تهیه و پخش برنج گیاه کینوا

برنج کینوا

تهیه و پخش برنج گیاه کینوا برای اولین بار در ایران در استان های مختلف به صورت بسته بندی و فله انجام گرفته .برنج کینوا دارای خواص ویژه است که در زیر بیان شده.

معرفی برنج گیاه کینوا

برنج کینوا گیاهی دولپه و شبه غله است که به خانواده تاج خروس تعلق دارد . ظاهر برنج گیاه کینوا مشابه گیاه سلمه تره می باشد. برنج گیاه کینوا به شرایط خشکی و شوری مقاومت بالایی دارد. تنوع بالای گیاه کینوا به خشکی و شوری باعث شده که به شرایط مختلف اقلیمی نیز سازگاری وسیعی داشته باشد.و برای تهیه انواع غذا ها استفاده می شود.

گیاه کینوا بومی منطقه آند در آمریکای جنوبی است و حدود 5000 سال در این منطقه کشت می شده است. ارزش غذایی بالایی این گیاه باعث شده که به خاویار گیاهی یا مولتی ویتامین معروف شود. سازمان فائو سایر کشورها را به کشت گیاه کینوا ترغیب نموده و سال 2013 را سال کینوا نامگذاری کرده است.

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان گیاه کینوا را کشت می نمایند. در سال های اخیر در مناطق مختلف کشور ایران نیز، گیاه کینوا کشت می شود . گیاه کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود. البته برخی واریته های آن به عنوان علوفه برای مصرف دام نیز کشت می شوند.

برنج گیاه کینوا سرشار از پروتئین، انواع اسیدهای آمینه، ویتامین B و E، آنتی اکسیدان و املاح معدنی مفید است. دانه گیاه کینوا برای تهیه انواع سالاد، سوپ و خورشت و آرد آن برای تهیه انواع نان غنی شده، فرنی، کیک و غلات صبحانه کاربرد دارد.

برنج کینوا

خواص و تهیه برنج گیاه کینوا

سبک زندگی افراد تاثیر به سزایی بر روی میزان سلامت آنان دارد. افراد مختلف با تهیه رژیم های مختلف غذایی مانند برنج گیاه کینوا می توانند انوع بیماری های خود را ریشه یابی کنند.آب مروارید نوعی بیماری چشم است و عوامل مختلفی در مبتلا شدن به آن تاثیر گذارند.

یکی از این عوامل کمبود ریبوفلاوین در بدن است. این ترکیب برای فعالیت آنزیم هایی که باعث تقویت بینایی می شوند ضروری است پس حتما باید نیاز بدن به آن را تامین نمود. بهترین راه حل برای رفع کمبود های بدن استفاده از مواد غذایی و طبیعی است زیرا این ها در آینده عوارضی را به دنبال نخواهند داشت.

دانه برنج گیاه کینوا دانه ای است که ما به شما پیشنهاد میدهیم. این شبه غله دارای مقادیر بالایی ریبوفلاوین است و می تواند یک عامل مهم در پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری آب مروارید باشد. همچنین از پیشرفت آن در افراد مبتلا جلوگیری می کند.بنابر این می تواند در تهیه رژیم های غذایی این افراد استفاده شود

برنج گیاه کینوا توسط متخصصان تغذیه و پزشکان سراسر جهان برای درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. افرادی که به سلیاک دچار هستند و نمی توانند از مواد غذایی گلوتن دار استفاده کنند، می توانند کینوا را بدون محدودیت مورد مصرف قرار دهند.

برنج کینوا

ارزش غذایی برنج گیاه کینوا

برنج گیاه کینوا به دلیل کم بودن شاخص گلیسمیک، برای کنترل دیابت نوع 2 به شدت توصیه شده است. دانه گیاه کینوا می تواند جایگزین غلات در رژیم غذایی افراد دیابتی باشد و برای پیشگیری از دیابت هم موثر باشد.

برنج گیاه کینوا تنها گیاهی است که تمام اسیدآمینه های ضروری بدن انسان را دارا می باشد. میزان سدیم در دانه گیاه کینوا پایین تر و مواد معدنی آن از گندم، جو و ذرت بالاتر است. دانه گیاه کینوا میزان قابل توجهی اسید فولیک و آهن دارد و جایگزین مناسبی برای پروتئین حیوانی در تهیه رژیم غذایی افراد گیاهخوار می باشد.

میزان اسیدآمینه لیزین، متیونین و ترئونین در دانه گیاه کینوا نسبت به غلات خانواده گندمیان بالاتر است. میزان پروتئین دانه گیاه کینوا به اندازه تخم مرغ و نصف مقدار پروتئین گوشت است. همچنین پروتئین موجود در دانه گیاه کینوا به طور متوسط دو برابر میزان پروتئین برنج است.

مهم ترین کربوهیدرات موجود در دانه گیاه کینوا نشاسته است و قندهای محلول آن شامل ساکارز، گلوکز و میزان کمی فروکتوز است. گرانول های نشاسته ای موجود در دانه گیاه کینوا بسیار کوچک بوده و مصرف این دانه در برنامه غذایی، علاوه بر تامین قند مورد نیاز بدن، اثر چاق کنندگی نیز نخواهد داشت.

مصرف برنج کینوا هیچ محدودیت سنی ندارد. بلکه مصرف برنج گیاه کینوا برای تهیه غذای خردسالان تا سالمندان توصیه می شود. همچنین خانم های باردار و شیرده می توانند از آهن، کلسیم، املاح معدنی مفید و پروتئین موجود در دانه گیاه کینوا استفاده نمایند.

کینوا دانه

تهیه برنج گیاه کینوا

اخیراً مصرف دانه گیاه کینوا در سبد غذایی خانوارها افزایش یافته است. و دانه گیاه کینوا وارداتی و تولید داخل در دسترس خانوارها قرار دارد. مجموعه ما در زمینه تهیه و پخش کینوا و داخلی فعالیت می نماید.

برنج گیاه کینوا دارای ماده ای به نام ساپونین در پوسته خود می باشد. این ماده باعث همولیز گلبول های قرمز شده و قبل از مصرف دانه گیاه کینوا طی فرآوری باید حذف شود. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری و تهیه کینوا در ایران، و تولید داخل را به صورت فله در تناژ بالا و در دسته بندی های مختلف عرضه می کند.

مجموعه ما آماده همکاری با رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها و انجمن های سلیاکی در زمینه تهیه و پخش برنج گیاه کینوا می باشد. این مجموعه دانه سفید و رنگی (قرمز و سیاه) کینوا را به صورت بسته بندی و همچنین فله ای در تناژ بالا در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد. برای اطلاع از کلیه خدمات شرکت، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *