بازار بذر کینوا شهرکرد

بذر کینوا

با توجه به استقبال روز افزون از کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور که با تولید محصولی مطلوب همراه می باشد، بازار بذر کینوا در مناطق مختلف کشور از جمله شهرکرد رونق یافته و آینده خوبی را انتظار می کشد.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا بذری نسبتاً جدید است که کشت آن در سال‌های اخیر، در کشور مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کشور در جهان، از جمله ایران، بذر کینوا را کشت می کنند.

هدف اصلی از کشت بذر کینوا، تولید دانه کینوا است، که دارای ارزش غذایی بالایی برای انسان می باشد. دانه کینوا برای مصارف غذایی و صنعتی و تولید آرد کینوا استفاده می شود. آرد کینوا برای تهیه غلات صبحانه، پاستا، غنی سازی انواع نان، کیک، بیسکویت و فراورده های آردی به کار می رود.

بذر کینوا که به خشکی و شوری مقاوم است، به خانواده تاج خروس تعلق دارد. همچنین این بذر به تیره اسفناج تعلق داشته و پس از رشد گیاهی مشابه علف هرز سلمه تره ایجاد می‌کند. گیاه کینوا، نوعی گیاه زراعی است که طول دوره رشد آن حدود ۱۰۰ روز می باشد. و گیاهی زودرس با نیاز آبی کم محسوب می شود.

به همین دلیل به عنوان گیاهی جایگزین، برای محصولات زراعی آب بر پیشنهاد می شود. سودآوری حاصل از کشت بذر کینوا دو برابر گندم است. در سال‌های اخیر کشت بذر کینوا، در استان های مختلف کشور، از جمله شهرکرد مورد توجه بوده است.در ادامه به نحوه کشت بذر کینوا در شهرکرد و استان چهارمحال و بختیاری، اشاره می شود.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا در شهرکرد

استان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد از جمله مناطقی هستند که کشت بذر کینوا در آن، با تولید محصولی مناسب توام می باشد. محصول تولید شده در شهرکرد و این استان، با کیفیت مناسب و عملکرد زراعی بالا همراه است.

برای کشت بذر کینوا در شهرکرد به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم در هکتار نیاز است. بذر کینوا را می‌توان به صورت دست باش و یا با استفاده از ردیفکار پنوماتیک غلات کشت نمود. همچنین برداشت محصول نهایی کینوا نیز به صورت دستی و یا مکانیزه امکان‌پذیر است.

برداشت مکانیزه محصول کینوا در شهرکرد، با استفاده از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت انجام می شود. از انواع روش‌های آبیاری نیز برای تامین نیاز آبی بذر وگیاه کینوا، می توان استفاده کرد.

بذر کینوا

آبیاری در کشت بذر کینوا در شهرکرد

۵ تا ۷ نوبت آبیاری به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز، نیاز آبی این گیاه را برطرف می‌کند. کودهای شیمیایی و یا دامی برای افزایش عملکرد محصول بذر کینوا در شهرکرد، نیزبه کار می روند. مصرف ۱۵۰ کیلوگرم کود NPK و دو نوبت کود سرد توسط کود اوره، تاثیر خوبی بر عملکرد نهایی این گیاه می گذارد.

در صورتی که این کودک در دسترس نیست، می توان از ۱۵۰ کیلوگرم کود سوپر فسفات تریپل به همراه ۱۰۰ کیلوگرم کود پتاس و دو نوبت کود سرک استفاده کرد. حداقل عملکرد بذر کینوا 2 تن در هکتار و در صورت مدیریت زراعی مناسب 5/5 در هکتار می باشد.

بذر کینوا

بازار بذر کینوا شهرکرد

در سال های اخیر، کشت بذر کینوا در کشور و مصرف دانه آن روند افزایشی داشته است. به دنبال آن، بازار خرید و فروش بذر کینوا در شهرکر و نقاط دیگر کشور، رونق یافته است. همانطور که بیان گردید، با توجه به افزایش شناخت نسبت به دانه کینوا و مزیت کشت بذر کینوا، بازار بذر کینوا، آینده خوبی دارد.

کینوا

همکاری در بازار کینوا شهرکرد

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و با هدف ترویج کشت بذر کینوا در سراسر ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را توزیع می نماید. کارشناسان این مجموعه، با ارائه مشاوره رایگان رد زمینه کشت بذر کینوا رد شهرکرد و دیگر مناطق، کشاورزان عزیز را در تولید محصولی با عملکرد مطلوب، پشتیبانی می کنند.

در این مجموعه پس از عقد قرارداد، خرید و فروش محصول بذر کینوا در شهرکرد و سایر استان ها، به صورت کاملاً تضمینی انجام می شود. جهت اطلاع از بازار بذر کینوا در شهرکرد و استفاده از مشاوره رایگان و کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *