بازار خرید بذر کینوا در اهواز

قیمت بذر گیاه کینوا

برای اطلاع از بازار خرید بذر کینوا در اهواز  می‌توانید با این مجموعه در ارتباط باشید و سوالات خود را در این زمینه از کارشناسان آن بپرسید. بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار نیز در این مجموعه ارائه می‌گردد.

خرید و کشت بذر کینوا در اهواز

کشت بذر کینوا در استان اهواز مانند دیگر استان‌های کشور رونق زیادی پیدا کرده است. تعیین تاریخ مناسب کاشت بذر کینوا از فاکتورهای بسیار مهم در کشت بذر کینوا می‌باشد. برای تعیین زمان درست و دقیق کاشت بذر کینوا در اهواز و استان‌های دیگر در سطح کشور می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. هوای اهواز در زمستان معتدل می‌باشد و مشکل سرما و یخزدگی در این منطقه وجود ندارد.

 بذر کینوا اهواز

مزیت های کشت بذر کینوا

همانطور که گفتیم کشت بذر کینوا در نقاط مختلف کشور توسعه زیادی پیدا کرده است. بذر کینوا مقاوم به شرایط سخت خشکی و شوری است، امکان کشت آن دوبار در سال وجود دارد، سودآوری آن دو برابر گندم است. دوره‌ی رشدی کوتاه حدود 100 روزه دارد، همه‌ی این دلایل باعث شده که کشت بذر کینوا طرفداران زیادی در جهان و هم چنین ایران پیدا کند.

روش‌های کشت و میزان بذر کینوا

کشت بذر کینوا به راحتی و آسانی قابل انجام است. روش‌های مختلف کشت بذر کینوا شامل روش‌های جوی و پشته‌ای، ردیفی، نواری و به غیر از روش کرتی می‌باشد. روش کشت کرتی برای کینوا به علت داشتن انشعابات و شاخ و برگ مناسب نیست. بذور کینوا بسیار ریز می‌باشند و مانند بذور کلزا جزء بذور ریز محسوب می‌شوند. میزان بذر مناسب برای کاشت کینوا 8 تا 10 کیلوگرم در هکتار می‌باشد.

عمق کاشت بذر کینوا 1 تا 2 سانتی متر باید باشد. فاصله‌ی بذرها بین هر ردیف 50 سانتی‌متر و فاصله‌ی بذر‌ها داخل هر ردیف نیز 7 تا 10 سانتی متر است. علاقه مندان در اهواز میتوانند بهترین بذرها را از بازار این استان خرید کنند.

کشت بذر کینوا اهواز

آبیاری بذور کینوا

روش‌های مختلف آبیاری کینوا غرقابی، قطره‌ای، بارانی و نوار تیپ می‌باشند. نیاز آبی کینوا کم می‌باشد به طور کلی 5 تا 7 مرتبه به آبیاری نیاز دارد و بارندگی در طی سال می‌تواند از تعداد دور آبیاری کم کند، فواصل آبیاری بذور کینوا 10 تا 15 روز می‌باشد و در اکثر اوقات 5 دور آبیاری برای رشد بذور کینوا کفایت می‌کند.

عملکرد کینوا و کوددهی

میزان عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن در هکتار و اگر بتوان مدیریت مناسبی در طی دوره‌ی رشدی داشت عملکرد به 5/5 تا 6 تن در هکتار هم می‌رسد. برای افزایش عملکرد کینوا می‌توان از کودهای شیمیایی و آلی استفاده کرد. کودهای مورد استفاده شامل کود NPK به میزان 150کیلوگرم در هکتار، 150 کیلوگرم کود سوپر فسفات تریپل و 100 کیلوگرم کود پتاس و نیز دو مرحله کود سرک برای افزایش عملکرد کینوا توصیه می‌شود. مرکز خرید بذر در اهواز تمامی کودهای مورد نیاز را ارائه می دهد.

برداشت کینوا

برای برداشت محصول کینوا می‌توان هم از روش دستی و هم مکانیزه با توجه به امکانات منطقه‌ی مورد کشت استفاده کرد. دستگاه کمباین کلزا برای برداشت کینوا استفاده می‌شود که برای این منظور باید هد برداشت دستگاه را تغییر داد.

برداشت بذر کینوا اهواز

بازار خرید بذر کینوا در اهواز

جهت بررسی وضعیت بازار خرید بذر کینوا در اهواز و دیگر استان‌های کشور می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. با توجه به جدید بودن بذر کینوا برای کشت آن ممکن است سوالاتی برای کشاورزان در اهواز و استان‌های دیگر پیش بیاید. این مجموعه هم چنین آماده ارائه خدمات در زمینه‌ی نحوه کشت بذر کینوا در اهواز و دیگر استان‌های کشور می‌باشد. برای خریدی مطمئن در زمینه‌ی بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار با این مجموعه در تماس باشید.

همکاری در بازار خرید بذر کینوا اهواز

برای توسعه بازار خرید بذر کینوا در اهواز و دیگر استان‌های کشور می‌توانید با این مجموعه در تماس بوده و هم چنین از حمایت و پشتیبانی آن در زمینه‌ی نحوه کشت، زمان دقیق کشت بذر کینوا و نیز بازار خرید و فروش و نیز صادرات محصول کینوا بهره‌مند گردید. این مجموعه اقدام به خرید تضمینی بذرهای تولیدی کشاورزان می نماید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *