مرکز بذر کینوا شاهرود

کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور علاوه بر ارائه علاوه بر عرضه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار در کلیه استان های کشور در زمینه کشت بذر کینوا در شاهرود و سایر نقاط کشور مشاوره رایگان ارائه می نماید.

کشت بذر کینوا در شاهرود

در مناطق مختلف کشور در سال های اخیر مورد توجه کشاورزان عزیز قرار گرفته است. استان سمنان و شهر شاهرود از جمله مناطقی است که بذر کینوا را کشت می کنند. انتخاب تاریخ مناسب برای کشت بذر کینوا در شاهرود اهمیت زیادی دارد.

تاریخ کشت کینوا در شاهرود باید به در زمانی انجام پذیرد، که دوره پرشدن دانه با دمای بالای ۳۵ درجه همراه نباشد. زیرا گرمای زیاد، باعث افت رطوبت دانه کینوا و کاهش کیفیت آن می گردد. برای کشت بذر کینوا در شاهرود میتوان از ردیفکار پنوماتیک غلات استفاده نمود. کشت بذر کینوا به صورت دستی نیز امکان پذیر است.

انواع روشهای آبیاری را نیز برای آبدهی بذر و گیاه کینوا می توان استفاده کرد. برداشت محصول نهایی بذر کینوا توسط کمباین برداشت کلزا انجام می پذیرد. البته در صورتی که کمباین در دسترس نباشد، با توجه به عدم ریزش دانه کینوا، میتوان محصول نهایی کینوا را به صورت دستی نیز برداشت نمود.

5 تا 7 نوبت آبیاری، نیاز آبی بذر کینوا را تامین می‌نماید. با استفاده از باران های پاییزه و بهاره می توان این دفعات را کاهش داد. مصرف کودهای آلی و شیمیایی برای افزایش عملکرد محصول کینوا توصیه می شود.

انتخاب تاریخ کشت مناسب، استفاده از بذر کینوا شناسنامه دار، کنترل علف های هرز و مدیریت مناسب، باعث تولید محصولی با کیفیت و با عملکرد بالا از بذر کینوا می شود. عملکرد بذر کینوا در شاهرود بین 2 تا 5/5 تن در هکتار می باشد.

بذر کینوا

خسارات پرندگان به محصول کینوا

خسارت پرندگان یکی از عوامل تاثیر گذار بر عملکرد محصول نهایی بذر کینوا می باشد. خســارت پرنــدگان در ابتــدای فصــل رشــد گیاه کینوا، معمــولا باعث کاهــش تعــداد بوتــه در مترمربــع می گردد.

پرنــدگان در طــول دوره پرشــدن دانــه بویــژه مرحلــه خمیــری تــا رســیدگی از دانه های کینوا، تغذیــه می کننــد. این کار باعث شکســتن بوته هــا می شود. و بــا خوابیــدن بوتــه ها، برای برداشــت مکانیــزه محصول نهایی آن مشکلاتی ایجاد می شــود. کیفیت بذر کینوا تولیدی در شاهرود و سایر شهرهای ایران بر قیمت عرضه کینوا بسیار تاثیر گذار است.

میــزان خســارت پرنــدگان بســته بــه رقــم، فصــل رشــد، نــوع پرنــده مهاجــم، میــزان ســاپونین بــذر، نزدیک بــودن درخــت بــه مزرعــه و مــدت زمانــی کــه کینــوا در منطقــه کشــت می شــود، متفاوت است.

بــرای کنتــرل خسارت پرندگان، کشت بذر کینوا ارقام با ساپونین بالا و کشــت همزمان با رسیدگی محصولات دیگر، در شاهرود توصیه می شود. همچنین پیشنهاد می شود، از امواج ماورای صوت یا وسایلی که باعث انعکاس نور می شوند یــا بــا وزش بــاد صــدا ایجــاد می کننــد، استفاده شود.

بذر کینوا

مرکز بذر کینوا

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز بذر کینوا در ایران بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را در و دیگر مناطق کشور، توزیع می کند. این مجموعه در جهت ترویج کشت بذر کینوا در شاهرود و دیگر مناطق مختلف کشور، با جهاد کشاورزی همکاری می نماید.

از خدمات مهم مرکز بذر کینوا در شاهرود، خرید و فروش تضمینی بذر کینوا در تمام نقاط کشور، پس از عقد قرارداد می باشد. همچنین کارشناسان این مجموعه، در زمینه کشت بذر کینوا مشاوره رایگان ارائه می نمایند.جهت برقرای ارتباط با مرکز بذر کینوا و استفاده از خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *