تهیه و پخش گیاه کینوا مرغوب در مشهد

گیاه کینوا

تهیه و پخش گیاه کینوا مرغوب در مشهد و سایر شهر های ایران به سرعت در حال گسترش است در کنار معرفی این محصول، انواع روش های طبخ برای علاقه مندان ارسال خواهد شد.

معرفی گیاه کینوا

گیاه کینوا یک گیاه قدیمی است که قدمت آن به 5000 سال می رسد اما در ایران، این گیاه مفید، هنوز ناشناخته است و کشت آن می تواند بسیار سودمند باشد. زیرا در ایران که دارای اقلیم گرم و خشک می باشد، بیشتر زمین ها شور و کم آب می باشد. گیاه کینوا نسبت به این شرایط بسیار مقاوم بوده و با کشت گیاه کینوا می توان از این زمین ها حداکثر بهره برداری را نمود. البته بایدبذر مرغوب کینوا را از مراکز تهیه و پخش معتبر تهیه نمود.

گیاه کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود، البته علوفه حاصل از گیاه کینوا، نیز برای دام خوش هضم بوده و مورد استفاده قرار می گیرد. گیاه کینوا دارای دانه هایی بسیار خوش هضم است که پس از جداسازی پوسته ی ساپونین دار آن، آماده به طبخ می شود.

گیاه کینوا، بومی منطقه آند و کشورهای شیلی، پرو، بولیوی در آمریکای جنوبی است. دانه های گیاه کینوا طی 5000 سال غذای اصلی مردم این مناطق بوده است، به گونه ای که به علت ارزش غذایی بالا، در بین آن ها به خاویار سبز معروف است.


گیاه کینوا به شوری، خشکی و یخ زدگی مقاوم است و به اقلیم های مختلف نیز سازگار می شود. سازمان خواروبار جهانی (فائو)، با توجه به اهمیت گیاه کینوا، معرفی آن و ترغیب سایر کشورها به کشت گیاه کینوا ، سال 2013 را سال کینوا نامید. سازمان فائو، هدف از کشت گیاه کینوا را تأمین امنیت غذایی و مبارزه با فقر بیان کرده است.

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان از جمله ایران، گیاه کینوا را کشت می نمایند. و در بسیاری از کشورها، دانه های مغذی کینوا در سبد غذایی خانوارها قرار گرفته است.

کینوا

خواص دانه گیاه کینوا

همانطور که بیان شد، گیاه کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود. دانه گیاه کینوا بسیار ارزشمند و دارای ارزش غذایی بالایی می باشد. دانه گیاه کینوا حاوی همه اسیدآمینه های ضروری برای بدن انسان است. ویتامین B2، املاح معدنی مفید از جمله؛ فیبر، منیزیم، کلسیم، فسفر و آهن از مواد غذایی دیگر موجود در دانه گیاه کینوا هستند. تهیه و پخش گیاه کینوا در سراسر کشور توسط این مجموعه صورت می گیرد.

گیاه کینوا دانه هایی فاقد گلوتن تولید می نماید که برای استفاده بیماران سلیاکی بسیار حائز اهمیت است. بیماری سلیاک، نوعی بیماری است که افراد نمی توانند از مواد غذایی گلوتن دار از جمله غلاتی مانند گندم و فرآورده های آن استفاده نمایند. دانه کینوا و آرد حاصل از آن غذایی بسیار مناسب برای استفاده این افراد می باشد.

کینوا

ارزش گیاه کینوا

فیبر موجود در دانه گیاه کینوا مشابه فیبر غلات بوده و دانه های این گیاه، فیبر محلول بالایی دارند. که نقش فیبر های مغذی، افزایش ظرفیت نگه داری آب می باشد. همچنین فیبر های موجود در دانه گیاه کینوا باعث جذب اسید های صفراوی و ترکیبات سمی شده، رشد میکروارگانیسم روده بزرگ، کاهش کلسترول خون، بهبود هضم غذا و کاهش شاخص قند خون می شود. باید دانه مرغوب کینوا را از مراکز تهیه و پخش معتبر تهیه نمود.

دانه گیاه کینوا دارای 3 درصد قند می باشد. قند این دانه از نوع مالتوز بوده و در نوشیدنی مالتی می توان از آن استفاده کرد. کربوهیدرات موجود در در دانه های گیاه کینوا، باعث کاهش اسید های چرب آزاد می باشد. نشاسته موجود در دانه گیاه کینوا آمیلوز کمی دارد و مشابه برنج می باشد اما از جو بیشتر است. گرانول های نشاسته کینوا 2 میکرو متر و خیلی کوچک است بنابراین می تواند جایگزین نشاسته اصلاح شده شیمیایی شود.

دانه گیاه کینوا به عنوان پروتئین گیاهی علاوه بر کمک به رشد ارگانیسم های بدن، گرما و انرژی بدن را حفظ می کند. و یک رژیم غذایی کامل و متعادل برای همه به خصوص برای گیاه خواران است. با توجه به اینکه سرشار از پروتئین است یک جایگزین عالی برای برنج محسوب می شود. میزان پروتئین دانه گیاه کینوا 2 برابر گندم می باشد.

استفاده از دانه کینوا و فرآورده های حاصل از آن، نه تنها برای هیچ گروه سنی محدودیت ندارد. بلکه استفاده از دانه کینوا و فرآورده های آن در سبد غذایی خردسالان تا سالمندان باعث دریافت مواد مغذی موجود در این دانه ارزشمند می شود. و تاثیر قابل ملاحظه ای در حفظ سلامت افراد جامعه خواهد گذاشت.

کینوا

تهیه و پخش گیاه کینوا مرغوب در مشهد

در سال های اخیر کشت بذر کینوا و تهیه و پخش گیاه کینوا در مشهد و مناطق مختلف کشور ایران روند افزایشی داشته است. کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور، تولید دانه و گیاه مرغوب کینوا در سطح وسیعی از کشور را به همراه داشته است.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت بذر کینوا، تهیه و پخش گیاه کینوا در مشهد و مناطق مختلف کشور، فعالیت می نماید. این مجموعه با همکاری کشاورزان عزیز در استان های مختلف کشور، توانسته است، گیاه کینوا مرغوب را در سطح وسیع تولید کند. و برای اولین بار در کشور دانه کینوا را فرآوری نموده و به صورت دانه آماده به طبخ عرضه نماید.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز تهیه و پخش کینوا مرغوب در مشهد و تمام استان های کشور، دانه مرغوب کینوا را عرضه می نماید. و دانه های آماده به طبخ کینوا مرغوب، کینوای سفید و رنگی (قرمز و سیاه) را به صورت بسته بندی و عمده فروشی در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد.

بذر کینوا ایران

همکاری در تهیه و پخش گیاه کینوا

این مجموعه به عنوان مرکز تهیه و پخش کینوا آماده همکاری با هتل ها، رستوران ها، باشگاه ها، بیمارستان ها، انجمن های سلیاکی و شرکت های صنایع تبدیلی می باشد. دانه و آرد گیاه کینوا مرغوب و تولید شده در داخل ایران، به صورت بسته بندی های با وزن کم و همچنین فله ای و به صورت تناژ بالا، در اختیار متقاضیان عزیز قرار می گیرد. برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه و استفاده زا مشاوره های رایگان آن، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *