سایت جامع آرد کینوا

آرد کینوا

اولین مرکز فرآوری دانه کینوا و بزرگترین مرکز تولید و عرضه دانه و آرد کینوا در ایران، جهت افزایش معرفی دانه و آرد کینوا، بیان خواص آن ها، روش مصرف آرد کینوا، سایت جامع آرد کینوا را راه اندازی نموده است.

معرفی دانه کینوا

دانه کینوا حاصل رشد و رسیدگی گیاهی زراعی به نام گیاه کینوا است. گیاه کینوا دارای ظاهری مشابه به نوع علف هرز سلمه تره که گونه ای وحشی است، می باشد. دانه کینوا متعلق به خانواده تاج خروس و دارای وزن هزار دانه بین 2 تا 3 گرم است.آرد کینوا در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

مردم منطقه آند آمریکای جنوبی است، طی 5000 سال است که به طور مداوم، دانه کینوا را به عنوان غذای اصلی خود استفاده می کنند. دانه کینوا بومی این منطقه است و به علت ارزش غذایی بالا و داشتن مواد غذایی مختلف، به خاویار گیاهی معروف است.

در حال حاضر بیش از صد کشور جهان، از جمله کشور ایران به کشت و تولید دانه کینوا پرداخته اند. خانواده های زیادی در سراسر جهان مصرف دانه کینوا را در برنامه غذایی خود قرار داده اند.

همچنین بذر کینوا به تنش های خشکی و شوری مقاوم است و در اقلیم های مختلف نیز قادر به رشد می باشد. ارزش غذایی بالای دانه کینوا و مقاومت بذر کینوا به تغییرات اقلیمی، باعث شد که سازمان خوار و بار جهانی (فائو)، سال 2013 را سال کینوا نام گذاری کند.

همچنین دانه کینوا دارای مقدار زیادی پروتئین است که این مقدار دو برابر برنج می باشد. دانه کینوا دارای املاح معدنی مفیدی مانند کلسیم، منیزیم، روی، آهن، مس، فیبر و منگنز است. و غذایی بسیار مناسب برای انواع گروه های سنی می باشد.

بذر کینوا

آرد کینوا جایگزین مناسب سفید گندم

گندم به عنوان یک منبع اصلی تولید انرژی برای انسان است، اما از نظر اسید آمینه هایی مانند لیزین فقیر است. فعالیت آنتی اکسیدانی مغز دانه گندم بسیار است و دانه های کامل آن نیز دارای حداقل فعالیت آنتی اکسیدانی هستند. ضمن اینکه سبوس گندم نیز فعالیت آنتی اکسیدانی کمی دارد.

شاخص گلیسمی گندم خالص یا سفید و محصولات آنها به مراتب بیشتر از دانه‌های کامل جوی دوسر و برنج، ذرت و آرد آن ها می‌باشد که این نیز برای سلامتی انسان خطر ساز است. گندم در شرایط طبیعی منبع خوب ویتامین های گروه B، آهن و روی است.اما تجمع این مواد بیشتر در سبوس آن می باشد و در آرد سفید یافت نمی‌شود.

اسیدآمینه عمده؛ گلوتن موجود در دانه گندم، اسید گلوتامیک و پرولین می باشد که هر دو غیر ضروری هستند. همچنین آرد سفید و نرم گندم در صورت استفاده هر روز، باعث ایجاد مواد چسبنده در روده و یبوست در انسان می شود.

طبق تحقیقات بسیاری از غلات تراریخته پرمحصول مانند گندم، که به منظور رفع نیاز بشر تولید شده‌اند و همینطور ازدیاد تولید محصول توسط کودها و آفات شیمیایی، نیز برای سلامت انسان خطرناک هستند.

ارد کینوا

ارزش ماده غذایی کینوا

دانه و آرد کینوا به عنوان محصول غیر تراریخته که اغلب به صورت ارگانیک نیز تولید می شود، جایگزین مناسبی برای غلات متداول مانند گندم و فرآورده های آن ها می باشد. پروتئین موجود در آرد کینوا از نظر کمی و کیفی بهتر از غلات متداول است. و تعادل موجود در اسید آمینه های موجود کینوا بسیار مناسب برای انسان می باشد.

آرد کینوا نسبت به گندم، جو و ذرت سدیم کمتری دارد. همچنین میزان کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، آهن، مس، منگنز و روی آن بیشتر از این سه غله ذکر شده می باشد. آرد کینوا حجم دهنده مناسبی برای آرد سفید گندم می باشد. همچنین مشابه دانه کینوا، فاقد گلوتن است که مصرف فرآورده های آن، غذایی بسیار مناسب برای بیماران دیابتی و سلیاک می باشد.

آرد کینوا

سایت جامع آرد کینوا

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان از جمله ایران دانه کینوا را تولید و مصرف می نمایند. آرد کینوا نیز از همین دانه های مغذی تولید می شود. متاسفانه هنوز برای بسیاری از افراد جامعه، دانه کینوا، دانه ای ناشناخته است و از روش های مصرف آن و همچنین فواید آرد کینوا، اطلاعات کمی در دسترس است.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کشت بذر و بومی سازی تولید دانه و آرد کینوا در ایران فعالیت می نماید. این مجموعه سایت جامع آرد کینوا را با هدف معرفی فواید و روش های کاربرد آن، راه اندازی نموده است.

کینوا

همکاری در سایت جامع آرد کینوا

در سایت جامع آرد کینوا، اطلاعات مربوط به مواد غذایی آرد کینوا، فواید مصرف و روش های استفاده از آن ارائه می شود. همچنین این مجموعه برای اولین بار فرآوری دانه کینوا را در داخل کشور انجام داده است. و دانه کینوای قابل طبخ و بسیار باکیفیت را به همراه آرد کینوا، تولید می نماید.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا و تولید کننده آرد کینوا، آماده همکاری با هتل ها، رستوران ها، باشگاه ها، بیمارستان ها و انجمن های سلیاک را می باشد. مجموعه ما دانه آماده به طبخ کینوا، کینوای سفید، کینوای رنگی و آرد کینوا را به صورت بسته بندی و عمده در تناژ بالا عرضه می نماید. جهت استفاده از این خدمات می توانید به سایت جامع آرد کینوا، مراجعه نمایید و یا با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *