بازار بذر کینوا عمده

برنج کینوا

بازار بذر کینوا عمده در ایران در چه سطحی قرار دارد؟ خرید و فروش بذر کینوا به صورت فله در چه مرکزی امکان پذیر است؟ آیا امکان فروش تضمینی بذر کینوا وجود دارد؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا با وزن هزاردانه 2 تا 3 گرم بسیار ریز است. بذر کینوا، پس از رشد گیاه کینوا را تولید می نماید که این گیاه پس از رسیدگی دانه کینوا را تولید می کند. دانه های کینوا دارای ارزش غذایی بالا هستند و به خاویار سبز معروفند.دانه های کینوا طی هزاران سال غذای اصلی مردم جنوب آمریکا بوده اند.این مجموعه اولین بازار بذر کینوا عمده در ایران است.

بذر کینوا، همچنین دارای پتانسیل بالای رشد در شرایط نامساعد محیطی است. بذر کینوا به شوری و خشکی مقاوم است. و در اقلیم های مختلف با آب و هوای متفاوت نیز می تواند رشد کند و دانه، تولید نماید.

همانطور که بیان شد، بذر کینوا ، در اصل بومی آمریکای جنوبی است. اما با معرفی این گیاه توسط سازمان فائو و توصیه به کشت آن، در حال حاضر، بیش از صد کشور جهان، بذر کینوا را کشت می کنند. کشور ایران از جمله کشورهایی است که کشت بذر کینوا در مناطق مختلف آن با عملکرد مطلوب همراه بوده است.

بذر کینوا، به دلیل مقاومت بالا به شوری و خشکی، و عملکرد زراعی بالا در مناطق خشک، جایگاه خود را در بین کشاورزان پیدا کرده است. کشت بذر کینوا سودآوری بیشتری نسبت به غلات متداول دارد و حتی تا دوبرابر گندم سودآور است.

دانه کینوا

کشت بذر کینوا عمده

بذر کینوا با دوره رشدکوتاه مدت، جزو گیاهان زودرس محسوب می شود. بعلاوه بذر کینوا برای رشد و تولید دانه، به آب کمی برای نیاز دارد. و به علت ریز بودن بذر کینوا، لازم است که کشت آن به صورت سطحی انجام شود.

انجام عملیات زراعی جهت آماده سازی زمین، برای کشت بذر کینوا ، شامل شخم، دو مرحله دیسک سنگین و سبک و کودپاشی می باشد. بذر کینوا به انواع روش های سنتی و مکانیزه کشت می شود. و بسته به امکانات در دسترس و وسعت زمین، می توان از این روش ها استفاده نمود.

گیاه کینوا

کوددهی و آبیاری در بذر کینوا به صورت عمده

جهت کشت مکانیزه بذر کینوا از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده کرد. میزان بذر مورد نیاز برای کشت بذر کینوا، درهر هکتار 8 تا 10 کیلوگرم است. استفاده از انواع روش های آبیاری برای تامین نیاز آبی بذر کینوا امکان پذیر است. علاقه مندان می توانند اطلاعات لازم در این زمینه را از بازار بذر کینوا عمده بدست آورند.

بذر کینوا، برای رشد به 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله هر 10 تا 15 روز نیاز دارد. البته در مناطق معتدل می توان از باران های زمستانه بهره برد و دفعات آبیاری را کاهش داد.

استفاده از کودهای دامی و شیمیایی باعث افزایش عملکرد بذر کینوا خواهد شد. برای تامین مواد مورد نیاز برای رشد بذر کینوا،کود NPK یا سوپرفسفات تریپل را می توان به کار برد. 150 کیلوگرم کود NPK یا 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم کود پتاس، تاثیر مطلوبی بر عملکرد بذر کینوا، خواهد گذاشت .

علف های هرز و برداشت بذر کینوا عمده

برای مبارزه با علف های هرز، می توان یک تا دو ماه قبل از کاشت بذر کینوا، زمین زراعی مد نظر را آبیاری نمود. و پس از اینکه علف های هرز رشد کردند، با استفاده از سموم ترفلان و رانداپ آن ها را از بین برد.

عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن در هکتار است. ولی در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی و مدیریت زراعی صحیح، به 5/5 و حتی 6 تن در هر هکتار خواهد رسید. برای برداشت محصول نهایی بذر کینوا از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت می توان استفاده نمود.

بذر کینوا

بازار بذر کینوا عمده

به دنبال ترویج کشت در بازار بذر کینوا عمده در استان های مختلف کشور، بازار خرید و فروش بذر کینوا فله و بسته بندی نیز رونق یافته است. در سال های اخیر کشت بذ رکینوا در مناطق مختلف کشور، روند افزایشی داشته است. محصول تولید شده در اغلب مناطق از کیفیت خوبی برخوردار است و برای صادرات نیز مناسب می باشد.

مجموعه ما در جهت ترویج کشت بذر کینوا در ایران، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می کند. این مجموعه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا فله و بسته بندی، را در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد. و پس از عقد قرارداد، خرید و فروش بذر کینوا و دانه کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد.

همچنین در این مجموعه، مشاوره کشت و بازار بذر کینوا عمده به صورت تخصصی و کاملاً رایگان در اختیار کشاورزان عزیز قرار می گیرد. بعلاوه این مجموعه، بذر کینوا فله ای در تناژ بالا و همچنین در بسته بندی های مختلف، عرضه می نماید.
برای اطلاع از خدمات این مجموعه می توانید با ما در ارتباط باشید.

بذر کینوا

همکاری در بازار بذر کینوا عمده

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی با هدف توزیع در بازار بذر کینوا عمده و ترویج کشت کینوا در ایران، فعالیت می کند. این مجموعه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را به صورت فله و بسته بندی در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد. همچنین پس از عقد قرارداد خرید محصول نهایی بذر کینوا به صورت فله ای و کاملاً تضمینی صورت می پذیرد.

بعلاوه، در این مجموعه مشاوره کشت بذر کینوا در نقاط مختلف کشور به صورت کاملاً رایگان در اختیار افراد علاقه مند قرار می گیرد. برای خرید و فروش فله ای بذر کینوا، استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان و سایر خدمات این مجموعه می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *