قیمت خرید بذر کینوا در ایران

کینوا

آیا کشت بذر کینوا در ایران توجیه اقتصادی دارد؟ از چه مرکزی میتوان قیمت خرید بذر کینوا در ایران را استعلام نمود؟ آیا در زمینه کشت بذر کینوا امکان دریافت مشاوره رایگان وجود دارد؟

معرفی بذر کینوا

در سال های اخیر و در مناطق مختلف ایران، کشت بذر کینوا مورد استقبال کشاورزان عزیز قرار گرفته است. بذر کینوا که به خانواده تاج‌خروس و تیره اسفناج تعلق دارد، با هدف تولید دانه هایی با ارزش غذایی بالا کشت می‌شود.

بذر کینوا به خشکی و شوری مقاومت بالایی دارد و نیاز آبی کمی نیز نسبت به اغلب محصولات زراعی دارد. همچنین طول دوره رشد آن کوتاه مدت بوده و سود آوری حاصل از کشت آن دو برابر گندم می باشد.

اهمیت اصلی کشت بذر کینوا، تولید دانه کینوا است. دانه کینوا به عنوان یک دانه خوراکی سرشار از مواد غذایی و حاوی همه اسید آمینه ضروری مورد نیاز انسان، شناخته شده است. دانه کینوا که خاویار گیاهی معروف است، سرشار از ویتامین های گروه B، انواع پروتئین، آنتی اکسیدان، ویتامین E و فاقد گلوتن می باشد. قیمت خرید انواع کینوا در ایران در این مجموعه قابل استعلام می باشد.

دانه کینوا برای تهیه انواع غذاها، غنی‌سازی انواع خوراکی ها و همچنین تولید آرد کینوا و در مصارف صنعتی و دارویی استفاده می‌شود. همچنین علوفه کینوا و محصولات جانبی حاصل از رشد گیاه کینوا، برای تغذیه دام و طیور نیز کاربرد دارد.

کینوا

کشت بذر کینوا در ایران

همانطور که بیان شد که کشت بذر کینوا در سال های اخیر مورد استقبال کشاورزان عزیز قرار گرفته است. در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان، از جمله ایران بذر کینوا را کشت می‌کنند. و دانه تولید شده از آن را برای مصارف مختلف استفاده می نماید.

خوشبختانه با توجه به سازگاری بالای کینوا و پس از اصلاح زراعی آن، امکان کشت بذر کینوا در اکثر نقاط ایران وجود دارد. بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه و حتی به صورت دیم در ایران کشت می شود. برای کشت بذر کینوا در ایران، می‌توان از ماشین‌آلات مربوط به کشت غلات از جمله ردیفکار پنوماتیک ای غلات استفاده نمود. قیمت خرید کینوا از کشاورز در ایران به کیفیت محصول تولیدی وابسته است.

همچنین برای برداشت محصول نهایی آن، کمباین برداشت کلزا به کار می‌رود. البته کاشت و برداشت بذر کینوا به روش دستی نیز انجام می پذیرد. انواع روش های آبیاری را نیز می توان برای آبیاری بذر و گیاه کینوا استفاده نمود.

بذر کینوا

آبیاری و عملکرد بذر کینوا در ایران

معمولاً ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر کینوا، برای تولید محصول با عملکرد بین 2 تا 5/5 تن در هکتار استفاده می شود. 5 تا 7 نوبت آبیاری، به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز، برطرف شدن نیاز آبی بذر کینوا کفایت می‌کند.

استفاده از کودهای دامی و شیمیایی، مشابه سایر گیاهان زراعی باعث افزایش عملکرد بذر کینوا در ایران می گردد. تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار، انتخاب تاریخ کشت مناسب، کنترل علف های هرز و مدیریت زراعی مناسب، باعث تولید محصول کینوا با عملکرد بالا در کشور می‌شود.

بذر کینوا

قیمت خرید بذر کینوا در ایران

همان طور که بیان گردید، تولید دانه کینوا و ویژگی های زراعی بذر کینوا باعث شده که کشت آن، در ایران مورد استقبال کشاورزان عزیز قرار بگیرد. همچنین بازار بذر کینوا نیز در کشور رونق خوبی یافته است. در این بازار بذر کینوا با کیفیت های مختلف و قیمت های متفاوت عرضه می شود.

همکاری در قیمت خرید بذر کینوا در ایران

جهت اطلاع از قیمت خرید بذر کینوا در ایران، در هر استانی که هستید، می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید. مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، فعالیت می نماید. این مجموعه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را، در استان‌های مختلف کشور، در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد.

همچنین در زمینه ترویج کشت بذر کینوا در ایران با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید. مجموعه ما پس از عقد قرارداد خرید و فروش محصول بذر کینوا را در ایران به صورت کاملا تضمینی انجام می دهد.جهت اطلاع از قیمت خرید بذر کینوا در ایران و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *