خرید دانه کینوا در تهران و خاصیت آن

کینوا

برای خرید دانه کینوا در تهران و اطلاع از خاصیت آن ، می توانید از موارد مشاوره ای و راه های ارتباطی با کارشناسان سراسر کشور استفاده نمایید.

معرفی گیاه کینوا

دانه کینوا گیاهی زراعی متعلق به خانواده تاج خروس و دارای ظاهری مشابه به نوع وحشی خود یعنی سلمه است. دانه کینوا که بومی منطقه آند آمریکای جنوبی است، طی 5000 سال به طور مداوم غذای مردم این مناطق بوده و در بین آنها به خاویار گیاهی معروف است. در حال حاضر بیش از صد کشور جهان، از جمله ایران و در شهر تهران به کشت گیاه کینوا پرداخته اند و دانه مغذی آن را در سبد غذایی خود قرار داده اند.

کینوا

دانه کینوا و خاصیت آن

ارزش غذایی بالای دانه کینوا باعث شد، که به درخواست کشورهای تولیدکننده آن سازمان خوار و بار جهانی (فائو)، سال 2013 را سال کینوانام گذاری کند.اهمیت غذایی دانه کینوا به دلایل زیل می باشد

دانه کینوا شبه غله ای است که نشاسته ی غلات و پروتئین حبوبات را دارد. دارای ارزش پروتئینی بالا می باشد.

سرعت هیدرولیز پروتئین های کینوا توسط اسید لاکتیک باکتری های دستگاه گوارشی نسبت به هیدرولیز گندم بالاتر است.

دارای املاح معدنی شامل آهن، فیبر، منیزیم، پتاسیم و روی است.

دارای ویتامین های A، B، D و E و K می باشد.

کینوا

پروتئین دانه کینوا

پروتئین موجود در دانه کینوا از غلات بیشتر است.

اسید امینه های ضروری آن مانند ترکیب پروتئین های شیر و کازئین است و در مناطقی از جهان که کمبود مواد غذایی زیاد است برای نوزادانی که نمی توانند از شیر مادر استفاده کنند به شدت توصیه می شود. این مجموعه در تهران و دیگر شهرهای ایران تامین کننده دانه کینوا است.

دانه های کینوا دامنه آمینواسیدی گسترده تری نسبت به غلات و حبوبات دارند.

دانه های کینوا هیستیدین بالاتری از جو، سویا و گندم دارند.

تریپتوفان موجود در دانه آن شبیه گندم بوده و از غلات بیشتر است.

به علت داشتن پروتئین بالا می تواند به عنوان مکمل غذایی در صنعت آرد مورد استفاده قرار گیرد.

دو پروتئین ذخیره ای موجود در دانه کینوا آلبومین و گلوبولین هستند که در رشد و نمو تاثیر زیادی دارند.

پپتید های موجود در دانه کینوا کاهنده رادیکال های آزاد و ضد فشار خون می باشند.

کینوا

دانه کینوا و درمان بیماری ها و فروش آن در تهران

فیبرهای موجود در دانه کینوا مشابه غلات بوده و فیبر محلول بالایی دارد که باعث جذب اسید های صفراوی و ترکیبات سمی شده و همچنین باعث رشد میکروارگانیسم های روده بزرگ می شود.

فیبر های مفید و محلول دانه کینوا باعث کاهش کلسترول خون و بهبود هضم غذا و همچنین کاهش شاخص قند خون می شود.

دانه کینوا دارای 3 درصد قند از نوع مالتوز می باشد که در نوشیدنی های مالتی می توان از آن استفاده کرد.

گرانول های نشاسته موجود در دانه کینوا خیلی کوچک است بنابراین می تواند جایگزین نشاسته اصلاح شده شیمیایی شود و علاوه بر تأمین قند خون بدن از چاقی جلوگیری نماید.

میزان روغن آن از ذرت بالاتر است و فراوان ترین اسید چرب آن اسید لینولئیک بوده که نقش مثبتی بر بهبود بیماری های قلبی و عروقی دارد و باعث بهبود حساسیت به انسولین می شود.

فیتواسترول و بتافیتواسترول این دانه نسبت به دانه های کدو، جو و ذرت بیشتر می باشد. همچنین میزان آنتی اکسیدان های دانه کینوا نسبت به برنج و گندم سیاه بیشتر است.

کینوا

دانه کینوا و گیاهخواری

از دانه کینوا در تولید شکلات تلخ با هدف افزایش ارزش پروتئینی و در تولید پاستا ، غلات صبحانه ، نوشیدنی ، به عنوان جایگزین برنج، تولید نان ، بیسکوئیت و غذای کودک و تولید ماکارونی های بدون گلوتن و کالباس استفاده می شود.

دانه کینوا به عنوان پروتئین گیاهی است که میزان پروتئین آن دو برابر گندم و مواد معدنی آن سه برابر گندم بوده و علاوه بر کمک به رشد طبیعی بدن، گرما و انرژی بدن را حفظ می کند و یک رژیم غذایی کامل و متعادل مخصوصاً برای افراد گیاه خوار می باشد.

خرید دانه کینوا در تهران

ارقام مختلفی از دانه کینوا وجود دارد که در جهان مورد کشت قرار می گیرد. در سال 1387 بذر دو رقم کینوا به نام تیتیکاکا (دانه سفید) و ساجما وارد ایران شد. تحقیقاتی انجام گرفته بر روی سازگاری آن برای زراعت در ایران موفقیت آمیز بود به گونه ای که در حال حاضر در اکثر استان های کشور کشت می شود.

کشت نوع دانه سفید آن (تیتیکاکا) به علت عملکرد زراعی بالاتر و سودآوری مطلوب تر، با استقبال بیش تری روبه رو شده است و چندین هکتار در کشور زیر کشت کینوا دانه سفید قرار گرفته است.

برای تهیه انواع بذرهای اصل و شناسنامه دار و همچنین دانه کینوا در تهران می توانید با این مجموعه ارتباط بگیرید. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز توزیع بذر کینوا در ایران، برای اولین بار در کشور فرآوری دانه کینوا را پس از برداشت محصول در داخل کشور به انجام رسانده است. برای تهیه انواع بذر و دانه کینوا در تهران به صورت بسته بندی و فله با کیفیت مطلوب در تهران و سایر شهرستان ها با ما تماس بگیرید.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: 09156993847 -  09919007672
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: 09156993847
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

1 دیدگاه

  1. Hacklink

    After all, what a great site and informative posts, I will upload inbound link – bookmark this web site? Regards, Reader.Dünyanın her yerinden kalite puanı yüksek sitelerden hacklink almak için bizimle iletişim kurabilirsiniz. Hacklink ihtiyaçlarınledebilirsiniz.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *