مرکز خرید و فروش بذر کینوا عمده

بذر کینوا فله

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا عمده ، علاوه بر عرضه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار به صورت عمده، در زمینه کشت بذر کینوا در کلیه استانهای کشور، مشاوره رایگان ارائه می نماید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا بذری بسیار ریز با وزن هزار دانه بین 2 تا3 گرم است که به خانواده تاج خروس تعلق دارد. این بذر که به تیره اسفناج تعلق دارد، بومی آمریکای جنوبی می باشد.

کشت بذر کینوا با هدف به تولید دانه هایی مغذی انجام می‌شود. مردم منطقه آند در آمریکای جنوبی از حدود پنج هزار سال قبل، بذر کینوارا مورد کشت قرار داده‌اند. دانه های برداشت شده از گیاه کینوا، غذای اصلی مردم این مناطق را تشکیل می دهد.

بذر کینوا

سال ۲۰۱۳، سازمان فائو با نامگذاری این سال به نام کینوا، توجه سایر کشورها را به کشت بذر کینوا و مصرف دانه آن جلب نمود. سازمان فائو بذر کینوا را به عنوان بذری مقاوم به خشکی و شوری و تغییرات اقلیمی معرفی کرد. و ارزش غذایی دانه های آن را با شیر خشک مقایسه کرد.

دانه کینوا که به خاویار گیاهی معروف است، برای تولید انواع غذاها و مصارف صنعتی و تهیه آرد کینوا و فراورده های آردی استفاده می شود. در حال حاضر بیش از 100 کشور در جهان، از جمله ایران بذر کینوا را کشت می کنند. سودآوری حاصل از بذر کینوا، دو برابر گندم می باشد. و با توجه به دوره رشد کوتاه مدت و نیاز آبی کم این گیاه جایگزین مناسبی برای محصولات آب بر در اقلیم های مختلف ایران می باشد. فروش انواع بذر کینوا عمده در این مجموعه زیر نظر کارشناسان بسیار متخصص انجام می پذیرد.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا

با توجه به ریز بودن بذر کینوا، کشت آن مشابه گیاهان بذر ریز، همچون کلزا و شبدر به صورت سطحی انجام می شود. برای کشت بذر کینوا بسته به اقلیم های مختلف، دو نوبت کاشت بهاره و پاییزه وجود دارد. البته در برخی از مناطق مستعد کشور، با اضافه شدن نوبت کشت تابستانه، امکان دو نوبت کشت برای این گیاه در سال، وجود دارد.

همچنین بذر کینوا به صورت دیم نیز کشت می شود. برای کشت بذر کینوا از ماشین آلات مربوط به کشت غلات ریز مثل ردیفکار پنوماتیک استفاده می‌شود. و برداشت مکانیزه آن نیز توسط کمباین برداشت کلزا یا سورگم انجام می پذیرد.

البته کاشت و برداشت بذر کینوا به صورت دستی نیز امکان پذیر اس.ت برای کشت بذر کینوا، معمولاً در هر هکتار به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر نیاز است. البته این مقدار بسته به شوری آب متغیر است.

بذر کینوا

در مناطقی که شوری بالای 13 هزار دارند، می‌توان بذر کینوا را در جوی کشت نمود. نکته مهم در این مناطق این است، که به علت ریز بودن بذر کینوا، و احتمال شسته شدن بذرها، آبیاری باید با سرعت کم و در زمان طولانی انجام شود.

بذر کینوا به 5 تا 7 نوبت آبیاری نیاز دارد که هر 10 تا 15 روز تکرار می شود. استفاده از کودهای آلی یا شیمیایی و کنترل علف های هرز تاثیر بسیار مهمی بر افزایش عملکرد بذر کینوا دارد. عملکرد بذر کینوا در مناطق مختلف کشور، بین 2 تا 5/5 تن در هکتار می باشد.

کینوا

مرکز خرید و فروش بذر کینوا عمده

مجموعه ما با هدف ترویج کشت بذر کینوا در ایران، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می کند. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را به صورت عمده، توزیع می کند.

این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا در کلیه استان ها مشاوره رایگان ارائه می نماید. همچنین پس از عقد قرارداد، خرید و فروش محصول بذر کینوا عمده را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد.

جهت تهیه بذر کینوا به صورت عمده و برای اطلاع از کلیه خدمات بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *