قیمت روز بذر کینوا در قروه

بذر کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران در کنار توزیع بذر کینوا اصل و شناسنامه دار در قروه و مناطق مختلف کشور، در زمینه کشت بذر کینوا و قیمت روز بذر کینوا در قروه مشاوره رایگان به کشاورزان عزیز، ارائه می نماید.

معرفی بذر کینوا

از حدود 5000 سال قبل مردم منطقه آند در آمریکای جنوبی بذر کینوا را مورد کشت و کار قرار داده اند. و این روند تا امروز نیز ادامه دارد. کشورهای پرو، بولیوی، اکوادور و شیلی جزو این منطقه می‌باشند. امروزه نیز کشورهای بولیوی و پرو بزرگترین صادرکنندگان دانه کینوا در جهان هستند.

در سال های اخیر کشت بذر کینوا در مناطق مختلف جهان از جمله کشور ایران مورد توجه قرار گرفته است. هدف اصلی از کشت بذر کینوا تولید دانه کینوا است، که ارزش غذایی و صنعتی دارد.قیمت بذر کینوا در قروه بسیار پایین است.

کینوا

ارزش غذایی کینوا

دانه کینوا سرشار از پروتئین، آنتی اکسیدان ویتامین های گروه B و E و املاح معدنی مفید می‌باشد. همچنین تنها دانه گیاهی است که 9 اسید آمینه مورد نیاز بدن انسان را دارد.

بذر کینوا بذری مقاوم به خشکی و شوری است. همچنین نسبت به تغییرات اقلیمی سازگاری بالایی دارد. در سال های اخیر بذر کینوا در بیش از 100 کشور، از جمله مناطق مختلف ایران کشت می شود. بذر کینوا بذری زودرس است و در زمان حدود 100 روز رشد آن کامل می شود.

همچنین سودآری حاصل از کشت بذر کینوا دوبرابر گندم و برخی از غلات می باشد. علوفه کینوا نیز، برای تغذیه انواع دام های سنگین و سبک مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت بذر کینوا در قروه را می توانید از طریق مشاوران این مجموعه مطلع شوید

کینوا

کشت بذر کینوا در قروه

همانطور که بیان شد، در سال‌های اخیر کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور، از جمله استان کردستان و قروه مورد توجه قرار گرفته است. قروه یکی از مناطقی است که با همکاری مجموعه ما بذر کینوا در این منطقه کشت می شود. علاقه مندان می توانند بذر کینوا را با قیمت مناسب تهیه کنند.

کشاورزان عزیز در منطقه قروه با دریافت بذر کینوا اصل و شناسنامه دار و استفاده از مشاوره رایگان این مجموعه، محصول بسیار خوبی تولید می نماید. علوفه تولید شده از این گیاه در این منطقه نیز بسیار مطلوب است. قروه جزئی از مناطقی از کشور است که مشکل کمبود آب ندارد.

عملکرد محصول بذر کینوا در قروه

در این منطقه، به راحتی ۴ تن در هکتار، محصول کینوا تولید می شود. البته انتخاب تاریخ کشت در این منطقه بسیار مهم است. زیرا تاثیر مهمی بر عملکرد محصول نهایی دارد.  جهت اطلاع از تاریخ کشت بذر کینوا در قروه، می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید.

 برای کشت بذر کینوا در قروه به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر نیاز است. بذر کینوا در طول دوره رشد خود به 5 تا 7 نوبت آبیاری احتیاج دارد. فاصله بین دو دوره آبیاری ۱۰ تا ۱۵ روز می باشد. البته استفاده از باران های زمستانه دفعات آبیاری را کاهش می دهد.

بذر کینوا

کنترل علف هرز بذر کینوا در قروه

 کنترل علف های هرز در مسئله تولید محصول کینوا بسیار حائز اهمیت است. برای این منظور در هفته های اول رشد گیاه کینوا، از وجین کردن برای حذف علف های هرز پهن برگ، انجام می شود. اما برای حذف علف های هرز باریک برگ، علف کش گالانت سوپر توصیه می گردد.در قروه کنترل علف هرز بر روی قیمت بذر کینوا تاثیر دارد.

همچنین چند ماه قبل از کشت بذر کینوا، زمین زراعی موردنظر آبیاری می شود. و پس از رشد علفهای هرز سم ترفلان برای حذف این علف ها استفاده می گردد. لازم است دوره کارنس این سم طی شود و سپس بذر کینوا را کشت کرد.

اما در صورتی که دو ماه یا کمتر به کشت بذر کینوا زمان باقی است.، می‌توان پس از آبیاری و رشد علفهای هرز با شخم زدن زمین آنها را حذف کرد. استفاده از کودهای آلی و شیمیایی باعث افزایش عملکرد بذر کینوا می شود. حداقل عملکرد بذر کینوا 2 تن و حداکثر کردن آن 5/5 تن در هکتار می باشد .

بذر کینوا

قیمت بذر کینوا قروه

در سال های اخیر، کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور از جمله قروه، رو به افزایش است. به دنبال آن خرید و فروش بذر کینوا با قیمت های مختلف نیز روند افزایشی داشته است. برای اطلاع از قیمت روز بذر کینوا در قروه و دیگر مناطق کشور، می توانید با ما تماس بگیرید..

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، با هدف ترویج کشت بذر کینوا در قروه و  سایر استان های کشور فعالیت می نماید. این مجموعه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، در نظر دارد تا تولید بذر و دانه کینوا را بومی سازی نماید.

مجموعه ما با توزیع بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا در قروه و دیگر مناطق کشور، کشاورزان عزیز را در تولید محصولی با کیفیت پشتیبانی می کند. همچنین، پس از عقد قرارداد با کشاورز، خرید و فروش محصول کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد.

همکاری در قیمت بذر کینوا در قروه

این مجموعه با همکاری کشاورزان عزیز، تجربه کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور را از جمله کردستان و قروه را دارد. تجارب کسب شده در زمینه کشت بذر کینوا، به صورت مشاوره تخصصی و کاملاً رایگان در اختیار کشاورزان عزیز قرار می گیرد.

جهت اطلاع از قیمت روز بذر کینوا در قروه، تهیه بذرهای اصل و شناسنامه دار و خرید و فروش تضمینی محصول کینوا، می توانید با ما تماس بگیرید. و از مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا در قروه، استفاده نمایید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *