نحوه کشت بذر کینوا در فارس

بذر کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران ،  درباره نحوه کشت بذر کینوا در فارس و کلیه استان ها ،  مشاوره رایگان ارائه می نماید و در زمینه فروش محصول کینوا ،  با کشاورزان عزیز ،  مشارکت می نماید .

کشت بذر کینوا در فارس

کشت بذر کینوا ،  مشابه گیاهان بذر ریزی همچون شبدر و کلزا است .  استان فارس جزو مناطقی است که بهترین محصول با عملکرد زراعی بالا تولید می نماید .  حداقل عملکرد بذر کینوا 2 تن در هکتار است که در فارس ،  تا 5 . 5 و حتی 6 تن در هکتار تولید می شود .

برای کشت بذر کینوا از دستگاه ردیف کار غلات استفاده می شود .  همچنین کشت آن به صورت دست پاش نیز انجام می پذیرد .   برای کشت مکانیزه بذر کینوا در فارس ،  لازم است که فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر ،  فاصله بوته ها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر باشد .  همچنین به علت ریز بودن بذر کینوا ،  باید عمق کاشت ،  1 تا 2 سانتی متر در نظر گرفته شود .

بذر کینوا

آبیاری بذر کینوا

آبیاری یکی از عملیات مهم در مرحله داشت بذر و گیاه کینوا می باشد .  آبیاری پس از کاشت ضروری است .  در شرایط مناسب ،  3 تا 5 روز پس از کاشت گیاهچه ها ظاهر می شوند .  بذر و گیاه کینوا تا مرحله رسیدگی به 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله 10 تا 15 روز نیاز دارد .

از انواع روش های آبیاری مثل آبیاری غرقابی ،  بارانی ،  قطره ای ،  نوارتیپ و .  .  .  می توان برای تامین نیاز آبی این گیاه استفاده نمود .  در مناطق مستعد ،  امکان کشت بذر کینوا به صورت دیم نیز وجود دارد .  در مناطقی از استان فارس که باران های پاییزه و بهاره وجود دارد ،  تعداد دفعات آبیاری بذر کینوا ، کاهش می یابد .

بذر کینوا

کوددهی بذر کینوا

جهت افزایش عملکرد بذر کینوا از کودهای دامی یا شیمیایی استفاده می شود .  مصرف 150 کیلوگرم کود NPK در ابتدای کشت و دو مرحله کود سرک ،  به وسیله کود اوره تاثیر خوبی بر عملکرد بذر کینوا دارد .  کود سرک ،  در مرحله 4 تا 6 برگی یا مرحله شروع گلدهی به گیاه داده می شود . کشت بذر کینوا در فارس به شدت در حال توسعه می باشد.

در صورت در دسترس نبودن کود NPK می توان از 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم کود پتاس استفاده کرد .  در این صورت نیز کود سرک لازم است .  علاوه بر کوددهی ،  مصرف بذر کینوا شناسنامه دار ،  تاریخ کاشت صحیح و مدیریت زراعی مناسب نیز باعث افزایش عملکرد بذ رکینوا در فارس می گردد .

افت کینوا

اهمیت کنترل علف های هرز ،  آفات و بیماری ها

از عملیات زراعی بسیار مهم در مرحله داشت گیاه کینوا ،  کنترل علف های هرز می باشد .  زیرا وجود علف های هرز در مزرعه باعث کاهش عملکرد و وجود بذور علف ها در دانه برداشت شده کینوا ،  باعث کاهش ارزش اقتصادی آن می گردد .

علف های هرز بر سر منابع با گیاه کینوا رقابت کرده و عملکرد آن را کاهش می دهند .  همچنین در صورت مخلوط بودن بذور علف هرز با داه کینوا ،  بوجاری این محصول مشکل و هزینه بر شده ،  و قیمت آن به شدت افت می کند .

همچنین در رابطه با آفات و بیماری ها نیز این امر صادق است .  زیرا وجود آفات و بیماری در مزرعه ،  باعث کاهش عملکرد محصول و ایجا خسارت می گردد .  در رابطه با مسئله کنترل آفات و بیماری ها و بحث کنترل علف های هرز ،  می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید .

بذر کینوا

مشارکت در فروش و کشت بذر محصول کینوا در فارس

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور ،  بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در اختیار کشاورزان عزیز ،  قرار می دهد .  بذر کینوا شناسنامه دار دارای درصد خلوص و قوه نامیه بالایی استف همچنین از بذور علف هرز و بیماری می باشد .

بنابراین کشت بذر کینوا در گام نخست ،  کمک زیادی به تولید محصولی باکیفیت و با عملکرد زارعی مناسب می نماید .  همچنین ،  این مجموعه در رابطه با نحوه کشت بذر کینوا در فارس و سایر استان ها ،  به کشاورزان عزیز ،  مشاوره رایگان ارائه می دهد .

بعلاوه مجموعه ما ،  درباره فروش محصول کینوا در فارس و کلیه استان ها ،  توسعه بازار دانه و بذر کینوا و صادرات دانه کینوا ،  با کشاورزان عزیز مشارکت می کند .  جهت دریافت مشاوره رایگان در رابطه با نحوه کشت بذر کینوا در فارس و اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه می توانید با ما در ارتباط باشید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *