بررسی بازار بذر کینوا بندر عباس

بذر کینوا

در بررسی بازار بذر کینوا بندر عباس چگونه است؟ آیا امکان خرید و فروش بذر کینوا در بندر عباس به صورت تضمینی وجود دارد؟ بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را چگونه می توان تهیه کرد؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا با وزن هزاردانه 2 تا 3 گرم، جزو گیاهان بذر ریز است. بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود اما علوفه حاصل از آن نیز برای دام خوش خوراک می باشد. بذر کینوا پس از رشد گیاهی به همین نام تولید می کند. پس از رسیدن گیاه کینوا، دانه هایی با ارزش غذایی بالا حاصل می شود. علاقه مندان در بندر عباس می توانند محصول مورد نیاز خود را از این مجموعه تهیه نمایند.

دانه کینوا حاوی انواع پروتئین، ویتامین، فیبر، آهن، منیزیم، منگنز، کلسیم، مس و روی است. همچنین تنها منبعی است که همه اسیدآمینه های ضروری بدن انسان را دارد.طی 5000 سال به طور مداوم غذای اصلی مردم جنوب آمریکا، دانه کینوا بوده است. به علت ارزش غذایی بالای دانه های کینوا، به آن لقب خاویار سبز داده اند.

سازمان فائو با توجه به اهمیت بذر کینوا و با هدف معرفی آن به سایر کشورها، سال 2013 را «سال کینوا» نام گذاری کرد. و سایر کشورها را به کشت بذر کینوا ترغیب کرد. این سازمان هدف از کشت بذر کینوا را تأمین امنیت غذایی مردم جهان عنوان نمود.

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان، بذر کینوا را کشت می کنند. کشور ایران نیز در سال های اخیر به کشت بذر کینوا پرداخته است و عملکرد زراعی مطلوبی حاصل شده است.

کینوا

کشت بذر کینوا در بندر عباس

دوره رشد بذر کینوا در بندر عباس حدود 100 روز و زودرس می باشد. برای آماده سازی زمین جهت کشت بذر کینوا لازم است ابتدا را زمین شخم زده و سپس دو مرحله دیسک سنگین و سبک اجرا شود. کشت بذر کینوا به روش های سنتی و مکانیزه امکان پذیر است. البته کشت مکانیزه باعث افزایش عملکرد بذر کینوا می شود.

جهت کشت بذر کینوا، برای هر هکتار، 10-8 کیلوگرم بذر کینوا لازم است. عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن و در صورت فراهم کردن شرایط مطلوب، تا 5/5 تن در هکتار افزایش می یابد.
بسته به نوع اقلیم و منطقه زراعی، تاریخ کشت بذر کینوا بسیار مهم است.

زیرا انتخاب اشتباه، باعث کاهش عملکرد محصول کینوا می شود. برای اطلاع از زمان کشت مناسب بذر کینوا، براساس منطقه زراعی خود می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

گیاه کینوا برای رشد مطلوب به 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز نیاز دارد. همچنین استفاده از کودهای دامی و شیمیایی مانند NPK و کود سوپرفسفات تریپل به همراه کود پتاس، باعث افزایش عملکرد محصول کینوا می شود.

برداشت محصول و دانه کینوا با استفاده از کمباین برداشت کلزا با تغییردادن هدِ برداشت می تواند انجام شود. پس از خشک شدن ساقه و گل ها، دانه کینوا، با استفاده از خرمن کوب جداسازی می شود.

بذر کینوا

بررسی بازار بذر کینوا در بندر عباس

در سال های اخیر، معرفی بذر کینوا در کشور افزایش یافته است. و شناخت افراد نسبت به بذر و دانه کینوا افزایش یافته است. به دنبال افزایش تقاضا برای مصرف دانه کینوا، کشت بذر کینوا نیز افزایش یافته است. استان هرمزگان و شهر بندرعباس نیز از جمله مناطق مستعد برای کشت بذر کینوا است.

بازار بذر کینوا در بندر عباس نیز در این سال ها رونق یافته است. البته در مواری بذرهای تقلبی توزیع می شود که یا اختلاط ژنتیکی دارند یا فاقد قدرت جوانه زنی هستند. مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در بندرعباس و مناطق دیگر کشور، بذرهای اصل کینوا را توزیع می کند.

بذر کینوا

همکاری در بازار بذر کینوا بندر عباس

این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در بندر عباس مشاوره رایگان نیز ارائه می دهد. و محصول تولیدی را به صورت تضمینی خرید و فروش می کند. جهت بررسی بازار بذر کینوا در بندرعباس و هر منطقه ای که هستید، می توانید از ما مشاوره رایگان دریافت کنید.جهت اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *