قیمت خرید بذر و دانه کینوا در اصفهان

بذر و دانه کینوا اصفهان

کینوا که به نام برنج اینکا هم شناخته شده است، از پرسودترین گیاهان زراعی جهت کشت و کار و از سالم ترین و مغذی ترین دانه ها جهت مصرف خوراکی می باشد. در ادامه با قیمت خرید بذر و دانه کینوا در اصفهان آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

کشت بذر کینوا

بحران آب و شرایط آب و هوایی کشور این ضرورت را به وجود آورده تا در مبحث سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی توجه بیشتری به کشت گیاهانی که میزان آب کمتری برای کشت نیاز دارند صورت گیرد. بذر و دانه کینوا با توجه به مصرف آب کم در طول دوره کشت صد روزه خود بسیار مورد توجه کشاورزان به خصوص در شهر اصفهان قرارگرفته است.

چرا که کشاورزان اصفهان پس از خشکسالی های اخیر زاینده درگیر مشکلات عدیده ای شده اند.از این رو کشت و کار بذر گیاه کینوا در این استان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بذر و دانه کینوا اصفهان

قیمت خرید بذر و دانه کینوا در اصفهان

کشاورزان عزیز در استان اصفهان می توانند بذر کینوا را از طریق این مجموعه سفارش داده و به همراه خرید بذر مشاوره رایگان نیز دریافت نمایند. بذر کینوا در استان اصفهان قابلیت کشت بهاره و پاییزه را دارد و بسته به گرمسیر بودن با سرد سیر بودن منطقه می توان تاریخ کاشت دقیق را مشخص کرد. کینوا برای اولین بار در استان اصفهان در اردستان و نطنز کشت شد و در واریته تیتیکاکا تولید بسیار مطلوبی را به ثبت رساند.

به طور معمول میزان برداشت دانه و بذر کینوا در اصفهان 2 تا 5 تن می باشد. قیمت خرید کینوا از کشاورزان در این استان بسته به نوع کیفیت متفاوت است.

کشاورزان محصول تولیدی خود را به صورت نمونه برای مجموعه ارسال می کنند تا طی آنالیز های کیفی و دقیق کیفیت سنجی شود و قیمت اعلام شود. در صورتی که بذر و دانه تولید شده در استان اصفهان کیفیت مطلوبی داشته باشد این مجموعه می تواند به صورت مستقیم محصول را خریداری و یا به به صورت فروش تضمینی فراوری کرده و در اختیار کارخانه جات صنایع تبدیلی قرار دهد.

بذر و دانه کینوا اصفهان

خواص دانه و بذر کینوا ؟

بذر گياه کينوا برای استحصال دانه‌هاي خوراکي آن کاشته مي‌شود.دانه کینوا شبيه به غلات است و مانند آن پخته و مصرف مي‌شود. بذر کینوا در بدترين و دشوارترين شرايط بیابانی در استان اصفهان ، جوانه زنی و رشد خوبی داشته و به همین دلیل برای بیابان زدایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

دانه کینوا سرشار از مواد پروتئيني مي‌باشد و کالري کمي دارد. این گیاه سرشار از فیبر، ویتامین B، مس، منیزیم و منگنز است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای برنج باشد. همچنین می‌توان دانه کینوا را مخلوط با برنج و انواع خورشت مصرف کرد. از مزیت‌های دیگر دانه کینوا این است که این گیاه فاقد گلوتن است و برای بیماران سلیاکی که به گلوتن حساسیت دارند می‌توانند از این ماده مغذی استفاده کنند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *