فروشگاه بذر کینوا اصلاح شده

بذر کینوا

بزرگترین فروشگاه بذر کینوا اصلاح شده در ایران، علاوه بر توزیع بذر کینوا شناسنامه دار در کلیه استان های کشور، در زمینه کشت بذر کینوا با عملکرد زراعی بالا، مشاوره رایگان به کشاورزان عزیز ارائه می نماید.

اصلاح بذر کینوا

مسئله اصلاح کردن بذر کینوا با موضوع تراریختگی کاملاً متفاوت است. یعنی بذر اصلاح شده کینوا، تراریخته نیستند. در بحث تراریختگی ژنوم گیاه، دستخوش تغییراتی می شود. اما در بحث اصلاح کردن بذر کینوا، در هر نسل بوته های برتر انتخاب شده و بذرگیری می‌شوند.

 بدین ترتیب پس از چند نسل، محصولی با عملکرد بالا به دست می آید.  با توجه به اینکه بذر کینوا، بومی آمریکایی جنوبی است. جهت کشت در داخل کشور ایران لازم است که اصلاح شود. اصلاح کردن بذر کینوا یعنی سازگار کردن آن با آب و هوا و اقلیم ایران، برای تولید محصولی با عملکرد بالا است.

کینوا

سازگاری بذر کینوا در ایران

برای ایجاد سازگاری بذر کینوا با اقلیم ایران ابتدا در چند منطقه مختلف کشور، بذر کینوا کشت شده و سپس بوته های برتر انتخاب شدند. از بوته های برتر انتخاب شده، بذر تهیه می‌شود و این بذرهای کشت می شوند. و مجدداً بذرگیری از بوته های برتر انجام می شود.

این فرآیند تا چند نسل تکرار می گردد. پس از سازگاری، بذر کینوا اصلاح شده ، بومی سازی می شود. و برای رشد در اقلیم ایران مناسب است و محصولی با تولید با عملکرد زراعی بالا تولید می نماید.

 بنابراین بذر کینوا هیچ تراریختگی ندارد. و به راحتی می‌توان آن را به صورت ارگانیک نیز کشت نمود. پروژه انجام شده برای اصلاح بذر کینوا، شامل اصلاح زراعی می باشد و هیچ تراریختگی در آن وجود ندارد.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا اصلاح شده

کشت بذر کینوا در سال‌های اخیر، در استان‌های مختلف کشور مورد توجه قرار گرفته است. کشت بذر کینوا اصلاح شده تا دوبرابر کشت گندم در ایران، سودآوری دارد. دوره رشد بذر کینوا ، حدود ۱۰۰ روز است. و از این نظر گیاهی زودرس محسوب می شود.

به طور کلی، دو نوبت کشت بهاره و پاییزه برای بذر کینوا اصلاح شده، در کشور وجود دارد.  البته در برخی از مناطق مستعد با کشت تابستانه، امکان دو نوبت کشت برای بذر کینوا اصلاح شده، فراهم می گردد.

برای کشت بذر کینوا به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بعد در هکتار نیاز است. از این مقدار بذر عملکرد مطلوبی حاصل می شود. دانه هدف اصلی از کشت بذر کینوا، تولید دانه کینوا برای مصارف غذایی و صنعتی می باشد.

آبیاری بذر کینوا اصلاح شده

برای رشد گیاه کینوا و تولید محصول مناسب، به ۵ تا ۷ نوبت آبیاری به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز است. استفاده از کودهای آلی و دامی باعث افزایش عملکرد بذر کینوا می گردد. حداقل عملکرد بذر کینوا 2 تن در هکتار است. انتخاب بذر مرغوب، کنترل علف های هرز و مدیریت زراعی مناسب این مقدار را به 5/5 تن در هکتار، افزایش می دهد.

بذر کینوا

فروشگاه بذر کینوا

مجموعه ما به عنوان بزرگترین فروشگاه بذر کینوا اصلاح شده در ایران، بذر کینوا شناسنامه دار و اصل را عرضه می نماید. این مجموعه در جهت ترویج کشت بذر کینوا با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می کند.

 همچنین با ارائه مشاوره رایگان به کشاورزان عزیز، آنها را در تولید محصولی با عملکرد بالا و سودآور پشتیبانی می نماید. مجموعه ما پس از عقد قرار داد محصول بذر کینوا را به صورت تضمینی از کشاورزان عزیز خریداری و به فروش می رساند.

جهت تهیه بذر کینوا اصلاح شده، می توانید با بزرگترین فروشگاه بذر کینوا در ایران در ارتباط باشید. و از کلیه خدمات این مجموعه از جمله ردیافت مشاوره رایگان و فروش تضمینی محصول خود، بهره مند شوید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *