نحوه کشت بذر کینوا سفید

کاشت مکانیزه کینوا

جهت اطلاع از نحوه کشت بذر کینوا سفید ، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، در ارتباط باشید و ضمن تهیه بذرهای اصل کینوا، محصول خود را به صورت تضمینی به فروش برسانید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا برای بسیاری از افراد بذری نسبتاً جدید است کهکشت آن، در سال 2013 از سوی سازمان فائو، در جهان ترویج یافت. سازمان فائو هدف از کشت بذر کینوا را مبارزه با فقر و تامین امنیت غذایی مردم جهان عنوان نمود. به دنبال آن، کشورهای زیادی به کشت بذر کینوا پرداختند.

بذر کینوا در اصل، بومی کشورهای شیلی، پرو و بولیوی است. در حال حاضر، نیز این کشورها بزرگترین تولید کنندگان بذر کینوا و دانه آن هستند. بذر کینوا پس از رشد، تولید گیاه کینوا را می نماید. و گیاه کینوا پس از رسیدگی فیزیولوژیک، دانه کینوا، تولید می کند. این دانه ها ارزش غذایی، دارویی و اقتصادی زیادی دارند. تولید و کشت بذر کینوا سفید در ایران به شدت در حال توسعه است و این مجموعه در تمام استان های کشور قابلیت ارائه خدمات تخصصی کشت را دارد.

دانه کینوا طی 5000 سال غذای اصلی مردم جنوب آمریکا بوده است. و به علت ارزش غذایی بالا، مورد توجه کشورهای دیگر قرار گرفته و در سبد غذایی خانوارهای آن ها قرار دارد. دانه کینوا به خاویار گیاهی معروف است.

 کشت بذر کینوا، تا دوبرابر گندم و برخی غلات، سودآوری دارد و در بازارهای جهانی نیز، محصول آن به خوبی به فروش می رسد. البته دلیل اصلی توجه به کشت بذر کینوا در کشورهای مختلف، تولید دانه کینوا است.

همچنین بذر کینوا به تنش های خشکی، شوری و سرما مقاوم است. و قابلیت رشد رد اقلیم های مختلف را نیز دارد. در سال های اخیر بذر کینوا در ایران نیز با تولید محصولی مرغوب، همراه بوده است. طیف رنگی وسیعی برای بذر کینوا بیان شده است که نوع سفید آن بازار پسندی بیشتری دارد.

کینوا

نحوه کشت بذر کینوا سفید

بذر کینواسفید با وزن هزاردانه 2 تا 3 گرم، جزو گیاهان بذر ریز است.و کشت آن مشابه کلزا و شبدر به صورت سطحی انجام می گیرد. بذر کینوا سفید، زودرس است و دوره رشد آن حدود 100 روز می باشد. همچنین دانه کینوای سفید نیز نسبت به رنگ های دیگر طعم بهتری داشته و سریع تر پخته می شود.

 کشت بذر کینوا سفید، بسته به امکانات در دسترس، به روش های سنتی و مکانیزه امکان پذیر است. البته کشت مکانیزه بذر کینوا، باعث افزایش عملکرد آن خواهد شد. علاقه مندان برای کشت بذر کینوا سفید و پتانسیل سنجی در زمینه ی تولید می توانند با کارشناسان مجرب این مجموعه در تماس بوده و مشاوره ی تخصصی دریافت کنند .

 برای آماده سازی زمین، جهت کشت بذر کینوا لازم است ابتدا عملیات ماخار، شخم، و سپس دو مرحله دیسک سنگین و سبک اجرا شود. برای کشت مکانیزه بذر کینوا سفید، از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده کرد.

در این صورت، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر، فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر می باشد. عمق کاشت بذرهای ریز کینوا سفید 1 تا 2 سانتی متر، خواهد بود تا از پوسیدگی آن ها جلوگیری شود.

بذر کینوا

کود دهی و عملکرد در کشت بذر کینوا سفید

برای تولید محصولی با عملکرد قابل قبول، به 8 تا 10 کیلوگرم بذر کینوا سفید در هکتار نیاز است. همچنین، بذر کینوا سفید برای رشد به میزان آب کمی نیاز دارد. 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله هر 10 تا 15 روز، نیاز آبی آن را برطرف می نماید.

 جهت افزایش عملکرد بذر کینوا سفید، می توان از کودهای دامی یا شیمیایی مانند NPK یا سوپرفسفات تریپل به همراه پتاس استفاده نمود. برای این منظور به 150 کیلوگرم کود NPK  برای هر هکتار  لازم است. در غیر اینصورت، می توان از 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس، برای هر هکتار استفاده کرد.برای کشت بذر کینوا سفید در شهر های مختلف کشور باید با مجموعه ای همکاری کنید که سابقه ی کشت مناسبی در کشور دارد و دارای تخصص های ویژه ای در زمینه ی تولید کینوا در ایران باشد.

میزان عملکرد بذر کینوا سفید، حداقل 2 تن در هکتار است. و در صورت مدیریت زراعی خوب، انتخاب بذر مرغوب و رعایت شرایط مناسب داشت و برداشت، حداکثر 5/5  وحتی 6 تن در هکتار خواهد بود. برای برداشت محصول نهایی کینوا سفید از کمباین کلزا با تغییر هدِ کمباین می توان استفاده نمود.

بذر کینوا

خرید و فروش تضمینی بذر کینوا

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، با هدف توزیع بذر کینوا سفید و ترویج کشت بذر کینوا در ایران فعالیت می نماید. و طی سال های اخیر با همکاری کشاورزان عزیز، تجربیات مفیدی در زمینه کشت بذر کینوا سفید کسب کرده است.

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا سفید در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا توزیع می کند. همچنین، پس از عقد قرارداد به صورت کاملاً تضمینی، خریدار محصول کینوا سفید در استان های مختلف کشور، می باشد.

 برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *