قیمت خرید گیاه کینوا و ارزش های غذایی آن

کینوا

جهت اطلاع از قیمت خرید گیاه کینوا و اطلاع از ارزش های غذایی آن، می توانید با بزرگترین مرکز تولید و فرآوری بذر و دانه کینوا، در ارتباط باشید.

معرفی گیاه کینوا

سال 2013 از سوی ســازمان خواربــار جهانــی، به نام ســال بین المللی کینوا نامگــذاری شد. سازمان فائو سایر کشورها را به کشت گیاه کینوا توصیه نمود. این سازمان هدف از کشت سراسری گیاه کینوا را تأمین امنیت غذایی مردم جهان و مبارزه با فقر و گرسنگی عنوان کرد.

گیاه کینوا، گیاهی متعلق به خانواده تاج خروش و تیره اسفناج است. گیاه کینوا با قدمت چند هزار ساله، بومی جنوب آمریکا است. گیاه کینوا به تنش های خشکی، سرما و شوری مقامت بالایی دارد. همچنین در اقلیم های مختلف نیز قادر به رشد و تولید دانه است. قیمت خرید جهانی کینوا رو به افزایش است و فرصت های صادراتی مطلوبی دارد.

بــا توجــه بــه نقــش بالقــوه گیــاه کینوا، در بهبــود امنیــت غذایــی و تحمــل بــالا بــه تنش هــای شــوری و خشکی، تقاضــای جهانــی بــرای دانه و بذر گیاه کینــوا در حــال افزایــش است.

در سال های اخیر، بذر گیاه کینوا در استان های مختلف کشور نیز مورد کشت و کار قرار گرفته است. در برخی از مناطق کشور، محصول تولید شده گیاه کینوا، بسیار با کیفیت و با عملکرد بالایی همراه می باشد.

بذر کینوا

مصرف دانه گیاه کینوا برای رژیم گیاهخواری

گیاهخواری نوعی رژیم غذایی است که در آن مصرف پروتئین های حیوانی حذف می شود. اما متاسفانه افراد گیاهخوار، به علت حذف پروتئین حیوانی، با ریزش مو و شکنندگی ناخن و عوارض ناشی از کاهش پروتئین بدن روبه رو می شوند. برای این افراد در شرایط حاد کمبود پروتئین، احتمال ابتلا به بیماری ماراسموس نیز افزایش می یابد.

استفاده از دانه گیاه کینوا که سرشار از پروتئین و حاوی همه اسیدآمینه ای مورد نیاز بدن است، یک راه حل بسیار مفید برای افراد گیاهخوار به حساب می آید.

میــزان پروتئیــن موجود در دانه گیاه کینوا ، بــه طــور متوســط دو برابــر برنــج و گندم اســت. همچنین میــزان اســیدهای آمینــه لیزیــن، میتونیــن و تیرئونین دانه گیاه کینوا زیاد می باشد. در صورتی کــه در غــلات خانــواده گندمیــان و لگوم هــا مقدار آن این اسیدآمینه های بسیار کم می باشد. قیمت خرید دانه کینوا در ایران به دلیل استقبال زیاد کاهش یافته است.

مقــدار اســیدهای آمینــه ضــروری موجود در دانه گیاه کینــوا بالاتــر از میــزان مــورد نیــاز روزانــه اســت کــه توســط ســازمان ســلامت جهانــی بــرای هــر فــرد در نظــر گرفتــه شــده اســت. همچنین، میــزان پروتئیــن موجود در دانه گیاه کینوا بــه انــدازه تخــم مــرغ و نصــف مقــدار پروتئیــن گوشــت می باشد.

گیاه کینوا

قیمت خرید گیاه کینوا

در سال های اخیر، با معرفی گیاه کینوا توسط سازمان فائو، کشت گیاه کینوا در بیش از 100 کشور جهان، مورد توجه قرار گرفت. همچنین در ایران نیز، در سال های اخیر کشت گیاه کینوا و مصرف دانه آن نیز، روند افزایشی داشته است. به دنبال افزایش تمایل برای تولید و مصرف دانه گیاه کینوا، بازار خرید و فروش آن نیز رونق یافته است.جهت اطلاع را قیمت خرید گیاه کینوا، دانه و بذر کینوا و آرد کینوا، می توانید با ما تماس بگیرید.

همکاری در قیمت خرید کینوا

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید گیاه کینوا در ایران، با توزیع بذرهای اصل و شناسنامه دار، و با همکاری کشاورزان عزیز گیاهی با عملکرد زراعی بالا مورد کشت و کار قرار می دهد.این مجموعه در استان های مختلف کشور در زمینه تولید محصول باکیفیت گیاه کینوا، به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان نیز ارائه می دهد. پس از برداشت گیاه کینوا، دانه های مرغوب گیاه کینوا جمع آوری و فرآوری می شوند.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری و قیمت خرید دانه گیاه کینوا در ایران، برای اولین بار در کشور دانه های این گیاه را فرآوری می کند. این مجموعه دانه سفید و رنگی گیاه کینوا را به صورت فرآوری شده و آماده به طبخ عرضه می نماید.

همچنین این مجموعه آماده همکاری با هتل ها، رستوران ها، انجمن های سلیاکی، بیمارستان و کارخانجات صنایع تبدیلی است. دانه های مرغوب گیاه کینوا به صورت عمده در تناژ بالا و همچنین در بسته بندی های مختلف در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.جهت اطلاع از قیمت خرید گیاه کینوا در سراسر ایران و هر استانی که هستید، می توانید با ما در ارتباط باشید. و از خدمات مشاوره رایگان این مجموعه نیز بهره مند گردید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *