طرز کشت بذر کینوا در استان آذربایجان غربی

بذر کینوا

شاید تا به حال اسم کینوا را شنیده باشید و تمام مطالبی که خوانده اید در مورد ارزش غذایی بالای این گیاه باشد و یا اینکه در مورد طرز کشت و آبیاری به قدری مطالب مختلف است که نتوانید تشخیص دهید کدام روش ها مناسب منطقه ای مانند آذربایجان غربی باشد، برای آشنایی با طرز کشت بذر کینوا در استان آذربایجان غربی با ما همراه باشید.

کشت بذر کینوا

همانطور که می‌دانید کینوا رقم های کشت زیادی دارد، واریته ای که ما می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم رقم تیتیکاکا میباشد.

در اولین قدم برای کشت این محصول نیاز است تا بستر زمینه خود را آماده سازید، برای انجام این کار بایستی با گاوآهن برگرداندار زمین را شخم زده و به کمک دیسک و ماله کشی زمین را عاری از هرگونه کلوخه کلوخه بکنید، با استفاده از کود پایه مانند ان پی کا ان پی کا ان پی کا زمین تقریبا آماده کشت بذر کینوا میباشد.

آبیاری

لازم است بدانید که گیاه کینوا زود رس می باشد و در طی ۱۰۰ روز به شما محصول می دهد. از ویژگی‌های بارز این گیاه می‌توان به کم آب بر بودن آن و مقاومت به شوری اشاره کرد. کینوا تقریبا نصف گندم آب مصرف می‌کند که در این بازی ۱۰۰ روزه به ۵ تا ۷ دوره آبیاری نیاز دارد فواصل آبیاری می توانند بین ۱۰ تا ۱۵ روز باشند.

ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که روشهای آبیاری گیاه کینوا چگونه است؟ برای جواب به این سوال لازم است ذکر کنیم که از انواع روش‌های آبیاری می توانید توانید آبیاری می توانید آبیاری می توانید استفاده کنید و محدودیتی در انتخاب نوع روش آبیاری ندارید برای مثال می توانید از روش های های غرقابی، تحت فشار، بارانی، قطره‌ای و غیره استفاده کنید.

نکته‌ای که شایان توجه است این است که برای افزایش راندمان عملکرد کینوا کار سختی در پیش ندارید و تنها کافیست به نکات ریزی که مشاوران شرکت کیان تجارت سانا در اختیار شما قرار می دهند توجه کرده و آنها را به صورت دقیق انجام دهید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *