خرید برنج کینوا در ایران

کینوا

خرید شبه غله و برنج کینوا سفید در سراسر ایران توسط این مجموعه انجام گرفته و کشاورزان عزیز و در صورت همکاری با این شرکت، مجموعه های تولید کننده کمترین نگرانی در مورد خرید و فروش کینوا در ایران را نخواهند داشت.

معرفی کینوا

کینوا گیاهی از خانواده اسفناج بوده که گل آذینی مشابه تاج خروس دارد. کینوا بومی آمریکای جنوبی بوده و در دهه های اخیر به کشورهای خاورمیانه قدم گذاشته است. در واقع در سال ۲۰۱۳ فائو ارزش غذایی کینوا را به کشور مختلف معرفی کرده و آن را مناسب برای کشت در زمین های خشک و شور دانسته است.

کینوا

ارزش های غذایی و دارویی برنج کینوا

کینوا یا خاویار گیاهی ارزش‌های غذایی بسیار زیادی داشته و در کنار ارزش های کشاورزی استفاده های دارویی نیز دارد. ارزش های دارویی کینوا شامل استفاده در رژیم های غذایی مختلف مانند سلیاک، دیابت، اوتیسم، ام اس می باشد.

در واقع کینوا فاقد گلوتن بوده و به شدت مورد نیاز افراد مبتلا به سلیاک می باشد. افراد دیابتی نیز می توانند به جای برنج از کینوا سفید استفاده کنند. کینوا فیبر بالایی داشته و در افرادی که دچار ناراحتی های گوارش هستند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند بیماری های دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و در پیشگیری و درمان سرطان ها روده و معده مفید باشد.

همچنین کینوا خاویار گیاهی دارای ویتامین ها و املاح معدنی بسیار کاملی است که در کشورهای مختلف به عنوان سوپرفود شناخته می‌شود. برنج کینوا میزان پروتئین بسیار بالایی داشته و به همین دلیل به آن خاویار گیاهی نیز می گویند. افرادی که در اثر رژیم های گیاهخواری و یا بیماری‌های مختلف قادر به هضم گوشت نبوده و یا علاقه‌ای به خوردن پروتئین حیوانی ندارند می توانند از کینوا استفاده نمایند.

در صورتی که دانه کینوا در رژیم‌های مختلف جایگزین برنج شود به این دلیل که ویتامین ب بالایی دارد افراد را دچار ریزش مو و مشکلات جانبی نمی‌کند. استفاده از غله کینوا در رژیم های غذایی مختلف و در سنین مختلف بسیار ضروری بوده و در کارکرد سلول‌های بدن و پیشگیری از انواع سرطان نقش موثری را ایفا می‌کند.

کینوا

( کشت بذر کینوا در ایران و خرید تضمینی )

واریته های مختلف کینوا از سال ۸۸ به ایران وارد شده و مورد کشت و کار قرار گرفته است در بین واریته های مختلف بعضی از واریته ها مانند تیتیکاکا و ساجاما به اقلیم های ایران سازگاری بسیار خوبی نشان داده است. کینوا گیاه شورزیست است و به شدت به مناطق خشک و شور سازگار است.بذر کینوا قابلیت کشت در همه استان‌های کشور را دارد و تنها در دو استان گیلان و مازندران محدودیت کشت دارد. تهیه برنج کینوا نیز به راحتی صورت می گیرد.

در حال حاضر این مجموعه با زیر کشت بردن ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های بایر خشک و شور در استانهای مختلف توانسته است با همکاری کشاورزان علاقه‌مند و جهادهای کشاورزی و کشت و صنعت های مختلف زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی در توسعه سطح زیر کشت کینوا نقش مهمی را ایفا کند.

در حال حاضر کینوا سفید توانسته است سطح زیر کشت بسیار خوبی را در ایران به خود اختصاص دهد و عملکرد بسیار خوبی را به ثبت برساند. لذا این مجموعه نه تنها در معرفی و توسعه کشت کینوا در کنار کشاورزان عزیز همکاری کرده است بلکه با شرایط عقد قرارداد خرید تضمینی باعث شده کشاورزان استان‌های مختلف کینوا را به عنوان کشت جایگزین در منطقه خود انتخاب کرده و کمترین دغدغه ای در مورد کشت و برداشت و حتی فروش محصول خود در ایران نداشته باشند.

خرید عمده برنج کینوا مرغوب ایرانی توسط این مجموعه انجام شده و و بهترین مشاوره های کشت به صورت حضوری و غیرحضوری در اختیار کشاورزان عزیز قرار می گیرد.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *