قیمت روز بذر کینوا در خراسان رضوی

بذر کینوا

جهت اطلاع از قیمت روز بذر کینوا در خراسان رضوی ، می توانید از بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران ، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، شبه غله ای با خصوصیات رشدی ویژه خود می باشد. اما در کشور ایران و اغلب نقاط جهان، کمتر شناخته شده است. بذر کینوا که به خانواده تاج خروس و زیر خانواده اسفناج تعلق دارد، بومی جنوب آمریکا می باشد. در استان خراسان رضوی بذر کینوا با قیمت مناسب در این مجموعه به فروش می رسد.

بذر کینوا از 5000 هزار سال قبل در این منطقه کشت می شده است. بذر کینوا پس از رشد تولید گیاه کینوا را می نماید. برگ های تازه گیاه کینوا به عنوان سبزی خام و پخته مصرف می شوند.

اما هدف اصلی از کشت بذر کینوا تولید دانه هایی با ارزش غذایی بالا است. دانه های کینوا، غذای اصلی مردم جنوب آمریکا را تأمین می کنند و در بین آنها به خاویار گیاهی معروفند.در سال 2013، کشت بذر کینوا، توسط سازمان فائو با هدف تأمین امنیت غذایی و مبارزه با فقر و گرسنگی ترویج یافت. این سازمان با همکاری کشورهای تولیدکننده بذر کینوا، سال 2013 را سال کینوا نامگذاری نمود. زیرا بذر کینوا علاوه بر تولید دانه های مغذی، در شرایط سخت زراعی و اقلیم های مختلف، قادر به رشد می باشد.

بذر کینوا به خشکی، شوری و یخ زدگی بسیار مقاوم است. همچنین بذر کینوا به تغییرات اقلیمی نیز سازگار است. یعنی در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی مختلف رشد می نماید. تولید محصول بذر کینوا در استان های مختلف کشور با اقلیم های متفاوت، این مطلب را تایید می کند.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا و قیمت روز بذر کینوا در خراسان رضوی

در سال های اخیر و با معرفی بذر کینوا، کشت آن در نقاط مختلف جهان، افزایش یافته است. همچنین مصرف دانه کینوا در سبد غذایی خانواده ها نیز رونق گرفته است. البته هنوز بسیاری از افراد، درباره روش صحیح کشت بذر کینوا، اطلاعات کافی ندارند.

مجموعه ما با داشتن تجربه کشت بذر کینوا در نقاط مختلف ایران، در این زمینه، مشاوره رایگان ارائه می نماید. همچنین تجربه نشان داده است که انتخاب تاریخ کشت مناسب، اهمیت زیادی بر عملکرد نهایی محصول دارد. علاوه بر این، این مجموعه بذر کینوا را در خراسان با قیمت مناسب عرضه می کند.

برای کشت بذر کینوا نیز، باید با توجه به منطقه زراعی، تاریخ مناسبی را انتخاب نمود. برای اطلاع از زمان کشت بذر کینوا در هر منطقه ای که هستید، می توانید از ما مشاوره رایگان دریافت نمایید.

اصول کشت کینوا

در ادامه به طور خلاصه مطالبی در رابطه با روش کشت بذر کینوا ارائه می شود. چنانچه تمایل به کشت بذر کینوا در زمین زراعی خود به ویژه در خراسان دارید، می توانید علاوه بر اطلاع از قیمت روز بذر کینوا ، از مجموعه ما پشتیبانی رایگان دریافت نمایید.میزان بذر مورد نیاز برای کشت بذر کینوا در هر هکتار 10-8 کیلوگرم می باشد.

وحداقل عملکرد آن 2 تن در هکتار است. اما در صورت مدیریت زراعی صحیح و فراهم کردن منابع مطلوب، حداکثر عملکرد بذر کینوا، 5/5 تن در هکتار خواهد بود.

آماده سازی زمین برای کشت بذر کینوا مشابه گیاهان بذر ریز می باشد. کشت بذر کینوا بسته به امکانات در دسترس به روش های سنتی و یا مکانیزه انجام می شود. برای کشت مکانیزه بذر کینوا، عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر باید رعایت شود.

رعایت اصول کشت زیر نظر مشاوران این مجموعه در تولید با کیفیت کینوا تاثیر زیادی دارد. قیمت روز کینوا در خراسان رضوی و سایر استان ها با توجه حجم تولید و کیفیت تعیین می گردد

بذر کینوا

کود دهی و ابیاری در بذر کینوا خراسان رضوی

دستگاه خطی کار غلات گزینه مناسبی برای کشت مکانیزه بذر کینوا است. جهت افزایش عملکرد بذر کینوا می توان از کودهای NPK و یا سوپرفسفات تریپل به همراه پتاس، استفاده کرد. دو نوبت کود سرک در مرحله 6-4 برگی و شروع گلدهی، نیز باعث افزایش محصول خواهد گردید.این مجموعه عرضه کننده بذر کینوا با قیمت مناسب در خراسان است.

بذر کینوا برای رشد به 5 تا 7 نوبت آبیاری با فاصله 15- 10 روز نیاز دارد. در برخی از مناطق کشور مشکل شوری و خشکی وجود دارد که با انتخاب زمان و نوع روش آبیاری می توانید به محصولی با عملکرد مطلوب دست یابید.

آبیاری زمین یک یا 2 ماه قبل از کشت بذر کینوا باعث سبز شدن علف های هرز می شود. و پس از آن با استفاده از سموم ترفلان و رانداپ، با این علف های هرز مبارزه می شود. برداشت محصول حاصل از رشد بذر کینوا به صورت دستی و یا با استفاده از کمباین امکان پذیر است. برای برداشت مکانیزه محصول کینوا، کمباین مربوط به برداشت کلزا با تغییر دادن هدِ برداشت، به کار می رود.

بذر کینوا

قیمت روز بذر کینوا در خراسان رضوی

در سال های اخیر کشت بذر کینوا در داخل کشور، افزایش یافته است. و کشت بذر کینوا در اغلب نقاط کشور با عملکرد مطلوبی همراه بوده است. در بازارهای داخلی بذر کینوا با قیمت های مختلفی خرید و فروش می شود.

برای اطلاع از قیمت روز بذر کینوا در خراسان رضوی، می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را در خراسان رضوی عرضه می کند.

بذرهای عرضه شده در این مجموعه با قیمت بسیار مناسب عرضه می شود. این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در خراسان رضوی، مشاوره رایگان ارائه می دهد.همچنین پس از خرید بذر کینوا و عقد قرارداد، خرید و فروش محصول کینوا را به صورت کاملاً رایگان انجام می دهد. برای اطلاع از خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *