مرکز بذر کینوا در اصفهان

خرید بذر کینوا برای کاشت

مرکز بذر کینوا در اصفهان چه اطلاعاتی در اختیار متقاضیان عزیز قرار می‌دهد؟ برای تهیه بذر کینوا با بالاترین کیفیت و استانداردهای لازم به کدام مجموعه مراجعه کنیم؟ اطلاعات لازم در مورد نحوه‌ی کشت بذر کینوا را از کدام مرکز به دست آوریم؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا متعلق به خانواده‌ اسفناج می‌باشد که قدمتی 5000 ساله دارد. این گیاه شگفت انگیز با توجه به خواص ارزشمند آن و نیز سازگاری کشت آن در مناطق مختلف مورد توجه کشاورزان زیادی در کشور قرار گرفته است. هدف کشت بذر کینوا تولید دانه‌ی آن می‌باشد که سرشار از مواد مغذی مفید است. فرآورده‌های حاصل از دانه کینوا نیز مانند آرد کینوا، سویق کینوا و… در تهیه محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا در اصفهان

استان اصفهان و شهرهای مختلف آن مانند نطنز، اردستان و نجف آباد در تولید کینوا با کیفیت موفق بوده اند و مرکز بذر این گیاه در این استان موجود است. اقلیم استان اصفهان معتدل خشک مایل به سرد است. البته در شهرهای مختلف آن ممکن است کمی تفاوت وجود داشته باشد.

میزان بذر مورد نیاز برای کاشت کینوا 8 تا 10 کیلوگرم در هکتار است. روش‌های مختلف کاشت بذر کینوا شامل جوی و پشته‌ای، ردیفی و نواری به غیر از روش کرتی می‌باشد. چون کینوا دارای شاخ و برگ و انشعابات است و روش کشت کرتی برای آن مناسب نیست.

تعیین تاریخ دقیق کشت بذر کینوا

برای موفقیت در کشت بذر کینوا باید تاریخ آن را درست و دقیق انتخاب کرد. در مرحله پر شدن دانه کینوا دمای بالای 35 درجه از کیفیت و رطوبت آن می‌کاهد و در نهایت بازار پسندی و قیمت آن نیز کاهش می‌یابد. در استان اصفهان هم کشت بهاره و هم کشت پاییزه وجود دارد. با توجه به اینکه نجف آباد استان اصفهان دارای آب و هوای سردتری نسبت به بقیه شهرهای این استان می‌باشد، باید در انتخاب تاریخ کشت آن خیلی دقت داشته باشیم.

برای کشت پاییزه باید در تیرماه انجام شود و برداشت آن در مهرماه صورت بگیرد تا به سرما و بارندگی در آبان ماه برخورد نکند. اما برای کشت بهاره بذر کینوا مشکلی وجود ندارد و برداشت در ماه خرداد صورت می‌گیرد.

کیفیت دانه کینوا تولیدی و مرکز بذر آن در استان اصفهان

همانطور که گفتیم در شهرهای مختلف استان اصفهان مانند نطنز، اردستان و نجف آباد کشت بذر کینوا با موفقیت انجام شده است. دانه‌های تولیدی در این استان کیفیت بالایی دارند، به شدت سفید هستند و بیشتر برای موارد صادراتی استفاده می‌شوند. ارتفاع گیاه کینوا در استان اصفهان کمتر است و علوفه‌ی خوبی هم تولید می‌کند. به دلیل مرغوب بودن دانه کینوا تولیدی در این استان آرد تولید شده از دانه آن نیز مرغوب می‌باشد.

دانه کینوا

آبیاری و عملکرد کشت بذر کینوا

بعد از کشت بذر کینوا نوبت به آبیاری آن می‌رسد و انواع روش‌های مختلف آبیاری مانند غرقابی، بارانی، نوار تیپ و قطره‌ای را می‌توان برای آبیاری آن به کار برد. تعداد دور آبیاری 5 تا 7 نوبت به فاصله زمانی 10 تا 15 روز می‌باشد. در صورت بارش‌های بهاری و پاییزی می‌توان از تعداد دور آبیاری کم کرد. عملکرد حاصل از کشت بذر کینوا حداقل 2 تن و حداکثر 4 تن در هکتار است.

مرکز بذر کینوا در اصفهان

مرکز بذر کینوا در اصفهان اطلاعات مفیدی در زمینه روش‌های کشت بذر کینوا و هم‌چنین تاریخ دقیق کشت بذر آن به کشاورزان و علاقمندان می‌دهد. این مجموعه با وزرات جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت بذر کینوا در استان اصفهان و سایر استان‌های کشور همکاری می‌نماید.

جهت تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار هم‌چنین می‌توانید با این مجموعه تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید. می توانید از مشاوره‌ی رایگان کارشناسان این مجموعه در زمینه‌ی کشت بذر کینوا بهره مند گردید. در ضمن این مجموعه جهت رفاه کشاورزان با آنها قرارداد خرید تضمینی می بندد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *