فروشگاه بذر کینوا اصل

بذر کینوا

کدام فروشگاه بذر کینوا اصل عرضه می نماید؟ آیا امکان خرید و فروش تضمینی بذر کینوا وجود دارد؟ از چه مرکزی می توان مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر، دریافت نمود؟

معرفی بذر کینوا اصل

بذر کینوا پس از رشد، گیاه کینوا را تولید می نماید. گیاه کینوا نیز پس از رسیدگی دانه های کینوا را تولید می کند. تولید دانه هایی با ارزش غذایی فراوان و سودآوری دو برابری نسبت به گندم و کلزا، باعث افزایش کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور شده است.در ایران فروشگاه کینوا ، بذر کینوا اصل را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

بذر کینوا بذری از خانواده تاج خروس، و زیرخانواده اسفناج است. گیاه حاصل از رشد بذر کینوا، ظاهری مشابه علف هرز سلمک دارد. مردم کشورهای پرو، بولیوی و شیلی در آمریکای جنوبی از حدود 5000 سال قبل، بذر کینوا را کشت می کنند. و دانه کینوا را به عنوان غذای اصلی خود مصرف می نمایند.

دانه کینوا دارای ارزش غذایی زیادی است و به خاویار گیاهی معروف است. دانه کینوا دارای املاح معدنی بسیاری از جمله آهن، منیزیم، کلسیم، فسفر، روی، فیبر و ویتامین B2 می باشد. آهن، کلسیم و منیزیم موجود در دانه کینوا بیش از سه برابر گندم است. و میزان اسید آمینه هیستیدین آن از جو ، سویا و گندم نیز بالاتر می باشد. همچنین دانه کینوا تنها منبع گیاهی است که همه اسیدآمینه های ضروری بدن انسان را دارد.

بذر کینوا، بذری شبه غله و دولپه، با دوره رشدی حدود 100 روزه می باشد. همچنین بذر کینوا، به تنش های خشکی، سرما و شوری مقاومت زیادی دارد. گیاه حاصل از رشد بذر کینوا، قادر به تولید دانه در حداقل شرایط زراعی می بادشد. بعلاوه بذر کینوا نسبت به تغییرات اقلیمی سازگار است و در اقلیم های نیز مختلف رشد می نماید.همه ویژگی های ذکر شده و سودآوری دو برابری بذر کینوا نسبت به گندم و برخی غلات، بذر کینوا را به گزینه مناسبی برای کشت، تبدیل کرده است.

دانه کینوا

کشت بذر کینوا اصل و خرید آن از فروشگاه کینوا

همانطور که بیان گردید، بذر کینوا بسیار کم توقع است و در زمین های شور و حتی مزارع فقیر نیز رشد می نماید. امکان کشت بذر کینوا، به هر دو روش سنتی و مکانیزه وجود دارد.همچنین بذر کینوا در دو نوبت کشت بهاره و پاییزه، مورد کشت و کار قرار می گیرد. و حتی در برخی مناطق در نوبت تابستانه نیز کشت می شود.

برای آبیاری بذر کینوا نیز، می توان از انواع روش های مختلف آبیاری استفاده نمود. کشت بذر کینوا مشابه کلزا و شبدر به صورت سطحی انجام می شود. زیرا بذر های آن بسیار ریز است. و برای هر هکتار به میزان 10-8 کیلوگرم بذر کینوا نیاز است تا محصولی با عملکرد قابل قبول تولید شود.

بذر کینوا

فروشگاه بذر کینوا اصل

اولین گام برای تولید محصولی با عملکرد زراعی مطلوب و دارای کیفیت مناسب، انتخاب بذر کینوا اصل و مرغوب است. متاسفانه در برخی افراد بذرهای تقلبی که فاقد قدرت جووانه زنی هستند، را عرضه می کنند. همچنین در برخی از موارد بذرهای تقلبی اختلاط ژنتیکی داشته و دانه های کینوا تولید شده، یکدست نخواهد بود.

جهت تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار، که محصولی مرغوب و باکیفیت حاصل می کند، می توانید با ما تماس بگیرید. این مجموعه، بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا اصل و شناسنامه دار در کشور است.

بذر کینوا

تهیه زمین برای کاشت بذر کینوا

بذر کینوا در خاک های لومی- شنی رشد می کند. و جهت آماده سازی زمین زراعی برای کشت بذر کینوا اصل، ماخار، شخم، دیسک سنگین و سبک و کودپاشی اجرا می شود. بذر کینوا بسیار ریز است و کشت آن به صورت سطحی انجام می شود و عمق کشت 1 تا 2 سانتی متر است.علاقه مندان می توانند بذر اصل کینوا را از فروشگاه های معتبر این مجموعه خرید نمایند.

جهت کشت مکانیزه بذر کینوا ، لازم است؛ فاصله ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بذرها در داخل هر دریف 7 تا 10 سانتی متر رعایت گردد. تعداد دفعات آبیاری لازم برای رشد بذر و گیاه کینوا، 5 تا 7 مرتبه با فاصله هر 10 تا 15 روز است.

کاربرد کودهای آلی و شمیایی مانند NPK یا سوپرفسفات تریپل به همراه پتاس، باعث افزایش عملکرد محصول نهایی کینوا می شود. البته از مصرف بالای کود ازته باید پرهیز شود چرا که باعث ورس و کاهش عملکرد می گردد.

حداقل عملکرد بذر کینوا ، 2 تن و حداکثر عملکرد آن 5/5 تن در هکتار است. مصرف بذر کینوا اصل، تأمین منابع و مدیریت زراعی مناسب، حداکثر عملکرد را در پی خواهد داشت.

کینوا

همکاری فروشگاه بذر کینوا اصل

مجموعه ما وزارت جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت بذر کینوا در سراسر ایران، فعالیت می کند. این مجموعه به عنوان فروشگاه بذر کینوا، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را توزیع می نماید. و در تمام مراحل زراعت کینوا، با ارائه مشاوره رایگان، کشاورزان عزیز را در تولید محصولی با عملکرد مطلوب همراهی می نماید.

همچنین این مجموعه، پس از عقد قرارداد، خرید و فروش بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد. جهت خرید بذر کینوا اصل، دریافت مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا و فروش تضمینی محصول خود، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *