بررسی بازار بذر کینوا اردبیل

کینوا

چگونه می توان از وضعیت بازار بذر کینوا در اردبیل و استان های مختلف کشور آگاهی پیدا کرد؟ آیا کشت بذر کینوا در اردبیل مقرون به صرفه است؟ چه مرکزی محصول کینوا را به صورت تضمینی خریداری می نماید؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا که بذری نسبتاً جدید است که در سال‌های اخیر در مناطق مختلف کشور کشت آن مورد توجه قرار گرفته است. بذر کینوا بومی آمریکای جنوبی است، برای تولید دانه و تامین غذای اصلی مردم این مناطق کشت می‌شود.

دانه کینوا به علت مواد غذایی بالایی که دارد، برای سلامت انسان بسیار مفید بوده و کاربردهای صنعتی نیز دارد. ارزش غذایی بالای دانه کینوا باعث شده که به خاویار گیاهی معروف باشد.

گیاه کینوا که حاصل رشد بذر کینوا است، از نظر ظاهری مشابه علف هرز سلمه تره می باشد. و دارای سنبله های با تعداد دانه بالا، مشابه گل آذین تاج خروس می باشد. بذر کینوا مقاومت بالایی به شوری و خشکی دارد، و نیاز آبی آن کم است. بازار بذر کینوا در اردبیل تامین کننده انواع محصولات کینوا می باشد.

همچنین این دوره رشد کوتاه مدت بوده و به تغییرات اقلیمی نیز سازگار است. سودآوری حاصل از کشت بذر کینوا دو برابر گندم و میزان آب مصرفی آن نصف برنج می باشد. بذر کینوا در شوری بالای ۱۳۰۰۰ رشد کرده و تولید دانه می کند. به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای جایگزینی محصولات با مصرف آب زیاد و همینطور سودآور برای کشاورزان نیز می باشد.

کینوا

کشت بذر کینوا در اردبیل

استان اردبیل با داشتن اقلیم های بسیار متنوع جزو مناطق مستعد برای کشت بذر کینوا میباشد. این بذر در اردبیل و در مناطق مختلف آن و در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. انتخاب تاریخ کشت بذر کینوا،بر اساس اقلیم منطقه اهمیت زیادی دارد.

برخی از مناطق استان اردبیل، مانند اردبیل، بیله سوار، پارس آباد، مغان، سرعین و مشکین شهر به صورت آبی کشت می کنند. این استان فاقد مشکل آب و شوری و خشکی است. و امکان کشت بذر کینوا در نوبت بهاره و پاییزه نیز در این استان وجود دارد.

محصول تولید شده از بذر کینوا، در اردبیل با عملکرد مناسب همراه است. در برخی از مناطق استان اردبیل از جمله خلخال، کوثر، جرفیل و نمین ۹۹ درصد به صورت دیم انجام می شود. در این مناطق بارندگی‌ها مناسب و عملکرد بسیار خوبی از محصول کینوا به دست می‌آید. علاقه مندان در اردبیل می توانند اطلاعات لازم را در این زمینه از بازار بذر کینوا بدست آورند.

بذر کینوا

بافت خاک مورد نیاز

به علت تنوع بافت خاک در اردبیل، روش کشت و عمق کشت بذر کینوا باید به درستی انتخاب شود. در این زمینه می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید. کارشناسان مجموعه ما تجربه کشت بذر کینوا را در استان‌های مختلف کشور دارد و در زمینه کاشت داشت و برداشت کینوا به صورت کاملاً رایگان کشاورزان عزیز را پشتیبانی می‌نماید.

بذر کینوا

آماده سازی زمین بذر کینوا در اردبیل

همانطور که بیان شد، بذر کینوا بسیار ریز است و در عمق یک تا ۲ سانتی متری زمین به روش دست پاش و مکانیزه کشت می شود. برای هر هکتار به ۸ و ۱۰ کیلوگرم بذر نیاز است. با توجه به نیاز کم آبیاری بذر کینوا نسبت به برخی از محصولات کشاورزی، 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز آبی آن را برطرف می کند. در بازار بذر کینوا شهر اردبیل یکی از پتانسیل های فوق العاده در کشت می باشد.

برای افزایش عملکرد بذر کینوا در اردبیل، می توان از کودهای دامی یا شیمیایی استفاده کرد. حداقل عملکرد بذر کینوا 2 تن و حداکثر 5/5 تن در هکتار می باشد. انتخاب بذر کینوا شناسنامه‌دار، مدیریت زراعی مناسب، کنترل علف های هرز و تاریخ کشت مناسب از جمله عواملی هستند، که بر عملکرد محصول کینوا تاثیرگذارند.

با توجه به ویژگیهای بذر کینوا، از جمله مقاومت به شوری و خشکی، طول دوره رشد کوتاه مدت، نیاز آبی کم و سودآوری بالا، کشت بذر کینوا در اردبیل می تواند به عنوان گیاهی سودآور برای کشاورزان عزیز معرفی شود.

بذر کینوا

بررسی بازار بذر کینوا در اردبیل

همانطور که بیان شد استان اردبیل از جمله مناطقی از کشور است که امکان کشت کینوا در آن هم به صورت آبی و هم به صورت دیم وجود دارد. در سال‌های اخیر استقبال کشاورزان از کشت کینوا در اردبیل و مناطق مختلف کشور، روند افزایشی داشته است.

به همین دلیل بازار خرید و فروش بذر کینوا نیز به رشد مناسبی دارد. همچنین با توجه به اهمیت دانه کینوا در مصارف غذایی و صنعتی برای کشورهای مختلف جهان، بازار بذر کینوا در سطح بین‌المللی نیز جایگاه م خوبی دارد.

تولید محصولات با کیفیت کینوا، علاوه بر مصرف داخلی، امکان صادرات به سایر کشورها و ارزآوری را نیز دارد. جهت بررسی وضعیت بازار بذر کینوا در اردبیل و هر استانی که هستید، می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید.

بذر کینوا

همکاری در بازار بذر کینوا اردبیل

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را عرضه می نماید. همچنین در زمینه کشت بذر کینوا در اردبیل و سایر استان‌ها مشاوره رایگان ارائه می دهد. مجموعه ما پس از عقد قرارداد محصول نهایی وضعیت کینوا را به صورت کاملا تضمینی، خرید و فروش می کند.

جهت بررسی بازار بذر کینوا در اردبیل، تهیه بذر کینوا شناسنامه دار و استفاده از مشاوره رایگان و فروش تضمینی محصول خود، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *