فروشگاه بذر کینوا در همدان

همان طور که میدانید گیاه کینوا به تازگی در ایران به کشت و تولید انبوه رسیده است. بذر کینوا در بازار ایران علاوه بر تنوع ژنوتیپی از نظر شاخص های کیفی همچون قوه نامیه، وزن هزار دانه و درصد خلوص انواع متفاوتی دارد. در این مطلب فروشگاه بذر کینوا در همدان آورده شده است.

کینوا چیست؟

یکی از گیاهانی که تحت شرایط خشکی و کم آبی محصول می دهد گیاه کینوا می باشد. منشأ این گیاه بولیوی، پرو و شیلی می باشد و قدمت آن به 7000 سال قبل بر می گردد. این گیاه از نواحی هم سطح دریا تا 4000 متر بالاتر از سطح دریا کشت می گردد و دارای چندین مکانیسم مقاومت به خشکی می باشد و دارای کارایی مصرف آب بالایی است.

کینوا، مشهور به خاویار گیاهی از آن دست غلاتی محسوب می‌شود که خواص حیرت انگیزی دارد اما کمتر کسی از آن مطلع است.

کاشت و داشت کینوا

هنگامی که درجه حرارت به 15 درجه سانتیگراد برسد بعد از اضافه نمودن 150 کیلوگرم اوره و 50 کیلوگرم فسفات به خاک، کشت بذور در عمق نیم تا 1 سانتی متری و با فاصله روی ردیف 5 سانتی متر و بین ردیف 45 تا 60 سانتی متر کاشته می شود و بلافاصله آبیاری انجام می گیرد.

24 ساعت بعد از کاشت کینوا جوانه زنی انجام می شود و تا مرحله 2 تا 3 برگی نباید آبیاری صورت گیرد. بعد از آن به 5 تا 7 مرتبه آبیاری نیاز دارد. 3 تا 5 روز بعد از کاشت، گیاهچه ها ظاهر می شوند.

بذر کینوا

همکاری در فروشگاه بذر کینوا در همدان

این مجموعه عرضه کننده بهترین بذر های کینوا در سراسر کشور است. علاوه بر این در این مجموعه فراوری دانه های کینوا با بالاترین استانداردها صورت گرفته و انواع محصولات کینوا از قبیل آرد کینوا، سویق کینوا، پرک کینوا، ماسک صورت کینوا عرضه می شود. این مجموعه با بستن قرارداد با کشاورزان اقدام به خرید تضمینی بذر کینوا تولیدی کشاورزان می نماید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *