خرید و فروش دانه کینوا

دانه کینوا

بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران، خرید و فروش دانه کینوا را در سراسر کشور به صورت عمده و خرد انجام داده و مشاوره رایگان در اختیار علاقه مندان عزیز قرار می دهد.

تولید دانه کینوا

کینوا گیاهی حاصل رشد بذر کینوا است که پس از مرحله رسیدگی، دانه های مغذی کینوا را تولید می نماید. دانه کینوا در پوسته خود ماده ای سمی به نام ساپونین دارد که باعث همولیز سلول های خونی می شود.

بنابراین پس از برداشت محصول کینوا و جداسازی دانه، طی مرحله فرآوری، دانه کینوا برای مصرف خوراکی آماده می شود. مجموعه ما برای اولین بار در ایران، فرآوری دانه کینوا را با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام می دهد. و در خرید و فروش دانه کینوا فعالیت دارد.

رنگ دانه کینوا طیف وسیعی را شامل می شود که از سفید تا سیاه حدود 66 رنگ را در بر می گیرد. دانه کینوا بومی آمریکای جنوبی است و از هزاران سال قبل غذای اصلی مردم این مناطق را تشکیل داده است.

ارزش غذایی بالای دانه کینوا، آن را به خاویار سبز معروف کرده است. همچنین سازمان فائو لقب مولتی ویتامین را به دانه کینوا داده و سال 2013 را سال کینوا نامگذاری نموده است.
در سال های اخیر، کشت بذر کینوا و تولید دانه در کشورهای مختلفی از جهان انجام گرفته است. در استان های مختلف کشور ایران نیز کشت بذر کینوا و تولید دانه کینوا با عملکرد خوبی همراه بوده است.

دانه کینوا

ارزش غذایی دانه کینوا

دانه کینوا ، تنها دانه گیاهی است که همه اسیدآمینه های ضروری مورد نیاز بدن انسان را دارد. و همچنین حاوی ویتامین های B2، B6 و E می باشد. املاح معدنی موجود در دانه کینوا اعم از فیبر، آهن، منگنز، روی، فسفر، کلسیم، پتاسیم و مس است که نسبت به گندم، جو و ذرت بیشتر می باشد.علاقه مندان می توانند این محصول را از این مجموعه که بزرگترین مرکز خرید و فروش دانه کینوا است تهیه نمایند.

همچنین اسیدآمینه لیزین در دانه کینوا به وفور یافت می شود. و میزان آنتی اکسیدان های موجود در دانه کینوا نسبت به برنج و گندم سیاه بیشتر است. فیتو استرول و بتا فیتو استرول دانه کینوا نیز نسبت به دانه های کدو، جوو ذرت بیشتر می باشد.

دانه کینوا ارزش پروتئینی بالایی دارد و جایگزین مناسبی برای گوشت و پروتئین های حیوانی می باشد. به طور کلی میزان پروتئین موجود در دانه کینوا دو برابر گندم و میزان مواد معدنی آن سه برابر گندم می باشد.

دانه کینوا

روش پخت دانه کینوا

دانه کینوا غذایی بسیار مناسب برای تمام گروه های سنی است. استفاده از دانه کینوا در برنامه غذایی افراد مختلف از خردسالان تا سالمندان، هیچ ممنوعیتی ندارد. بلکه این افراد از مواد مغذی موجود در دانه کینوا بهره مند خواهند شد.خریداران باید دانه کینوا را از مراکز خرید و فروش معتبر تهیه نمایند.

مصرف دانه کینوا برای زنان باردار و شیرده، نوجوانان و جوانان و حتی سالمندان نیز بسیار مفید است. استفاده از دانه کینوا در تهیه فرنی برای خردسالان و کودکان، باعث غنی سازی این غذای خوش هضم خواهد گردید.

دانه کینوا به صورت تازه خوری، آبکش، کته و سرخ کرده مورد استفاده قرار می گیرد. از دانه کینوا می توان برای بهبود مواد غذایی انواع سوپ، سالاد، خورشت ها و انواع غذاهای ایرانی استفاده کرد. آرد کینوا که از دانه کینوا به دست می آید برای غنی سازی انواع نان، بیسکویت، کیک و غنی سازی انواع غلات صبحانه، نیز کاربرد دارد.

کینوا

خواص درمانی دانه کینوا

دانه کینوا شبه غله ای فاقد گلوتن است که به طور ویژه می تواند برای بیماران سلیاکی مورد استفاده قرار گیرد. بیماری سلیاک نوعی بیماری است که در آن افراد، توانایی هضم گلوتن موجود در دانه غلات را ندارند.امروزه خرید و فروش دانه کینوا در سراسر دنیا امکان پذیر است.

بنابراین از مصرف بسیاری از انواع خوراکی ها و غذاها و انواع نان هایی که با گندم و غلات گلوتن دار تولید می شود، منع شده اند.

دانه کینوا جایگزین بسیار مناسب و خوش هضم برای این موارد است. بعلاوه مصرف دانه کینوا در برنامه غذایی این افراد باعث بهبود درمان دستگاه گوارشی آنان می گردد.پروتئین های ذخیره ای موجود در دانه کینوا به نام های آلبومین و گلوبولین هستند، که در رشد و نمو تاثیر زیادی دارند. همچنین، بیو پپتید های موجود در دانه کینوا باعث کاهش رادیکال های آزاد می شودند و ضد فشار خون نیز می باشند.

دانه کینوا دارای فیبر محلول بالایی است که باعث جذب اسید های صفراوی و ترکیبات سمی بدن می شود. همچنین فیبر های موجود در دانه کینوا باعث رشد میکروارگانیسم های روده بزرگ، کاهش کلسترول خون، بهبود هضم غذا و کاهش شاخص قند خون می گردند.

میزان روغن موجود در دانه کینوا نسبت به ذرت بیشتر است. و فراوان ترین نوع اسید چربی که در دانه کینوا یافت می شود، اسید لینولئیک می باشد. اسید لینولئیک موجود در دانه کینوا باعث بهبود حساسیت به انسولین می گردد. و همچنین نقش مثبتی بر درمان بیماری های قلبی و عروقی نیز دارد.

دانه کینوا

خرید و فروش دانه کینوا

با معرفی دانه کینوا توسط فائو در سال 2013، کشورهای زیادی از جمله ایران به تولید دانه کینوا و استفاده از آن، تمایل نشان دادند. در سال های اخیر، کشت بذر کینوا و تولید دانه کینوا در ایران افزایش یافته است. و به دنبال آن بازار خرید و فروش دانه کینوا نیز رونق گرفته است.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران، دانه های سفید و رنگی کینوا را با کیفیت بالا عرضه می نماید. این مجموعه برای اولین بار در ایران، دانه کینوا را فرآوری نموده و به صورت بسته بندی خرید و فروش دانه کینوا را در سطح کشور انجام می دهد.

دانه کینوا

همکاری در خرید فروش دانه کینوا

این مجموعه آماده همکاری با رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها، انجمن های سلیاکی و کارخانجات صنایع تبدیلی است. و دانه و آرد مرغوب کینوا را در تناژ بالا در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد.همچنین در زمینه کشت بذر کینوا و تولید دانه کینوا به صورت کاملاً رایگان مشاوره می دهد. بعلاوه کودهای بیولوژیک جهت تولید ارگانیک دانه کینوا نیز عرضه می نماید.برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *