عرضه کینوا برای کودک

چه با جو دوسر میشه درست کرد

عرضه و توزیع کینوا برای کودک در کدام مجموعه انجام می پذیرد. آیا  دانه کینوا برای کودکان مفید است؟  آیا مصرف دانه کینوا محدودیت سنی برای کودکان ایجاد می‌کند؟چه محصولی می‌تواند بسیاری از پروتئین ها و اسید آمینه های ضروری بدن کودکان را تامین کند؟

اسید های آمینه مورد نیاز کودکان در دانه کینوا

ارزش غذایی هر محصولی با کیفیت پروتئین آنها تعیین می شود. از نظر کیفی،  پروتئین دانه کینوا پخته شد، مشابه پروتئین کازئین شیر می‌باشد و میزان اسید آمینه های موجود در پروتئین دانه کینوا، با مقدار توصیه شده برای کودکان پیش دبستانی و کودکان دبستانی ، برابر می باشد .

اسید آمینه سیستئین و متیونین با اتصال به فلزات سنگین و تسهیل در از بین بردن آنها،  باعث از بین رفتن رادیكالهای آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن، می‌شود و از کبد محافظت می کند دانه کینوا مقدار  مورد نیاز اسید آمینه سیستئین و متیونین را برای کودکان ۲ تا 12 سال و بزرگسالان تامین می‌کند. این گیاه دارای  مقادیر بالایی از اسید آمینه های فنیل آلانین تیروزین ترونین والین و ایزولوسین است که برای کودکان 10 سال مناسب است.

کینوا برای کودک

اسید آمینه هیستیدین

هیستیدین به عنوان یک اسید آمینه غیر ضروری، ماده ایست که برای نوزادان ضروری است زیرا بدن تا بزرگسالی نمی تواند آن را سنتز کند. از خواص اسید آمینه هیستیدین، میتوان به  عمل ضد التهابی که در پاسخ سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شود اشاره کرد.

بنابراین اکیداً توصیه می شود که کودکان ، در دوره های زمانی رشد خود، آن را از طریق مواد غذایی مانند کینوا بدست آورند زیرا مقدار آن در دانه کینوا از سویا بیشتر و سه برابر گندم است. عرضه دانه کینوا برای کودک توسط این مجموعه با بهترین کیفیت انجام می شود.

اسید آمینه آرژنین

یکی از آمینو اسید های تقریبا اساسی برای دوران ، کودکی و نوجوانی آرژنین است که باعث تحریک تولید و رهاسازی هورمون رشد ، بهبود فعالیت تیموس و لنفوسیت های T می گردد . میزان اسید آمینه آرژنین دانه کینوا از سویا و جو پوست گیری شده بیشتر است. نقش دیگر اسید آمینه آرژنین، رشد و ترمیم عضلات، محافظت و سم زدایی از کبد است.

کینوا برای کودک

مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای کودک در دانه کینوا

قابل ذکر است که میزان مواد معدنی موجود در دانه کینوا از غلاتی مانند جوی دوسر و جو به خصوص از نظر منیزیم کلسیم و پتاسیم بالا تر می باشد.   با مصرف روزانه 100 گرم دانه کینوا، مقدار مورد نیاز بدن کودکان به مواد معدنی از قبیل فسفر، روی، منیزیم، مس، آهن و منگنز تامین می‌شود.

این محصول دارای مقادیر بالایی از ویتامین ب 6 ، فولاد و ریبوفلاوین می باشد که نسبت به جوی دوسر و جو بیشتر است.  مقدار موجود در 100 گرم آن می تواند نیاز روزانه کودکان را تامین نماید. دانه کینوا به همراه آنالیز و استاندارد برای مصرف کودک و مادران باردار در این مجموعه عرضه و توزیع می گردد.

عنصر معدنی کلسیم

یکی از کارکرد های کلسیم، ساخت بافتهای سخت و نرم بدن، تنظیم انتقال عصبی عضلانی محرکهای شیمیایی و الكتریكی ، ترشح سلولی و همچنین لخته شدن خون است .با این توضیحات کلسیم یک جزء اساسی رژیم غذایی است . دانه کینوا از نظر داشتن عنصر کلسیم غنی است که برای تغذیه کودکان بسیار مفید است، به طوریکه بیش از چهار برابر ذرت ، تقریباً سه برابر برنج و بسیار بیشتر از گندم کلسیم دارد.

نکته قابل توجه این است که کلسیم موجود در دانه کینوا ، به راحتی توسط بدن قابل جذب است . بنابراین با مصرف دانه کینوا ، میتوان از کمبود کلسیم و پوکی استخوان در کودکان جلوگیری کرد .مقدار مصرف مورد نیاز توصیه شده کلسیم برای کودکان 6 تا 12 ماه، روزانه  400  تا 1300 میلی گرم است.

کینوا برای کودک

عنصر معدنی روی

از نقش های روی در بدن می‌توان به سنتز و تخریب کربوهیدرات ها ، لیپیدها ، پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک اشاره کرد. مقدار روی موجود در دانه کینوا، دو برابر دانه گندم و چهار برابر دانه ذرت است. در حالی که این ماده معدنی در برنج وجود ندارد.

اگر بدن بتواند تنها از 20 ٪ روی موجود در ماده غذایی  دانه کینوا استفاده کند، میزان مصرف مورد نیاز برای کودکان زیر یک سال 8/3 میلی گرم در روز و برای کودکان دبستانی و مدرسه ای 4/8 و 3/11 میلی گرم در روز توصیه می‌شود.  علاقه مندان به مصرف دانه کینوا برای کودک و فرزند خود می توانند از طریق این مجموعه محصول باکیفیت و شیرین را تهیه نمایند.

ویتامین E در دانه کینوا

یکی از خواص ویتامین  E ، خاصیت آنتی اکسیدانی آن است که  از پراکسیداسیون لیپیدها جلوگیری می کند، در نتیجه در پایداری ساختارهای غشای سلولی نقش دارد و باعث محافظت از سیستم عصبی، ماهیچه ها و شبکه ای از اکسیداسیون می‌شود .با مصرف روزانه فقط 10 میلی گرم از دانه های کینوا، نیاز کودکان 7  تا 12 ماه به این ویتامین ارزشمند مرتفع می‌شود.

کی از محصولاتی که هیچ گونه محدودیت سن برای استفاده از آن وجود ندارد، دانه کینوا است. از آرد کینوا و دانه کینوا جهت تهیه فرنی برای تولید غذای کمكی برای کودکان و خردسالان استفاده می‌شود.

دانه کینوا

فواید کینوا برای کودک

دانه کینوا به دلیل داشتن فسفر، منگنز و منیزیوم  بالا، به شكل گیری بافت های استخوان و غضروف کمک میکند و از شكل گیری نامناسب استخوان ها درکودکان جلوگیری میکند. آرد فرنی کینوا حاوی ویتامین ها، املاح معدنی مفید و … می باشد و  باعث جذب مواد مغذی و همچنین وزن گیری در کودکان می شود.

با توجه به توضیحات مطرح شده دانه کینوا به دلیل مزایای تغذیه ای و درمانی آن، می تواند یک غذای کامل ، مغذی و سالم ، به خصوص برای کودکان باشد. با توجه به میزان بالایی از اسیدهای آمینه ضروری در پروتئین  دانه کینوا، این محصول تنها ماده غذایی گیاهی است که همه اسیدهای آمینه ضروری بدن کودکان را تأمین می کند.

عرضه و توزیع دانه کینوا برای کودک

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با تولید محصول کینوا و فراوری بسیار پیچیده محصول توانسته است مجوزات و استاندارد های کیفی محصول را اخذ نماید. دانه کینوا و محصولات مختلف آن توسط این شرکت به صورت عمده و تناژ و یا به صورت خرده فروشی و بسته های 1 کیلویی قابل عرضه و توزیع در همه استان های کشور می باشد.

برای تهیه دانه کینوا می‌توانید به کلیه هایپر مارکت ها، فروشگاه های محصولات ارگانیک، عطاری ها و انجمن های سلیاک و…  مراجعه کرده و یا کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید. همچنین این مرکز آماده عقد قرارداد و همکاری با کارخانه جات صنایع تبدیلی و تامین دانه و آرد کینوا برای مراکز مذکور و شرکت های تولید غذای کودک و سرلاک، به صورت خام و فراوری شده می باشد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *