خرید بذر کینوا در جیرفت

خرید بذر کینوا در شهر های استان کرمان به خصوص جیرفت با قیمت بسیار مناسبی انجام می شود و کشاورزان عزیزی که مشکل شوری و خشکی زمین دارند می توانند به راحتی از خدمات این مجموعه و خرید تضمینی استفاده نمایند.

اهمیت کینوا

یکی از ویژگی های بسیار خوب بذر کینوا این است که در مناطق خشک و شور سازگاری داشته و می تواند جایگزین کشت های با مصرف آب بالا شود. در واقع وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۷ اعلام کرده است که کشت برنج در ۱۴ استان خشک کشور ممنوع شده است و کینوا را به عنوان کشت جایگزین به استان‌های کشور معرفی کرده است.

معرفی و کشت بذر کینوا

کینوا نوع شبه غله می‌باشد که تا شوری ۱۳ هزار را به راحتی جوانه زنی داشته و عملکرد بسیار خوبی را به نسبت گندم، ذرت، برنج در هکتار دارد. در واقع شهر های خشک کشور مانند جیرفت می توانند با میزان ۱۰ کیلو بذر کینوا در هکتار به میزان متوسط عملکرد 2 تن در هکتار بذر کینوا سفید برداشت کنند و با این مجموعه قرارداد خرید تضمینی عقد نمایند.

در واقع این مجموعه زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی فعالیت کرده و در حال حاضر ۱۲۰۰ هکتار از اراضی خشک و بایر کشور را با همکاری کشاورزان عزیز زیر کشت کینوا برده است و با عقد قرارداد خرید تضمینی نگرانی کشاورزان عزیز را از فروش محصول خود را حذف کرده است.

کشت کینوا در جنوب کرمان

در جنوب کرمان زمین ها بسیار خشک بوده و شوری بسیار بالایی دارند و میزان آبی که هر زمین دریافت می‌کنند کشت بسیاری از محصولات کشاورزی را غیر ممکن می سازد. لذا از کشاورزان عزیزی که علاقه مند هستند که در زمین های خود بذرکینوا کشت نمایند و در پروژه خرید تضمینی کینوا این مجموعه شرکت نمایند می توانند با کارشناسان فروش و کارشناسان علمی این مجموعه ارتباط گرفته و از مباحث علمی و آموزشی کشت بذر کینوا آگاهی پیدا کنند.

این مجموعه در جنوب کرمان و در جیرفت همکاری‌های بسیار خوبی را با ارگانهای دولتی خصوصی و جهاد کشاورزی داشته است و تسهیلات بسیار خوبی را برای کشاورزان این منطقه فراهم کرده است حتی اگر کشاورزان عزیز از حداقل ترین ادوات کشاورزی محروم هستند می توانند با همکاری با این مرکز از خدمات برداشت این مجموعه نیز استفاده نمایند این مرکز بهترین تسهیلات و بهترین خدمات کشت بذر کینوا و برداشت را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *