برای کشت بذر کینوا در زاهدان، مراحل زیر انجام می شود. مراحلی که شامل، ماخار، شخم، دو نوبت دیسک و کودپاشی می باشد.

کشت مکانیزه بذر کینوا در زاهدان

بذر کینوا در زاهدان به انواع روش های سنتی و مکانیزه، کشت می شود و بسته به امکانات در دسترس، می توان این روش ها را انتخاب نمود.

جهت کشت مکانیزه بذر کینوا در زاهدان دستگاه ردیف کار غلات را می توان به کار برد. عمق کاشت بذر کینوا 2-1 سانتی متر است. فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 10-7 سانتی متر می باشد.

بذر کینوا

میزان بذر کینوا و آبیاری در زاهدان

استفاده از 10-8 کیلوگرم بذر کینوا برای هر هکتار، معمولاً عملکرد مطلوبی، نتیجه می دهد. البته بسته به شوری آب این مقدار، متغیر است.

گیاه و بذر کینوا برای رشد مطلوب به 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز نیاز دارد. و در اکثر موارد برای تولید محصول مرغوب، بذر و گیاه کینوا، 5 نوبت، آبیاری می شود.

کودهی بذر کینوا در زاهدان

استفاده از کودهای دامی و شیمیایی افزایش عملکرد بذر کینوا را در پی دارد. کودهای شیمیایی مانند NPK یا کود سوپرفسفات تریپل به همراه پتاس، تاثیر خوبی بر عملکرد نهایی بذر و گیاه کینوا خواهد گذاشت.

بذر کینوا

مبارزه با علف های هرز

برای مبارزه با علف های هرز می توان حدود یک تا دو ماه قبل از کاشت بذر کینوا، زمین را آبیاری کرد. و پس از سبز شدن علف های هرز با استفاده از سموم رانداپ و ترفلان آن ها را از بین برد.

همچنین پس از کاشت بذر کینوا در زاهدان، برای از بین بردن علف های هرز، از کولتیواتور و یا روش های دستی می توان استفاده نمود.

برداشت بذر کینوا بعد از کشت در زاهدان

برداشت بذر کینوا در زاهدان و سایر مناطق، به روش دستی و یا مکانیزه صورت می پذیرد. برداشت مکانیزه با استفاده از کمباین برداشت کلزا با ایجاد تغییر جزئی در هدِ برداشت انجام شود. پس از خشک شدن ساقه و گل ها با استفاده از خرمن کوب دانه های کینوا جداسازی می شوند.

البته دانه های جداسازی شده نیاز به فرآوری دارد تا آماده مصرف گردد. این مجموعه، برای اولین بار در ایران، با استفاده از دستگاه های مخصوص، فرآوری دانه کینوا را در داخل کشور انجام می دهد. و دانه آماده به طبخ و آرد کینوا را عرضه می نماید.

بذر کینوا

خرید تضمینی محصول بذر کینوا در زاهدان

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران ، بذر های اصل و شناسنامه دار کینوا را عرضه می کند. این مجموعه در جهت ترویج کشت بذر کینوا در زاهدان و مناطق مختلف کشور، با جهاد کشاورزی همکاری می نماید.

متاسفانه در موارد زیادی کشاورزان عزیز پس از خرید بذر کینوا و تولید دانه، مجبور به انبار کردن محصول خود هستند. زیرا متقاضی برای خرید محصول نهایی از آنها وجود ندارد و کشاورز دچار خسارت می گردد.

از مهم ترین خدمات این مجموعه، خرید و فروش تضمینی بذر کینوا در زاهدان و سراسر کشور، پس از عقد قرارداد می باشد. همچنین این مجموعه درباره نحوه کشت بذر کینوا در زاهدان، به صورت کاملاً رایگان مشاوره ی کشت ارائه می نماید.

جهت دریافت مشاوره کشت بذر کینوا در زاهدان و هر منطقه ای که هستید، می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید. و محصول تولیدی خود را به صورت تضمینی در این مجموعه به فروش برسانید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *