بازار بذر کینوا در فارس

بذر کینوا

جهت بررسی بازار بذر کینوا در فارس ، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، تماس بگیرید و علاوه بر دریافت مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا، محصول خود را به صورت تضمینی به فروش برسانید.

معرفی بذر کینوا

سال 2013 از سوی سازمان فائو به نام سال کینوا، نامگذاری شد. این سازمان بذرکینوا را به عنوان بذری مقاوم به شرایط سخت زراعی معرفی نمود. و بیان کرد که دانه های حاصل از رشد بذر کینوا ، ارزش غذایی زیادی دارند. دانه کینوا به علت داشتن پروتئین، ویتامین ب و ای، امگا3، فیبر، آهن، منیزیم، فسفر و… به خاویار سبز معروف است.

همچنین دانه کینوا تنها منبعی است که همه اسیدآمینه های ضروری بدن انسان را دارد. بنابراین کشت در بازار بذر کینوا در فارس با هدف تولید دانه های مغذی کینوا انجام می شود.
بذر کینوا، بذری مقاوم به خشکی، شوری، و یخ زدگی است و در حداقل شرایط زراعی نیز، قابلیت رشد دارد.

به طوری که حتی در زمین های زراعی فقیر و لم یزرع نیز رشد می نماید. با توجه به تنوع ژنتیکی بذر کینوا ، این بذر نسبت به تغییرات اقلیمی نیز سازگار است. و بذری مناسب برای کشت در اغلب مناطق جهان می باشد.

دوره رشد بذر کینوا، حدود 100 روز می باشد که از این نظر گیاهی زودرس محسوب می گردد. همچنین بذر کینوا نیاز آبی کمی دارد و با انواع روش های آبیاری، می توان زمین مورد کشت بذر کینوا را آبیاری کرد. سودآوری کشت بذر کینوا قابل توجه است و در صورت مدیریت زراعی خوب، سودآوری آن تا دوبرابر گندم نیز می باشد.

بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود و حتی در بعضی از استان های کشور نوبت کشت تابستانه نیز دارد. کشت بذر کینوا به صورت آبی و دیم امکان پذیر است. و برای کشت آن انواع روش های سنتی و مکانیزه به کار می رود.

کینوا

کشت بذر کینوا در فارس

انتخاب تاریخ کشت مناسب، با توجه به منطقه زراعی بسیار اهمیت دارد. به طوری که تأثیر بسیار زیادی بر عملکرد نهایی محصول کینوا می گذارد. به علت ناشناخته بودن بذر کینوا در ایران، اطلاعات کمی در دسترس کشاورزان عزیز برای کشت بذر کینوا است.

برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت و بازار بذر کینوا در فارس و سایر مناطق کشور، می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید. و در زمینه کشت بذر صحیح کینوا در فارس، از ما مشاوره رایگان دریافت نمایید.

استان فارس، جزو مهم ترین استان های کشور در تولید اکثر محصولات کشاورزی، است. کشاورزان بسیار خبره، زمین های زراعی حاصلخیز، و اقلیم کاملاً مناسب باعث شده که کشت بذر کینوا در فارس با عملکرد بالایی همراه باشد.

شهرهای سروستان، اقلید، خرامه، مرودشت، داراب و… جزو مناطقی از استان فارس هستند که با همکاری مجموعه ما بذر کینوا را در هکتار بالا کشت می کنند. و محصول بذر کینوا آن ها، بسیار با کیفیت و مناسب صادرات باشد.

اماده سازی کشت بذر کینوا در فارس

جهت آماده سازی زمین برای کشت بذر کینوا در فارس ، لازم است عملیاتی زراعی شامل شخم، دو نوبت دیسک و کودپاشی انجام شود. کشت بذر کینوا به صورت سنتی و مکانیزه انجام می شود. البته کشت مکانیزه، عملکرد مطلوب تری به دنبال دارد. اطلاعات لازم در این زمینه در بازار بذر کینوا موجود است.

برای کشت مکانیزه بذر کینوا، از دستگاه خطی کار غلات استفاده می شود. در این صورت عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر است.

بذر کینوا

عملکرد بذر کینوا در فارس

میزان بذر کینوا در فارس برای کشت در هر هکتار، 8 تا 10 کیلوگرم است. این میزان بذر، محصولی خوبی را تولید می نماید. بذر کینوا در مدت زمان رشد خود به 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله 10 تا 15 روز نیاز دارد. در اغلب موارد، 5 نوبت آبیاری برای رشد بذر و گیاه کینوا، کافی خواهد بود.

برای افزایش عملکرد بذر کینوا می توان از کودهای دامی یا شیمیایی استفاده کرد. کودهای فسفاته و ازته برای افزایش عملکرد بذر کینوا، مناسب هستند.

عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن است. تجربه کشت بذر کینوا در فارس و منابع مناسب به همراه مدیریت زراعی خوب 5/5 تن در هکتار، عملکرد را در پی داشت. برای برداشت محصول کینوا، کمباین برداشت کلزا به کار می رود. البته لازم است تا هدِ برداشت را به صورت جزئی تغییر داد.

بذر کینوا

بازار بذر کینوا در فارس

با توجه به سودآوری قابل توجه کشت بذر کینوا، در سال های اخیر، کشت آن در اکثر نقاط ایران از جمله مناطق مختلف استان فارس مورد توجه قرار گرفته است. و به دنبال آن بازار خرید و فروش بذر کینوا رد فارس نیز رونق یافته است.

بعلاوه افزایش تقاضا برای مصرف دانه کینوا در جهان، زمینه را برای صادرات دانه کینوا فراهم کرده است. به همین دلیل کشت بذر کینوا، توجیه اقتصادی داشته و می تواند باعث ارزآوری شود.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز توزیع بذر کینوا در ایران، در جهت توزیع بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا در فارس و استان های مختلف کشور، فعالیت می کند. از اهداف مهم این مجموعه، ترویج کشت بذر کینوا در فارس و مناطق مختلف و همچنین بومی سازی تولید دانه کینوا در کشور می باشد.

بازار بذر کینوا فارس

همچنین این مجموعه در زمینه کشت و بازار بذر کینوا در فارس و دیگر استان های کشور، مشاوره رایگان ارائه می کند. و محصول تولید شده را به صورت تضمینی خرید و فروش می نماید. جهت اطلاع از وضعیت بازار بذر کینوا در فارس و دریافت مشاوره رایگان، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *