بازار ماده غذایی کینوا در ایران

کینوا

جهت اطلاع از وضعیت بازار ماده غذایی کینوا در ایران و دریافت مشاوره درباره نحوه مصرف آن، می توانید با بزرگترین مرکز تولید ماده غذایی کینوا در کشور، در ارتباط باشید.

دانه کینوا ماده غذایی ارزشمند

این محصول دانه‌ای با قدمت چند هزار ساله می‌باشد که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.دانه کینوا که دارای مواد غذایی فراوانی است به خاویار گیاهی معروف می باشد.

خاویار گیاهی کینوا، تنها منبع گیاهی است که تمام اسیدآمینه‌های ضروری بدن انسان است را دارد. این دانه که ماده غذایی ارزشمندی است، دارای 19 اسیدآمینه می‌باشد. سازمان فائو سال 2013 را به نام سال کینوا نامگذاری کرد و به کشورهای مختلف جهان، مصرف روزانه ماده غذایی کینوا را توصیه نمود.

در حال حاضر بیش از 100 کشور در جهان، ماده غذایی کینوا را تولید و مصرف می‌کنند. در ایران نیز ماده غذایی کینوا به شدت مورد استقبال گرفت.

ماده غذایی کینوا همان دانه‌های ریز کینوا با وزن هزار دانه 2 تا 3 گرم می‌باشد. ماده غذایی کینوا حاصل رشدگیاه کینوا است که پس از رسیدگی فیزیولوژیک آن برداشت می‌شود. گیاه کینوا، شبه غله ای متعلق به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج می‌باشد که دانه‌های مغذیی تولید می‌نماید.

ماده غذایی کینوا یا همان دانه کینوا، سرشار از پروتئین، ویتامین‌های گروه B، ویتامین E، فیبر، آهن، منیزیم، کلسیم، آهن، منگنز، روی، مس و… می‌باشد. همچنین ماده غذایی کینوا، دانه ای فاقد گلوتن است و به همین دلیل ارزش دارویی نیز دارد.

افراد دیابتی و بیماران سلیاکی که ممنوعیت استفاده از غلات گلوتن دار را دارند، می‌توانند ماده غذایی کینوا را مصرف نمایند. ماده غذایی کینوا غذایی خوش هضم و بسیار سبک است که مصرف آن برای تمام گروه‌های سنی توصیه می‌شود. ماده غذایی کینوا در سراسر ایران توسط این مجموعه به فروش می‌رسد.

کینوا

فیبر و آهن موجود در ماده غذایی کینوا

ماده غذایی کینوا دارای فیبر محلو زیادی است. فیبر موجود در ماده غذایی کینوا باعث هضم سریع غذای می‌گردد. همچنین، باعث جذب اسیدهای صفراوی و ترکیبات سمی بدن نیز می‌شود.

فیبرهای موجود در ماده غذایی کینوا، با تنظیم عملکرد باکتری‌های روده، کارکرد روده را بهبود می‌بخشند . این فیبرها، به شدت از سرطان روده جلوگیری می‌کنند. باعث کاهش کلسترول خون، بهبود هضم غذا و همچنین کاهش شاخص قند خون می‌گردند. ماده غذایی کینوا در ایران به شدت در حال افزایش است زیرا ذائقه ایرانی طعم کینوا را پذیرفته است.

آهن یکی دیگر از املاح معدنی موجود در ماده غذایی کینوا است. در بین بانوان ایرانی کم خونی و فقر آهن بسیار شایع است و خوردن انواع قرص‌های شیمیایی نیز رواج دارد. تغذیه مناسب، برای داشتن بدنی سالم، بسیار موثر است.

مصرف ماده غذایی کینوا در رژیم غذایی این افراد تا حد زیادی از بروز مشکلات کم خونی به ویژه در دوران بارداری جلوگیری می‌نماید. همچنین مصرف قرص های شیمیایی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

کینوا


بازار ماده غذایی کینوا در ایران

همانطور که بیان گردید ماده غذایی کینوا سرشار از مواد مغذی است. و با معرفی آن توسط فائو، کشورهای زیادی از جمله ایران به تولید و مصرف آن، تمایل نشان دادند. در سال‌های اخیر، کشت بذر کینوا و تولید ماده غذایی کینوا در کشور افزایش یافته است. و به دنبال آن بازار خرید و فروش ماده غذایی کینوا در ایران نیز رونق گرفته است.

مجموعه ما به عنوان اولین مرکز فرآوری دانه کینوا و بزرگترین مرکز تولید ماده غذایی در ایران، دانه های سفید و رنگی کینوا را با کیفیت بالا عرضه می‌کند. این مجموعه برای اولین بار در ایران، دانه کینوا را فرآوری نموده و ماده غذای کینوا آماده به طبخ را به صورت بسته بندی توزیع می‌کند.

دانه کینوا

همکاری در بازار ماده غذایی کینوا در ایران

جهت اطلاع از وضعیت بازار ماده غذایی کینوا در ایران، می‌توانید با ما تماس بگیرید. همچنین این مجموعه آماده همکاری با رستوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، انجمن‌های سلیاکی و کارخانجات صنایع تبدیلی می‌باشد. دانه و آرد ماده غذایی کینوا، در تناژ بالا در اختیار متقاضیان عزیز قرار گیرد.

همچنین مجموعه ما در زمینه کشت بذر کینوا و تولید ماده غذایی کینوا به صورت کاملاً رایگان مشاوره ارائه می‌دهد. بعلاوه کودهای بیولوژیک جهت تولید ارگانیک ماده غذایی کینوا نیز عرضه می‌نماید. برای اطلاع از وضعیت بازار ماده غذایی کینوا و کلیه خدمات این مجموعه، می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *