آموزش کشت بذر کینوا درجه یک

بذر کینوا

آیا آموزش کشت بذر کینوا درجه یک در استان های مختلف ، به صورت رایگان در دسترس کشاورزان عزیز قرار می گیرد؟ محصول کینوا را در کجا می توان به فروش رساند؟

اهمیت انتخاب بذر کینوا درجه یک

بذر کینوا ، که به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج تعلق دارد ، بومی منطقه آند در آمریکای جنوبی است . این بذر از هزاران سال قبل در این منطقه کشت شده و دانه های برداشت شده از گیاه آن ، به عنوان غذای اصلی مردم این مناطق استفاده می شود.

بذر کینوا

در سال های اخیر کشت بذر کینوا در کشور ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است . کشت بذر کینوا در استان های مختلف با محصولی مطلوب همراه بوده و حتی در برخی از مناطق مناسب صادرات می باشد . برای کشت بذر کینوا ، و تولید محصولی با عملکرد بالا و دارای کیفیت مناسب ، اولین گام ، تهیه بذر کینوا درجه یک می باشد.

بذر کینوا درجه یک باید خصوصیاتی مانند ، خلوص ژنتیکی ، خلوص فیزیکی و قوه نامیه بالایی داشته باشد . همچنین عاری از بذور علف هرز باشد . زیرا اختلاط ژنتیکی باعث تولید محصولی غیریک دست و دانه هایی با اندازه و رنگ های مختلف و بازار پسندی پایین می گردد .

نکات مهم کشت بذر کینوا

منظور از خلوص فیزیکی نیز این است که ، بذر کینوا درجه یک باید عاری از کاه و کلش و بذور علف های هرز باشد . بذور علف هرز کینوا از نظر شکل ، اندازه و وزن ، مشابه دانه کینوا هستند . به همین دلیل در صورت مخلوط شدن دانه کینوا پس از برداشت با بذور علف های هرز ، ارزش اقتصادی آن به شدت کاهش می یابد . ضمن اینکه عملکرد نهایی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

بذر کینوا

بعلاوه بذر کینوا درجه یک باید عاری از بیماری  باشد . بیماری سفیدک ، از جمله بیماری هایی است که از طریق بذر کینوا به گیاه منتقل می شود .  بناربراین انتخاب بذر کینوا درجه یک و شناسنامه دار ، برای تولید محصولی با عملکرد بالا ، حائز اهمیت می باشد.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا درجه یک در کشور ، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار ، را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد . جهت تهیه بذر کینوا درجه یک و شناسنامه دار می توانید با ما در ارتباط باشید.

کینوا

آموزش کشت بذر کینوا

پس از انتخاب بذر کینوا درجه یک ، تعیین تاریخ کشت نیز اهمیت زیادی دارد . به طور کلی بذر کینوا ، در مناطق مختلف کشور ، در دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود . تاریخ کشت بذر کینوا باید به گونه ای انتخاب شود که مرحله پرشدن دانه ، با گرما و سرمای شدید مصادف نشود . زیرا این مرحله به شدت تحت تاثیر درجه حرارت محیط قرار دارد.

جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا و دریافت مشاوره رایگان در زمینه کشت آن ، در هر استانی که هستید می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید . کارشناسان این مجموعه تجربه کشت بذر کینوا را در مناطق مختلف کشور با همکاری کشورزان عزیز دارند.

بذر کینوا با وزن بین 2 تا 3 گرم ، بسیار ریز است و کشت آن مشابه گیاهان شبدر و کلزا انجام می پذیرد . همچنین بذر کینوا به صورت دست پاش و یا مکانیزه با استفاده از ردیفکار پنومانتیک غلات ، کشت می شود . محصول نهایی کینوا نیز به صورت دستی یا با استفاده از کمباین برداشت کلزا ، برداشت می گردد.

بذر کینوا

آبیاری و عملکرد بذر کینوا درجه یک

برای آبیاری بذر و گیاه کینوا می توان از انواع روش های آبیاری غرقابی ، قطره ای ، تحت فشار و نوار تیپ استفاده کرد . به طور کلی بذر کینوا به 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله 10 تا 15 روز نیاز دارد . البته در مناطقی که بارش های بهاره و پاییزه در دسترس است ، تعداد دفعات آبیاری کاهش می یابد.

استفاده از کودهای آلی و شمیایی مانند NPK و یا سوپرفسفات تریپل و پتاس باعث افزایش عملکرد بذر کینوا می گردد . حداقل عملکرد بذر کینوا 2 و حداکثر 5.5 تن در هکتار می باشد . استفاده از بذر کینوا درجه یک و مدیریت زراعی مناسب ، باعث تولید محصولی با حداکثر عملکرد می گردد . برخی از مناطق کشور تا 6 تن محصول برداشت می شود.

بذر کینوا

 دریافت آموزش کشت بذر کینوا درجه یک

در سال های اخیر ، کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به جدید بودن این بذر در کشور ، و ناشناخته بودن آن ، در رابطه با کشت آن و انتخاب بذر درجه یک ، اطلاعات کمی در دسترس افراد است.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا درجه یک در کشور ، فعالیت می کند . این مجموعه بذر کینوا درجه یک و شناسنامه دار را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد . همچنین در زمینه ترویج کشت بذر کینوا در استان های مختلف ، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید .

بذر کینوا

همکاری در کشت بذر کینوا درجه یک

کارشناسان این مجموعه که تجربه کشت بذر کینوا را در استان های مختلف دارند ، آموزش کشت بذر کینوا را براساس اقلیم منطقه ، به صورت رایگان در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهند . همچنین این مجموعه در زمینه توسعه بازار بذر کینوا ، فروش محصول کینوا ، صادرات و افزایش عملکرد با کشاورزان عزیز همکاری می نماید

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *