سایت جامع عمده کینوا

کینوا

جهت اطلاع از نحوه صحیح کشت بذر کینوا، تولید دانه کینوا، اطلاع از قیمت دانه و آرد کینوا، تهیه دانه های مرغوب و آرد باکیفیت کینوا می توانید به سایت جامع عمده کینوا مراجعه نمایید یا با ما تماس بگیرید.

معرفی دانه کینوا

دانه کینوا، دانه دارای مواد غذایی زیاد است که به خاویار سبز معروف است. از حدود 5000 سال قبل تا به امروز، دانه کینوا مورد کشت و کار در جنوب آمریکا قرار گرفته است. دانه کینوا طی این سال ها به طور مداوم غذای اصلی مردم این منطقه بوده است.

سال 2013 سازمان فائو با همکاری کشورهای تولید کننده دانه کینوا تصمیم به معرفی آن به سایر کشورهای جهان گرفت. این سازمان سال 2013 را به نام کینوا نام گذاری کرد. پس از آن دانه کینوا مورد توجه قرار گرفت. سایر کشورهای جهان از جمله ایران، به کشت بذر و تولید دانه کینوا اقدام کردند.

در حال حاضر دانه کینوا در استان های مختلف کشور، مورد کشت قرار می گیردو دانه های باکیفیتی در برخی از این مناطق تولید می شود. مصرف دانه کینوا، علاوه بر کمک به رشد طبیعی بدن، گرما و انرژی بدن را حفظ می کند و یک رژیم غذایی کامل و متعادل محسوب می شود.

همچنین دانه کینوا، دارای املاح معدنی شامل آهن، فیبر، منیزیم، پتاسیم و روی، کلسیم، آنتی اکسیدان می باشد. در سایت دانه کینوا عمده می توانید از مشاوران مجموعه مشاوره دریافت نمایید.

دانه کینوا، دارای ویتامین های مختلف از جمله ویتامین های A، D و E و K و ویتامین های گروه B می باشد. میزان اسید آمینه های لیزین و هیستیدین موجود در آن از غلات بیشتر است. از نظر میزان اسید آمینه تریپتوفان، دانه کینوا شبیه گندم بوده و اما نسبت به سایر غلات، میزان بیشتری از این دو اسیدآمینه را دارد.

کینوا

نحوه پخت کینوا در ایران

دانه کینوا به صورت مخلوط با برنج یا به تنهایی کته و آبکش می شود. همچنین برای غنی سازی انواع سالاد، سوپ، آبگوشت، انواع خورشت ها و فرنی نیز کاربرد دارد. دانه کینوا سفید، طعمی مشابه گندم و ذرت دارد و مصرف آن تاثیری روی طعم اصلی غذا ندارد.

مصرف دانه کینوا در رژیم لاغری

چاقی یکی از مشکلاتی است که امروزه اغلب افراد با آن مواجه هستند. متاسفانه داشتن اضافه وزن، ابتلا به بسیاری از بیماری ها را تسهیل می کند. بنابراین افراد به دنبال کاهش وزن، و دستیابی به وزن ایده‌آل خود هستند. در سایت کینوا عمده می توانید خواص و کاربرد های کینوا را مطلع شوید.

استفاده از رژیم های لاغری سخت و حذف برخی از غذاهای مفید، از روش های مورد استفاده برای کاهش وزن می باشند. کاربرد این روش های رایج، باعث روبه رو شدن اندام های بدن، با کمبود برخی مواد غذایی می شود.

دانه کینوا دارای گرانول های نشاسته ای بسیار ریزی است. گرانول های نشاسته‌ای موجود در دانه کینوا نسبت به نشاسته موجود در برنج کوچکتر می باشند و بسیار زود هضم هستند. به همین دلیل، به صورت چربی ذخیره نمی شود. دانه کینوا می تواند جایگزین مناسبی برای برنج و مواد نشاسته ای حذف شده در برنامه لاغری باشد.

غله کینوا

ارزش غذایی دانه کینوا

دانه کینوا، مشابه برنج دارای ویتامین B بالایی است و علاوه بر تامین ویتامین B مورد نیاز بدن، فاقد اثرات چاق کنندگی است. در اکثر رژیم های لاغری، حذف برنج یکی از موارد پیشنهادی برای کاهش وزن می باشد.

معمولاً حذف برنج از برنامه غذایی با کاهش ویتامین B و با ریزش مو و شکستگی ناخن همراه می شود. مصرف دانه کینوا علاوه بر تأمین ویتامین B مورد نیاز بدن از ابتلا به این موارد پیشگیری می کند. همچنین به علت فیبر بالایی که دارد، سیری زودرس می آورد.

دانه کینوا علاوه بر تأمین ویتامین B و E، املاح معدنی مفیدی از جمله کلسیم، منیزیم، آهن، منگنز، فیبر، روی و مس دارد. و سرشار از پروتئین می باشد. مقدار پروتئین موجود در دانه کینوا، دو برابر برنج و نصف گوشت قرمز می باشد.

دانه کینوا

سایت جامع عمده کینوا

در سال های اخیر و با ورود بذر و دانه کینوا به کشور، تولید و مصرف آن در استان های مختلف کشور، افزایش یافته است. البته هنوز برای بسیاری از افراد جامعه، دانه کینوا، دانه ای ناشناخته است و روش مصرف آن نیز مبهم می باشد.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کشت بذر و بومی سازی تولید دانه کینوا در ایران فعالیت می نماید. این مجموعه سایت جامع عمده کینوا را با هدف معرفی دانه کینوا، روش تولید و مصرفـ آن، کاربردهای تغذیه ای و درمانی دانه کینوا راه اندازی کرده است.

در سایت جامع عمده کینوا، اطلاعات مربوط به کاشت بذر کینوا در مناطق مختلف، عرضه دانه و بذر مرغوب کینوا، مشاوره تولید و مصرف آن و اطلاعات جامع درباره مواد غذایی موجود در دانه کینوا و آرد آن، ارائه می شود.

کینوا

همکاری در سایت عمده کینوا

همچنین این مجموعه برای اولین بار سایت فرآوری دانه کینوا عمده را در داخل کشور انجام داده است. و دانه کینوای سفید و رنگی را که قابل طبخ و بسیار باکیفیت است، تولید و توزیع می نماید.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا، آمادگی همکاری با هتل ها، رستوران ها، باشگاه ها، بیمارستان ها و انجمن های سلیاک در استان های مختلف کشور، را دارد. مجموعه ما دانه کینوا، کینوای سفید، کینوای رنگی و آرد کینوا را به صورت عمده در تناژ بالا عرضه می نماید.

جهت استفاده از اطلاعات مربوط به بذر، دانه و آرد کینوا، می توانید به سایت جامع عمده کینوا مراجعه نمایید یا با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *