قیمت بذر کینوا در فارس

کینوا خوزستان

برای اطلاع از قیمت بذر کینوا در فارس ، می توانید با بزرگترین مجموعه خرید و فروش بذر کینوا در ایران تماس گرفته و از خدمات خرید و فروش تضمینی محصول کینوا و مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا نیز استفاده نمایید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا دارای ارزش غذایی و دارویی بوده و کشت آن نیز از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. این گیاه به خشکی وشوری مقاوم است و دوره رشد کوتاه مدتی (100 روز) دارد. همچنین به تغییرات اقلیمی سازگار است و نیاز آبی کمی دارد.

 کشت بذر کینوا در فارس با انواع روش های سنتی و مکانیزه و آبیاری آن به انواع روش ها، امکان پذیر است. همه این موارد و سودآوری دوبرابری آن نسبت به کشت گندم و برخی غلات، باعث شده که کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور، رو به افزایش باشد.

بذر کینوا بومی منطقه آند در آمریکای جنوبی بوده است و کشورهای پرو، بولیوی و شیلی، بزرگترین تولید کنندگان این محصول در دنیا می باشند. بذر کینوا، به علت ارزش غذایی بالا طی هزاران سال غذای اصلی مردم این مناطق بوده و در بین آنها به خاویار سبز معروف است.

سازمان خواروبار جهانی با توجه به ارزش غذایی بذر کینوا و با  هدف معرفی آن به جهان و ترغیب سایر کشورها به کشت، سال 2013 را سال کینوا نام گذاری کرد. در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان از جمله ایران، بذر کینوا را کشت می نمایند.

خاویار گیاهی کینوا

کشت بذر کینوا در فارس

استان فارس، جزو مهم ترین استان های کشور است که پیشتاز در تولید اکثر محصولات کشاورزی، بوده است. کشاورزان بسیار خبره، زمین های زراعی حاصلخیز، آب بسیار خوب و اقلیم کاملاً مناسب باعث شده که کشت بذر کینوا در فارس به بهترین صورت، انجام شود.

طی سال های اخیر، بیشترین میزان عملکرد محصول کینوا، 5/5 تا 6 تن در استان فارس تولید می شود. شهرهای سروستان، اقلید، خرامه، مرودشت، داراب و… جزو مناطقی از استان فارس هستند که با همکاری مجموعه ما بذر کینوا را در هکتار بالا کشت می نمایند. و محصول کینوای بسیار با کیفیت، مناسب صادرات تولید می نمایند.

جهت آماده سازی زمین برای کشت بذر کینوا ، مراحل شخم، دو نوبت دیسک و کودپاشی لازم است. برای کشت مکانیزه بذر کینوا، می توان از دستگاه خطی کار غلات استفاده نمود. در این صورت عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر باید رعایت شود.

 میزان بذر کینوا مصرفی در فارس مورد نیاز برای هر هکتار، 8 تا 10 کیلوگرم می باشد. بذر کینوا در مدت زمان رشد خود به 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله 10 تا 15 روز نیاز دارد. برای افزایش عملکرد بذر کینوا در فارس می توان از کودهای دامی یا شیمیایی استفاده کرد. همچنین برای تولید کینوای ارگانیک می توان از کودهای بیولوژیک استفاده نمود.

عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن و در صورت مدیریت زراعی خوب تا 5/5 تن در هکتار نیز می رسد. برای برداشت محصول کینوا، میتوان از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت استفاده نمود.

فروشگاه بذر کینوا

قیمت خرید بذر کینوا در فارس

در حال حاضر بذر کینوا در فارس و مناطق دیگر این استان به صورت فله و بسته بندی خریداری می شود. برای آگاهی از قیمت بذر کینوا در کشور می توانید با این مجموعه در تماس باشید.

 مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج کشت بذر کینوا و بومی سازی تولید بذر آن در ایران فعالیت می کند. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا، بذرهای اصل و شناسنامه دار را با قیمت بسیار مناسب در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد.

کینوا مشهد

همکاری

همچنین این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در فارس و سایر مناطق کشور، مشاوره رایگان می دهد. انتخاب تاریخ مناسب کشت، تأتیر مهمی در تولید محصول زراعی از جمله کینوا دارد. برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

این مجموعه پس از عقد قرارداد با کشاورزان عزیز، خرید و فروش محصول بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد. جهت تولید کینوای ارگانیک نیز کودهای بیولوژیک، در بین کشاورزان عزیز توزیع می نماید. برای استفاده از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *