تهیه بذر کینوا در ایران و خواص آن

بذر کینوا

برای تهیه بذر کینوا در ایران و آگاهی از خواص آن می توانید با کارشناسان تغذیه و کارشناسان کشاورزی و مجرب این مجموعه ارتباط بگیرید.

معرفی بذر گیاه کینوا و کشت آن در ایران

بذر کینوا گیاهی یک ساله، از خانواده تاج خروس و زیرخانواده اسفناج و بومی منطقه آند آمریکای جنوبی است. معمولاً به منظور تولید بذر و دانه کینوا کشت می شود. ولی برگ های جوان آن هم به عنوان سبزی تازه و یا پخته مصرف می شود.

با توجه به ارزش غذایی بالای آن، کشورهای زیادی به زراعت آن پرداخته اند و طی سالهای اخیر بذر کینوا در ایران نیز کشت شده است. با توجه به عملکرد زراعی بالا در اقلیم های گرم و خشک و خاک های شور مورد توجه کشاورزان قرار گرفته اند.

بذر کشت کینوا


خواص دانه و گیاه کینوا

1) دانه کینوا یک شبه غله و منبع غنی از پروتئین، املاح مفید و انواع ویتامین ها است.
2) دارای ترکیب کامل از اسید های آمینه
3) دارای کلسیم، فسفر و آهن بالا و سدیم پایین
4) پروتئین کینوا از نظر کمی و کیفی بهتر از دانه غلات متداول می باشد.


5) تعادل اسیدآمینه بهتری نسبت به گندم دارد. امروزه کشت بذر کینوا در ایران رایج شده است
6) به دلیل وجود مقدار کم نشاسته و همچنین وجود گرانول های نشاسته ای بسیار کوچک قادر به تأمین نشاسته مورد نیاز بدن بدون اثر چاق کنندگی است.


7) جایگزین مناسب برای پروتئین های حیوانی برای مصرف افراد گیاهخوار
8) کینوا فاقد گلوتن و رژیم غذایی مناسب برای بیماران سلیاکی و بیماران دیابتی

کینوا فروش

انواع بذر کینوا در جهان

ارقام مختلفی از بذر گیاه کینوا با بذرهایی به رنگهای متفاوت (سفید، کرم، زرد، نارنجی، صورتی، قرمز، بنفش، قهوه ای روشن، قهوه ای تیره و سیاه) توسط بانک بذر بولیوی گزارش شده است.انواع مختلفی از این بذور نیز در ایران کشت می شود.

همچنین چهار نوع مختلف از دانه با فرم های استوانه ای، عدسی، بیضی و مخروطی در کینوا مشاهده شده است. و از نظر پانیکول سه فرم تاج خروسی، کلوخه ای و حد واسط در گیاه کینوا قابل تشخیص است.

کینوا فله مشهد

انواع بذر کینوا در ایران

در سال های دور کینوا برای انجام تحقیقات سازگاری و زراعت وارد ایران شد که البته تحقیقات انجام گرفته در کرج نتیجه بخش نبود. سال 1387 مجدداً بذر دو رقم از کینوا به نام های تیتیکاکا با دانه سفید و ساجاما به کشور وارد شد. خوشبختانه نتایج تحقیقات انجام گرفته در رابطه با زراعت این گیاه ارزشمند در ایران امید بخش بود.

در حال حاضر هر دو رقم بذر در ایران کشت می شود اما به علت عملکرد بالاتر، نوع دانه سفید مورد توجه قرار گرفته است. برای تهیه انواع بذر اصل و شناسنامه دار با ما تماس بگیرید.

این مجموعه دارای مجوز رسمی از وزارت جهاد کشاورزی می باشد، و به عنوان بزرگترین مرکز بذر کینوا در ایران قادر خرید و فروش تضمینی بذر می باشد. همچنین می توانید از مشاوره تخصصی و رایگان این مجموعه، در تمام مراحل زراعت استفاده نمایید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *