بازار فروش بذر کینوا درجه یک

بذر کینوا

بازار فروش بذر کینوا درجه یک کجاست ؟ آیا امکان خرید و فروش تضمینی بذر کینوا وجود دارد؟ آیا کشت بذر کینوا در ایران مقرون به صرفه است؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا با وزن هزاردانه 2 تا 3 گرم جزو بذرهای ریز دسته بندی می شود. بذر کینوا متعلق به خانواده تاج خروس و با ظاهری مشابه گیاه سلمه تره می باشد. بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود، البته برگ های آن مشابه اسفناج به صورت تازه خوری و پخته نیز مصرف می شود.

بذر کینوا بومی کشورهای پرو، شیلی و بولیوی در آمریکای جنوبی است. و به علت سازگاری به تغییرات اقلیمی، امروزه در بیش از 100 کشور جهان نیز کشت می شود. بذر کینوا به خشکی و شوری نیز مقاومت بالایی دارد و در حداقل شرایط زراعی و حتی زمین های لم یزرع نیز رشد می نماید.

سازمان فائو برای معرفی بذر کینوا و ترغیب سایر کشورها به کشت آن، سال 2013 را «سال بین المللی کینوا» نامگذاری نمود. علت این نامگذاری رشد بذر کینوا شرایط سخت و تولید دانه های مغذی که به خاویار سبز و مولتی ویتامین معروف است، می باشد.

کشت کینوا

روش کشت بذر کینوا

برای کشت بذر کینوا مشابه گیاهان بذر ریز عمل می شود. جهت آماده سازی زمین مراحل شخم، دو نوبت دیسک و کودپاشی انجام می شود. و برای هر هکتار به 8 تا 10 کیلوگرم بذر کینوا نیاز است.اطلاعات لازم در این زمینه در بازار فروش بذر کینوا وجود دارد.

برای کشت مکانیزه بذر کینوا از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده نمود. برای این منظور، عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر، فاصله ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر باید رعایت شود.

بذر کینوا به خشکی مقاوم است و میزان آب مورد نیاز آن برای رشد، 5 تا 7 مرتبه به فاصله 10 تا 15 روز می باشد. همچنین برای مبارزه با علف های هرز، می توان یک تا دو ماه قبل از کشت بذر کینوا ، زمین مورد نظر را آبیاری نمود و پس از سبز شدن علف های هرز با استفاده از سموم رانداپ و ترفلان به مبارزه با آن ها پرداخت.

بذر کینوا

عملکرد بذر کینوا در بازار

برای فروش بذر کینوا جهت افزایش عملکرد بذر کینوا از 150 کیلوگرم NPK در هکتار، و دو نوبت کود سرک یا میزان 150 کیلوگرم سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس در هکتار و دو نوبت کود سرک می توان استفاده نمود.

برای فروش بذر کینوا عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن در هکتار و در صورت مدیریت زراعی مناسب، تا 5/5 تن در هکتار خواهد رسید. برای برای برداشت محصول کینوا می توان از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت اقدام نمود.

بازار فروش بذر کینوا درجه یک

در سال های اخیر و با افزایش مصرف دانه مغذی کینوا، کشت بذر کینوا نیز افزایش یافته است. کشت بذر کینوا سودآوری خوبی به دنبال دارد و در صورت فراهم آوردن شرایط مطلوب زراعی تا دو برابر گندم نیز سودآور خواهد بود.

به دنبال استقبال بازارهای داخلی و خارجی و افزایش مصرف دانه کینوا، بازار خرید و فروش بذر کینوا رونق گرفته است. البته در این بین افرادی سودجو با هدف کسب درآمد، اقدام به توزیع بذرهای تقلبی کینوا کرده اند. بذرهای تقلبی کینوا، دارای اختلاط ژنتیکی بوده و همچنین در مواردی حتی قدرت جوانه زنی نداشته و کشاورزان عزیز متضرر می شوند.

فروش بذر کینوا در کشور

تهیه و فروش بذر کینوا ، مشابه سایر گیاهان زراعی، اولین گام برای تولید محصولی با عملکرد زراعی بالا و سودآور می باشد. هم سو با ترویج کشت بذر کینوا در ایران، کشاورزان عزیز مناطق مختلف کشور برای کشت بذر کینوا استقبال نموده اند.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت بذر کینوا در ایران فعالیت می نماید. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد.

همکاری کینوا

همکاری در بازار فروش بذر کینوا

بعلاوه در این مجموعه پس از عقد قرارداد، خرید و فروش محصول کینوا به صورت کاملاً تضمینی انجام می شود. در این مجموعه مشاوره جهت کشت بذر کینوا، به صورت تخصصی و کاملاً رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

همچنین کشاورزان عزیزی که محصول باکیفیتی تولید نموده و برای فروش محصول خود با مشکل روبه رو هستند، می توانند با ما تماس بگیرند. و با ارسال نمونه و در صورت تایید کیفیت، محصول خود را در مجموعه ما به فروش برسانند.

برای تهیه بذر کینوا اصل، استفاده از مشاوره رایگان، خرید و فروش تضمینی بذر کینوا و استفاده از سایر خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *