سایت اینترنتی بذر کینوا در خمین

بذر کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، در سایت اینترنتی بذر کینوا خمین ، به معرفی بذر کینوا و نحوه کشت و خرید و فروش تضمینی آن، پرداخته است و در زمینه کشت بذر کینوا در خمین مشاوره رایگان ارائه می دهد.

معرفی بذر کینوا

از حدود 5000 سال قبل، مردم منطقه آند در جنوب آمریکا، بذر کینوا را کشت می کرده اند. مردم این مناطق، بذر کینوا را با هدف تولید دانه کینوا مورد کشت و کار قرار می داده اند. زیرا دانه کینوا غذایی کامل و سرشار از مواد غذایی است. به طوری که در بین مردم آنجا به خاویار سبز معروف است.در خمین بذر کینوا توسط این مجموعه به فروش می رسد.

در سال 2013 سازمان فائو از سایر کشورها خواست که بذر کینوا را کشت نمایند. و دانه کینوا را در برنامه غذایی خانواده های کشور خود قرار دهند. این سازمان، ضمن نامگذاری سال 2013 به نام کینوا، هدف از کشت بذر کینوا را تأمین امنیت غذایی مردم جهان عنوان نمود.

همانطور که بیان شد، بذر کینوا پس از رشد و رسیدگی گیاه کینوا، دانه های مغذی کینوا را تولید می کند. این دانه ها حاوی همه اسید آمینه های ضروری بدن انسان می باشند. همچنین نسبت به سایر غلات تعادل پروتئینی بهتری دارند.


بعلاوه دانه کینوا حاوی ویتامین ب و ای، کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن، روی، منگنز، فیبر و آنتی اکسیدان استو همچنین به علت نداشتن گلوتن، غذایی مناسب برای بیماران دیابتی و سلیاکی است.

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان، بذر کینوا را کشت می نمایند. با توجه به اهمیت دانه کینوا و افزایش تقاضا برای آن در داخل و خارج کشور، کشت بذر کینوا سودآور است. و محصولات باکیفیت نیز در بازارهای خارجی به فروش خواهد رسید.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا خمین

بذر کینوا علاوه بر تولید دانه های با ارزش غذایی و دارویی، در شرایط سخت محیطی، نیز رشد می کند. زیرا بذر کینوا به خشکی و شوری مقاوم است و در زمین های زراعی فقیر نیز قادر به رشد است.

بذر کینوا، در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی، عملکرد زراعی قابل توجهی نیز دارد. کشت بذر کینوا در خمین مقرون به صرفه است و سودآوری دوبرابری نسبت به گندم و برخی غلات دارد. و این باعث شده که به عنوان گیاهی مطلوب جهت کشت در خمین و مناطق دیگر کشور مطرح شود.

برنج کینوا

آبیاری بذر کینوا و کوددهی

همانطور که گفته شد، بذر کینوا بسیار قانع بوده و حتی در خاک های فقیر نیز رشد می کند. این گیاه دوره رشدی کوتاه مدت دارد. برای کشت بذر کینوا در خمین و مناطق مختلف کشور، به 10-8 کیلوگرم بذر در هر هکتار نیاز است.

انتخاب تاریخ کشت مناسب برای کشت بذر کینوا بسیار مهم است. انتخاب نامناسب تاریخ کشت، باعث کاهش عملکرد بذر کینوا می شود. برای اطلاع از تاریخ کشت بذر کینوا در خمین، می توانید با ما تماس بگیرید.

بذر کینوا در مدت رشد خود و تا زمان برداشت، به 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز نیاز دارد. از انواع روش های آبیاری برای برطرف کردن نیاز آبی بذر کینوا، می توان استفاده نمود. استفاده از کودهای آلی و شیمیایی از جمله NPK یا سوپرفسفات تریبل به همراه پتاس باعث افزایش عملکرد بذر کینوا خواهد شد.

عملکرد بذر کینوا در خمین

عملکرد بذر کینوا بین 2 تا 5/5 تن در هکتار برآورد شده است. و حتی در برخی از مناطق کشور تا 6 تن در هکتار نیز گزارش شده است. برای کشت مکانیزه بذر کینوا در خمین و سایر مناطق کشور از خطی کار غلات و برای برداشت محصول آن از کمباین برداشت کلزا می توان استفاده کرد. که در اینصورت لازم است، هدِ برداشت کمباین، تغییری جرئی یابد.

بذر کینوا

سایت اینترنتی بذر کینوا در خمین

با توجه به ترویج کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور، در حال حاضر خرید و فروش بذر کینوا به صورت های مختلف انجام می شود. البته هنوز بذر کینوا برای جامعه نسبتاً ناشناخته است. و اطلاعت کمی در رابطه با معرفی بذر کینوا و کشت صحیح آن در دسترس است.

مجموعه ما با راه اندازی سایت اینترنتی بذر کینوا در خمین و سایر شهرهای کشور، به معرفی جامع بذر کینوا و روش صحیح آن پرداخته است. این مجموعه با وزارت جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت بذر کینوا در ایران، همکاری می کند.

و بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را توزیع می نماید. همچنین در این مجموعه خرید و فروش بذر کینوا، به صورت کاملاً تضمینی انجام می شود. سایت اینترنتی بذر کینوا، اطلاعات جامعی در رابطه با کشت بذر کینوا در خمین و سایر استان های کشور ارائه می نماید. برای اطلاع از خدمات مجموعه ما می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *