بازار خرید بذر کینوا در خراسان رضوی

بذر کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران علاوه بر توزیع بذر کینوا اصل و شناسنامه دار در زمینه کشت بذر کینوا در خراسان رضوی و سایر استانها و بررسی وضعیت بازار خرید بذر کینوا مشاوره رایگان ارائه می نماید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا بذری مقاوم به خشکی و شوری است که توانایی رشد در مناطق حاشیه ای و زمین های شور را دارد. بنابراین مقاومت بذر کینوا نسبت به تنش شوری، حتی از گندم و جو نیز بالاتر می باشد.

بذر کینوا به عنوان بذری جدید در سال‌های اخیر در استانهای مختلف کشور مورد کشت قرار گرفته است. بذر کینوا به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج تعلق دارد و پس از رشد گیاهی مشابه علف هرز سلمه تره تولید می نماید. کینواگیاهی زراعی است که گل آذین آن مشابه گیاه تاج خروس است.

هدف اصلی از کشت بذر کینوا، تولید دانه با ارزش غذایی بالا است. دانه کینوا که به خاویار گیاهی معروف است، سرشار از پروتئین، ویتامین، املاح معدنی مفید و آنتی اکسیدان می باشد. از دانه کینوا برای تولید آرد کینوا و تهیه انواع غذاها و غلات صبحانه و مصارف صنعتی استفاده می شود.

با توجه به مقاومت بالای بذر کینوا به خشکی و شوری و دوره رشد کوتاه مدت آن، کشت بذر کینوا در خراسان رضوی و مناطق گرم و خشک ایران مناسب می باشد. سوداوری حاصل از کشت بذر کینوا نسبت به کشت گندم، دوبرابر کینوا است.کشاورزان می توانند بذر مورد نیاز خود را از این مجموعه خرید نمایند.

کینوا

کشت بذر کینوا در خراسان رضوی

تعییـن تاریـخ کاشـت مناسـب از مهم تریـن عملیـات زراعـی به منظـور بهبود درصد سـبز و دسـتیابی بـه حداکثر عملکـرد در بذر کینوا اسـت. تاریـخ کشـت مناسـب بذر کینـوا بسـتگی زیـادی بـه دو عامل اقلیم و رقـم دارد. بذر کینوا در خراسان رضوی، از خـرداد تا اواسـط شـهریور کشـت و در اواسـط تا اواخر پاییز برداشـت می شـود.

در خراسان رضوی، امـکان کشـت دوبـار در سـال (کشـت در اسـفند مـاه) نیـز وجـود دارد. ولـی بـا توجـه بـه حساسـیت دوره پرشـدن دانـه بـه دمـای بـالای 20 درجه سـانتی گراد، تاریـخ کاشـت اسـفند مـاه توصیـه نمی شـود. البته در این زمینه می تواند با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در خراسان رضوی می توانید، با مجموعه ما تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه تجربه کشت بذر کینوا را در استان‌های مختلف کشور دارند. و با ارائه مشاوره رایگان کشاورزان عزیز را در تولید محصولی با عملکرد بالا پشتیبانی می نمایند.علاوه بر این امکان خرید بذر کینوا با نازلترین قیمت وجود دارد.

بذر کینوا

میزان بذر در هکتار

برای کشت بذر کینوا در هر هکتار به حدود ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر نیاز است. البته بسته به میزان شوری آب این مقدار متغیر است. بذر کینوا به انواع روشهای دست باش و مکانیزه کشت می شود.

برای کشت مکانیزه بذر کینوا از ردیف کار پنوماتیکی غلات می توان استفاده کرد. جهت برداشت محصول نهایی به صورت مکانیزه، کمباین برداشت کلزا به کار می رود. در این صورت لازم است که در هدِ برداشت کمباین، تغییرات جزئی اعمال شود. در خرید و کشت بذر کینوا در خراسان نهایت دقت باید بشود تا محصول با کیفیت تولید گردد.

بذر کینوا

آبیاری و کنترل علف هرز

بذر و گیاه کینوا به ۵ تا ۷ نوبت آبیاری، در طول رشد خود نیاز دارند. فاصله بین دو دوره آبیاری ۱۰ تا ۱۵ روز می باشد. کنترل علف های هرز در کشت بذر کینوا اهمیت بالایی دارد. انتخاب بذر کینوا اصل و شناسنامه دار و استفاده از علف کش گالانت سوپر برای علف های هرز باریک برگ و وجین برای علف های هرز پهن برگ، پیشنهاد می شود.

همچنین می توان قبل از کاشت، زمین زراعی موردنظر را آبیاری کرد. پس از رشد علف های هرز با انجام عملیات شخم علف‌های هرز را به داخل خاک برگرداند. البته این کار مربوط به یک تا دو ماه قبل از کاشت بذر کینوا می باشد.

در صورتی که چند ماه به کشت بذر کینوا زمان است. پس از آبیاری زمین و رشد علف های هرز، علف کش ترفلان پیشنهاد می شود. حداقل عملکرد بذر کینوا از نظر تولید دانه بین 2 تا 5/5 تن در هکتار می باشد. عملکرد بذر کینوا از نظر تولید علوفه، حدود ۵ تن در هکتار است.

بذر کینوا

بازار خرید بذر کینوا در خراسان رضوی

همزمان با افزایش تقاضا برای کشت بذر کینوا، بازار خرید و فروش بذر کینوا در خراسان رضوی و سایر استان ها، رونق یافته است. همچنین در بازارهای جهانی نیز، فروش بذر کینوا سودآور است. جهت اطلاع از وضعیت بازار خرید بذر کینوا در خراسان رضوی، می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.

کینوا

همکاری در خرید بذر کینوا در خراسان

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران فعالیت می کند. این مجموعه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار کینوا را در خراسان رضوی و کلیه استان ها، در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد.

همچنین پس از عقد قرارداد، محصول بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی، خرید و فروش می نماید. همچنین در زمینه کشت بذر کینوا در خراسان رضوی و تولید محصولی سودآور، به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان ارائه می نماید.جهت اطلاع از بازار خرید بذر کینوا در خراسان رضوی و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *