بازار فروش بذر کینوا خمین

بذر کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، در زمینه فروش و کشت بذر کینوا در خمین و بررسی بازار بذر کینوا در این منطقه و سایر استان‌های کشور، مشاوره رایگان به کشاورزان عزیز ارائه می دهد.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا که متعلق به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج است، برای تولید دانه کینوا کشت می شود. این بذر بومی منطقه آند در آمریکای جنوبی است و با معرفی توسط سازمان فائو در سال ۲۰۱۳ کشت آن کشورهای مختلف جهان مورد توجه قرار گرفت.

مردم منطقه آند در آمریکای جنوبی که شامل کشورهای پرو، بولیوی، شیلی و اکوادور می‌باشد، از هزاران سال قبل بذر کینوا را کشت می کند. دانه برداشت شده از گیاه کینوا، غذای اصلی مردم این مناطق را تشکیل می دهد.

ارزش غذایی بالای دانه کینوا باعث شده که به آن خاویار گیاهی لقب دهند. دانه کینوا سرشار از پروتئین، انواع ویتامین هاب گروه B، آنتی اکسیدان، ویتامین E و فاقد گلوتن می باشد. مصرف دانه کینوا، برای تهیه انواع غذاها، و آرد آن برای تولید فراورده های آردی، باعث افزایش ارزش غذایی آنها می گردد. همچنین از دانه کینوا برای مصارف صنعتی نیز استفاده می شود.

در حال حاضر، 25 گونه مختلف بذر کینوا در جهان کشت می شود. و تقاضای مناسبی در بازار های جهانی برای مصرف دانه آن وجود دارد. دانه کینوا، در بازار های جهانی حدود سه تا چهار برابر گندم قیمت دارد.سودآوری دوبرابر نسبت به کشت گندم در ایران، دوره رشد کوتاه مدت، مقاومت به خشکی و شوری و نیاز آبی کم، بذر کینوا را به جایگزین مناسبی برای محصولات آب بر تبدیل کرده است. فروش بذر کینوا در خمین توسط این مجموعه صورت می گیرد.

کینوا

کشت بذر کینوا در خمین

همانطور که بیان گردید در سال‌های اخیر کشت بذر کینوا در مناطق مختلف جهان، از جمله ایران مورد توجه قرار گرفته است. سازگاری با اقلیم های مختلف، باعث کشت آن در مناطق مختلف کشور شده است. استان مرکزی و شهر خمین از جمله مناطقی هستند که بذر کینوا را کشت می نمایند. خمین از جمله مناطق مستعد برای تولید محصولی با عملکرد بالا از بذر کینوا می باشد.فروش بذر کینوا در خمین در سال های اخیر رشد مناسبی داشته است.

این شهرستان که با تولید ۴۵ محصول زراعی و باغی جایگاه مهمی در بحث محصولات کشاورزی دارد. از کشت بذر کینوا نیز محصولی با عملکرد بسیار بالا، دانه های درشت، سفید و بازار پسند تولید می کند. البته به علت شنی بودن خاک های این منطقه به عمق کاشت بذر کینوا باید رعایت شود.

مقاومت بالای بذر کینوا به شوری و خشکی باعث شده است، که به عنوان گیاهی جایگزین محصولات آب بر پیشنهاد شود. انتخاب تاریخ کشت برای کشت بذر کینوا در خمین بسیار اهمیت دارد. برخورد برداشت بذر کینوا به گرمای اواخر بهار و اوایل تابستان، باعث تولید دانه های بد رنگ ریز و بی کیفیت می گردد.

کینوا

آماده سازی زمین بذر کینوا

به همین دلیل تاریخ کاشت بذر کینوا در خمین باید به صورت صحیح انتخاب شود. جهت اطلاع از تاریخ دقیق بذر کینوا در خمین، می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید. کارشناسان مجموعه ما تجربه ی کشت بذر کینوا در خمین و سایر مناطق استان مرکزی را دارند.

برای کشت بذر کینوا در خمین به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر کینوا نیاز است، در این منطقه بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود. و آبیاری آن نیز با انواع روش های آبیاری بر اساس امکانات در دسترس امکانپذیر است.

کشت مکانیزه بذر کینوا، به وسیله ردیفکار غلات و برداشت آن توسط کمباین برداشت کلزا یا سورگم صورت می پذیرد. بذر کینوا، به 5 تا 7 نوبت آبیاری، در طی سه ماه رشد خود نیاز دارد. فاصله بین دوره های آبیاری ۱۰ تا ۱۵ روز می باشد. برای فروش بذر کینوا در خمین کشاورزان باید تولید باکیفیتی داشته باشند.

بذر کینوا برای کاشت

عملکرد بذر کینوا خمین

البته ریزش باران های بهاره یا پاییزه دفعات آبیاری را کاهش می‌دهد. حداقل عملکرد بذر کینوا ۲ تن در هکتار است. استفاده از کودهای شیمیایی یا آلی و کنترل علف های هرز باعث افزایش عملکرد بذر کینوا در هکتار می‌شود. حداکثر عملکرد بذر کینوا 5/5 تن و حتی در برخی مناطق ۶ تن در هکتار می باشد.

بازار فروش بذر کینوا در خمین

در سال های اخیر، کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور از جمله استان مرکزی و خمین، مورد توجه قرار گرفته است. همچنین بازار خرید و فروش بذر کینوا در مناطق مختلف کشور، نیز رونق یافته است. جهت بررسی بازار فروش بذر کینوا در خمین، می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

مجموعه ما با هدف ترویج کشت بذر کینوا در استان های مختلف ایران، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید. همچنین این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را، عرضه می نماید.

بذر کینوا

همکاری در فروش بذر کینوا خمین

و با عقد قرارداد با کشاورزان عزیز، خرید و فروش محصول آنها را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد. جهت اطلاع از وضعیت بازار فروش بذر کینوا در خمین و اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *