مرکز فروش عمده بذر کینوا زراعی

مرکز فروش عمده بذر کینوا زراعی، این محصول را با قوه نامیه بالای ۹۰% به همراه مشاوره رایگان کشت و قرارداد خرید تضمینی محصول، در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد.

بذر کینوا چیست؟

بذر کینوا گیاهیست یک ساله از زیر خانواده اسفناج که معمولا به منظور محصول دانه کشت می شود اما از برگ آن نیز می توان به صورت پخته یا خام استفاده نمود.

زادگاه این شبه غله رشته کوه های آند در کشورهای بولیوی، شیلی و پرو است که قدمتی ۵۰۰۰ ساله دارد و جالب است بدانید که غذای اصلی برخی از قوم ها در این کشورها می باشد.
شکل ظاهری گیاه شبیه تاج خروس و دانه های آن تقریباً گرد و مشابه دانه های ارزن است.

بزرگترین تولید کنندگان بذر کینوا در جهان کشورهای بولیوی و پرو با ۸۸% تولید جهانی هستند و کشور آمریکا نیز بزرگترین صادر کننده کینوا در جهان محسوب می گردد.

فروش بذر

اندازه و وزن هزار دانه بذر کینوا

بذر کینوا فندقی و ریز، شکل آن استوانه ای، بیضوی و یا مخروطی و قطر آن از ۱٫۸ تا ۲٫۶ میلیمتر متغیر است. وزن هزار دانه بذر کینوا بین ۲ تا ۶ گرم است اما در ژنوتیپ های زراعی موجود در کشور معمولاً بین ۲٫۳ تا ۳٫۵ گرم می باشد. یکی از شاخص های کیفی بذور کینوا، وزن هزار دانه آن است که البته بیشینه و کمینه آن در ژنوتیپ های گوناگون متفاوت است.

فصل کشت و فروش بذر کینوا

با توجه به تنوع آب و هوایی موجود در کشور و همچنین ژنوتیپ های مختلف بذر کینوا، زمان کاشت به طور معمول و رایج در دو فصل بهار و پاییز قابل توصیه است.

برای فروش کینوا زراعی به صورت عمده و خرد با کیفیت ها و قیمت های متفاوت می توانید با این مجموعه ارتباط گرفته و بهترین مشاوره ها و تخصصی ترین قراداد های فروش بذر کینوا را از این مجموعه دریافت نمایید.

ارتباط با کینوا

3 دیدگاه

  1. […] بذر کینوا بومی کوه‌های آند در بولیوی، شیلی و پرو، بسیار خوش هضم و سبک و منبعی غنی از پروتئین، آهن، فسفر، انواع ویتامین‌ها و امگا۳ است. دانه گیاه کینوا قدمتی بیش از پنج‌هزار سال دارد و اکنون نیز در آمریکای جنوبی در سطح وسیعی در حال کشت و کار است. اخیرا در کشورهای غربی کینوا به عنوان یکی از «دانه‌های باستانی» و جایگزین سالم‌تر و جذاب‌تر گندم شناخته شده‌است. […]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *