بازار بذر کینوا در همدان

بذر کینوا

در بازار بذر کینوا در همدان چه نوع بذرهایی عرضه می شود؟ آیا امکان خرید و فروش تضمینی محصول کینوا وجود دارد؟ از چه مرکزی می توان مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا در همدان دریافت نمود؟

بذر کینوا- مقاوم به شوری و خشکی

بذر کینوا بسیار ریز است و وزن هزار دانه آن بین 2 تا 3 گرم می باشد. بذر کینوا به خشکی، شوری و یخ زدگی مقاوم است و در حداقل شرایط زراعی رشد می نماید. همچنین به تغییرات اقلیمی سازگار است و امکان کشت آن در مناطق مختلف جهان وجود دارد.

بذر کینوا طی هزاران سال در جنوب آمریکا کشت شده و غذای اصلی مردم این مناطق بوده است. به علت ارزش غذایی بالای و کاربرد وسیع تغذیه ای دانه کینوا، در بین مردم این مناطق به خاویار سبز معروف می باشد.

بذر کینوا خوزستان

کاربرد دانه و بذر کینوا

استفاده های مختلفی از این گیاه باارزش در جهان صورت می پذیرد. از جمله اینکه از دانه آن برای تهیه انواع غذاها، سوپ، سالاد و طبخ مانند برنج و از آرد آن برای تولید انواع نان، بیسکویت، غلات صبحانه استفاده می شود. همچنین ساقه و برگ آن به عنوان علوفه خوش خوراک دام کاربرد دارد.

بذر کینوا دوره رشد کوتاه مدتی دارد که حدود 100 روز می باشد.کینوا گیاهی قانع بوده وحتی قادر است که در زمین های زراعی فقیر نیز رشد کند. نیاز آبی کمی داشته و از انوع روش های آبیاری، برای رشد آن می توان بهره برد. همچنین به انواع روش های سنتی و مکانیزه امکان کشت آن وجود دارد.

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان از جمله ایران، بذر کینوا را کشت می نمایند. مقاومت بالا به خشکی و شوری، سازگاری با تغییرات اقلیمی، سودآوری بالا نسبت به برخی از غلات از جمه گندم، باعث رونق کشت بذر کینوا در همدان و سایر استان های کشور سال های اخیر گردیده است.

بذر کینوا ایران

کشت بذر کینوا در همدان

استان همدان از جمله مناطق معتدل است. خوشبختانه در این استان مشکل خشکی و شوری خاک وجود ندارد. کشت بذر کینوا در همدان در دو نوبت بهاره و پاییزه امکان پذیر است. و با توجه به میزان بارندگی های این استان، امکان کشت بذر کینوا در همدان، به صورت دیم نیز وجود دارد.

تنوع اقلیمی در مناطق مختلف استان همدان باعث شده است که تاریخ کشت در هر منطقه متفاوت باشد. و همانطور که اطلاع دارید، انتخاب تاریخ کشت مناسب جهت تولید محصولی با عملکرد بالا، بسیار مهم است. حتی در مواردی مشاهده شده است که، کشت بذر کینوا در تاریخ نامناسب باعث از بین رفتن کامل محصول گردیده است.

مجموعه ما با همکاری جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت بذر کینوا در ایران فعالیت می نماید. این مجموعه با همکاری کشاورزان عزیز، تجربه کشت بذر کینوا در همدان و مناطق مختلف کشور را دارا می باشد. برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا می توانید با مجموعه ما در تماس باشید. تمام خدمات مشاوره ای این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در همدان و سایر استان ها، به صورت کاملاً رایگان رد اختیار کشاورزان عزیز قرار می گیرد.

خرید بذر کینوا فله

روش کشت بذر کینوا در همدان

برای کشت بذر کینوا در همدان، مشابه گیاهان بذر ریز عمل می شود. جهت آماده سازی زمین برای کشت بذر کینوا، نیاز به شخم، دو مرحله دیسک و کودپاشی است. میزان بذر کینوا مورد نیاز برای کشت نیاز به 8 تا 10 کیلوگرم در هر هکتار است.

برای کشت بذر کینوا به روش مکانیزه از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده نمود. برای آبیاری بذر کینوا در دوره رشد آن، نیاز به 5 تا 7 نوبت با فاصله 10 تا 15 روز می باشد. جهت افزایش عملکر بذر کینوا نیز می توان از کودهای آلی و شیمیایی استفاده نمود.

عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن و در صورت فراهم بودن شرایط محیطی تا 5/5 تن در هر هکتارمی رسد. برای برداشت مکانیزه، محصول کینوا از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت می توان استفاده کرد.

بذر کینوا ارگانیک

بازار بذر کینوا در همدان

با توجه به سودآوری قابل توجه کشت بذر کینوا، در سال های اخیر زراعت این گیاه باارزش در اکثر نقاط ایران از جمله مناطق مختلف استان همدان مورد توجه قرار گرفته است. و به دنبال آن بازار خرید و فروش بذر کینوا نیز رونق یافته است. اما در این بین عده ای افراد سودجو به توزیع بذرهای نامرغوب و تقلبی اقدام کرده اند. استفاده از این بذرهای نامرغوب نه تنها تولید محصول خوبی نداشته بلکه در مواردی حتی فاقد قدرت جوانه زنی بوده است.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز توزیع بذر کینوا در ایران، در جهت توزیع بذرهای اصل و شناسنامه دار با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید. از اهداف مهم این مجموعه، ترویج کشت بذر کینوا در مناطق مختلف و بومی سازی تولید بذر کینوا در کشور می باشد.

غله کینوا ایران

همکاری

این مجموعه، پس از عقد قرارداد و توزیع بذرهای مرغوب کینوا، محصولی نهایی را به صورت کاملاً تضمینی از کشاورز، خرید و فروش می نماید. همچنین از کشاورزان عزیزی که بذر اولیه کینوا را از مجموعه ما تهیه نکرده اند، محصول نهایی کینوای آنها را خریداری می نماید. برای این منظور، لازم است تا کشاورز عزیز، نمونه ای از محصول خود را برای ما ارسال نماید.

در صورت تایید کیفیت نمونه ارسال شده، محصول کشاورز با قیمت مناسب خریداری می شود. برای تهیه بذر مرغوب کینوا، خرید و فروش تضمینی محصول خود و استفاده از مشاوره رایگان کشت بذر کینوا در همدان و هر استانی که هستید، می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *