بازار فروش بذر کینوا در کشور

قیمت کینوا فله

وضعیت بازار فروش بذر کینوا در کشور چگونه است؟ چرا باید بذر کینوا را کشت نمود؟ کدام مجموعه در زمینه کشت بذر در مناطق مختلف کشور ، مشاوره رایگان می دهد؟

چرا باید بذر کینوا بکارم؟

بذر کینوا بذری مقاوم به شوری و خشکی است که نسبت به محصولات زراعی نیاز آبی کمی دارد . این بذر قابلیت تحمل شوری بیشتری نسبت به گندم و جو نیز دارد .

همچنین طول دوره رشد بذر کینوا کوتاه مدت که حدود ۴ ماه می باشد و در مناطق مستعد کشور امکان دوباره کشت بذر کینوا در سال وجود دارد . به علاوه سودآوری حاصل از کشت بذر کینوا دو برابر گندم و برخی از غلات می باشد .

همچنین محصول اصلی حاصل از کشت بذر کینوا ، دانه کینوا است که به خاویار گیاهی معروف می باشد . تقاضای زیاد در بازارهای جهانی برای مصرف دانه کینوا ، باعث شده تا در صورت تولید دانه باکیفیت کینوا ، با فروش این محصول امکان ارزآوری نیز وجود داشته باشد .

به همین دلیل کشتی بذر کینوا در سال‌های اخیر ، در کشورهای ایران و مناطق مختلف آن مورد توجه قرار گرفته است . فروش بذر کینوا در کشور در تمامی استان ها توسط این مجموعه انجام می پذیرد.

بذر کینوا

تاریخ کشت بذر کینوا در کشور

به طور کلی در دو نوبت بهاره و پاییزه در کشور کشت می شود . تاریخ کشت بذر کینوا بسته به نوع اقلیم منطقه متفاوت است . اما به طور کلی تاریخ کشت بذر کینوا ، باید به گونه ای انتخاب شود که مرحله پر شدن دانه کینوا با گرمای بالای 35 درجه و یا سرمای شدید همراه نباشد . زیرا این مرحله تحت تاثیر دما قرار می‌گیرد و در صورت وجود شرایط نامناسب عملکرد و کیفیت دانه افت می کند .

روش کشت بذر کینوا

بذر کینواف بسیار ریز است و کشت آن مشابه گیاهان بذر ریزی همچون کلزا کنجد و شبدر می باشد . بذر کینوا به انواع روش های کشت ردیفی ، نواری ، جوی و پشته و غیره کشت می شود .

به علت اینکه گیاه کینوا شاخ و برگ زیادی دارد ، کشت کرتی برای این گیاه مناسب نیست . همچنین انواع روش های آبیاری غرقابی و تحت فشار برای تامین نیاز آبی بذر کینوا مورد استفاده قرار می گیرد . بذر کینوا به صورت دست باش و یا مکانیزه با استفاده از دستگاه های ریز کار غلات کشت می شود .

بذر کینوا

روش برداشت محصول کینوا

رسیدگی گیاه کینوا مشاوره گیاه سورگوم می باشد . زمانی که گیاه کینوا رو به خشک شدن می‌رود ، زمان برداشت فرا رسیده است . برداشت محصول کینوا به صورت دستی و یا مکانیزه با استفاده از کمباین برداشت کلزا انجام می شود .

البته به علت وزن هزار دانه بذر کینوا که بین ۲ تا ۳ گرم و بسیار ریز است ، لازم است که هد برداشت تنظیم گردد . عملکرد این محصول بسته به اقلیم کشور و شرایط محیطی و تغذیه ای بین ۲ تا 5/5 تن در هکتار می باشد .

بذر کینوا

بازار فروش بذر کینوا در کشور

تولید دانه کینوا با ارزش غذایی بالا و ویژگی های زراعی بذر کینوا اعم از مقاومت به شوری و خشکی ، نیاز آبی کم ، طول دوره رشد کوتاه مدت و سودآوری مطلوب ، باعث شده تا کشت آن مورد توجه قرار بگیرد .

همچنین بازار فروش بذر کینوا در کشور ، در سال های اخیر نیز رونق یافته است . و پیش‌بینی می‌شود که این روند در سال‌های آینده افزایش یابد . مجموعه ما در زمینه ترویج کشت بذر کینوا با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید .

کینوا

همکاری با بازار فروش بذر کینوا در کشور

این مجموعه با هدف تولید دانه کینوا با کیفیت مناسب و عملکرد بالا ، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را عرضه می‌کند . این بذرها دارای قوه نامیه و درصد خلوص بالایی بوده و عاری از بذر علف هرز و بیماری می باشد .

همچنین این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور ، به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان ارائه می دهد . و در زمینه فروش محصول کینوا ، توسعه بازار دانه و بذر کینوا و صادرات دانه کینوا ، با زارعین محترم مشارکت می‌کند .

جهت بررسی وضعیت بازار فروش بذر کینوا در کشور و استفاده از کلیه خدمات بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا ، می توانید با ما در ارتباط باشید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *