فروشنده بذر کینوا در کرمانشاه

برای تهیه بذر کینوا اصل در کرمانشاه می توانید با بزرگترین فروشنده بذر کینوا درکرمانشاه و سایر استان های کشور در تماس باشید. میتوانید از مزایای مشاوره رایگان و خرید و فروش تضمینی بذر کینوا توسط این مجموعه بهره مند شوید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، شبه غله ای با ارزش غذایی بالا است که در سال های اخیر، کشت آن مورد توجه قرار گرفته است. بذر کینوا متعلق به خانواده تاج خروس است و ظاهر آن مشابه گیاه سلمه تره می باشد. این گیاه به خشکی و شوری مقاوم و به تغییرات اقلیمی سازگار است. به علت ارزش غذایی بالا، بذر کینوا به خاویار سبز معروف است.

بذر کینوا با هدف تولید دانه و در مواردی برای تولید علوفه کشت می شود. دانه کینوا ارزش غذایی بالایی دارد و حاوی همه ی آمینواسیدهای ضروری بدن انسان است. همچنین حاوی انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین B2، آنتی اکسیدان، فیبر، آهن، منیزیم، پتاسیم و روی نیز می باشد. دانه کینوا برای تهیه انواع غذا و پخت مشابه برنج و آرد آن برای تهیه غلات صبحانه و انواع نان، بیسکویت و کیک کاربرد دارد.

بذر کینوا به شوری و خشکی مقاوم است. و حتی در زمین های زراعی فقیر نیز رشد می کند. دوره رشد بذر کینوا کوتاه مدت و حدود 100 روز است. بذر کینوا برای رشد به میزان آب کمی نیاز دارد. و سودآوری آن دو برابر گندم است.

بذر کینوا
تاریخ

تاریخ کاشت بذر کینوا در کرمانشاه

کشت بذر کینوا در کرمانشاه در دو نوبت بهاره و پاییزه امکان پذیر است. انتخاب زمان مناسب جهت کشت بذر کینوا در کرمانشاه و مناطق مختلف این استان تأثیر به سزایی در میزان عملکرد محصول نهایی خواهد داشت. برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در کرمانشاه و سایر استان ها می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

نحوه کشت بذر کینوا در کرمانشاه

کشت بذر کینوا در کرمانشاه مشابه گیاهان بذر ریز عمل می شود. جهت آماده سازی زمین مراحل شخم، دو نوبت دیسک و کودپاشی انجام می شود. کشت بذر کینوا به روش سنتی و مکانیزه امکان پذیر است. برای هر هکتار به 8 تا 10 کیلوگرم بذر کینوا نیاز است.

برای کشت مکانیزه عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر، فاصله ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر می باشد. بذر کینوا به خشکی مقاوم است و میزان آب مورد نیاز آن برای رشد، 5 تا 7 مرتبه به فاصله 10 تا 15 روز می باشد.

برای مبارزه با علف های هرز، می توان یک تا دو ماه قبل از کشت بذر کینوا، زمین مورد نظر را آبیاری نمود و پس از سبز شدن علف های هرز با استفاده از سموم رانداپ و ترفلان به مبارزه با آن ها پرداخت. استفاده از کود های آلی، بیولوژیک و شیمیایی باعث افزایش عملکرد محصول کینوا خواهد گردید.برای تهیه کودهای بیولوژیک جهت تولید ارگانیک کینوا می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

قیمت بذر کینوا

کود دهی بذر کینوا در کرمانشاه

در صورت استفاد از کود شیمیایی، میزان 150 کیلوگرم NPK در هکتار، و دو نوبت کود سرک یا میزان 150 کیلوگرم سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس در هکتار و دو نوبت کود سرک، نتیجه مطلوبی بر روی عملکرد محصول نهایی کینوا خواهد داشت. برای برای برداشت محصول بذر کینوا در کرمانشاه می توان از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت اقدام نمود.

بذر کینوا در ایران

فروشنده بذر کینوا در کرمانشاه

تهیه بذر مرغوب کینوا، مشابه سایر گیاهان زراعی، اولین گام برای تولید محصولی با عملکرد زراعی بالا و سودآور می باشد. هم سو با ترویج کشت بذر کینوا در ایران، کشاورزان عزیز مناطق مختلف کشور برای کشت بذر کینوا استقبال نموده اند. در این بین افرادی سودجو با هدف کسب درآمد، اقدام به توزیع بذرهای تقلبی کینوا کرده اند.

بذرهای تقلبی کینوا، دارای اختلاط ژنتیکی بوده و همچنین در مواردی حتی قدرت جوانه زنی ندارد. در نتیجه کشاورزان عزیز متضرر می شوند. علاوه براین در موارد زیادی، پس از تهیه بذر از سوی کشاورز و تولید محصول کینوا، خریداری برای محصول وی وجود ندارد. کشاورز مجبور به انبار کردن محصول خود شده و دچار خسارت می گردد.

بذر کینوا لرستان

همکاری

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت بذر کینوا در کرمانشاه و تمام استان های کشور فعالیت می نماید. این مجموعه به عنوان بزرگترین فروشنده بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را توزیع می نماید. همچنین به کشاورزان عزیز در زمینه کشت بذر کینوا در کرمانشاه و هر منطقه ای از کشور مشاوره رایگان ارائه می نماید.

بعلاوه در این مجموعه پس از عقد قرارداد، خرید و فروش محصول کینوا به صورت کاملاً تضمینی انجام می شود. همچنین در صورت تمایل افراد، در زمینه کشت بذر کینوا در کرمانشاه و در استان های مختلف کشور، کارگاه آموزشی برگزار می نماید.

برای تهیه بذر کینوا اصل، استفاده از مشاوره رایگان، خرید و فروش تضمینی بذر کینوا، تهیه کود بیولوژیک و استفاده از سایر خدمات مجموعه ما می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *