میزان بذر کینوا در هکتار

خرید و فروش گیاه کینوا

میزان بذر کینوا در هکتار چه مقدار است؟ برای تهیه بذر کینوا اصل، با قوه نامیه بالا، شناسنامه‌دار و گواهی شده به کدام مجموعه می‌توان مراجعه کرد؟

میزان بذر کینوا در هکتار چقدر است؟

برای هر هکتار به میزان 8 تا 10 کیلوگرم بذر مورد نیاز است. عوامل مختلفی باعث کاهش یا افزایش میزان بذر مصرفی در هکتار می‌گردند. اگر بذور دارای قوه نامیه پایینی باشند، میزان بذر مصرفی هم افزایش می‌یابد. عملیات خاک ورزی مناسب زمین باعث کاهش میزان بذر مورد استفاده می‌گردد و اگر درست انجام نشود یعنی باعث ایجاد کلوخ و سله در خاک گردد در افزایش میزان بذر تاثیر گذار است.

انتخاب روش کشت و آبیاری هم در میزان بذر مصرفی موثر است. به طور مثال کشت بذر کینوا به روش کرتی میزان بذر بیشتری را نیاز دارد.

بذر کینوا در هکتار

کشت بذر کینوا با قوه نامیه بالا در هکتار

برای داشتن یک عملکرد مطلوب از کشت بذر کینوا در هر هکتار باید بذور تهیه شده دارای خلوص بالای فیزیکی و ژنتیکی و کیفیت مناسب باشند. داشتن قوه نامیه بالا از فاکتورهای بسیار مهمی است که در هنگام تهیه بذر باید به آن توجه کرد.

بذر کینوا از بذوری است که زودتر از سایر بذور قوه نامیه خود را از دست می‌دهد، هم‌چنین اگر به خوبی در انبار نگه‌داری نگردد. اگر قوه نامیه بذر پایین باشد عواقبی مانند بدسبزی، تنک بودن مزرعه و کانوپی ضعیف را موجب خواهد شد.

بذر کینوا در هکتار

عمق کشت بذر کینوا

عمق کشت بذر کینوا در هکتار بسته به نوع خاکی که در آن کشت می‌گردد 1 تا 2 سانتی متر می‌باشد. در خاک‌های سبک بذر کینوا را باید عمیق‌تر و در خاک‌های سنگین‌تر بذور را سطحی‌تر باید کشت کرد.کینوا مانند بذور کلزا جزء بذور ریز دسته بندی می‌شود و باید عمق کشت آن کم باشد. رعایت نکردن عمق مناسب کشت کینوا بدسبزی مزرعه را در پی خواهد داشت.

همکاری در جهت خرید تضمینی کینوا

این مجموعه آماده همکاری در جهت خرید تضمینی کینوا با کشاورزان عزیز در اقصا نقاط کشور می‌باشد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره جامع، کامل و بصورت رایگان می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. هم چنین تهیه بذر کینوا اصل، با قوه نامیه بالا، شناسنامه‌دار و گواهی شده از این مرکز امکان پذیر است.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *