بازار غله کینوا در ایران

کینوا سه رنگ غیر تراریخته

جهت بررسی وضعیت بازار غله کینوا در ایران می توانید با بزرگترین مرکز تولید و فرآوری غله کینوا در کشور، در ارتباط باشید.

غله کینوا خاویار سبز

غله کینوا با قدمت حدود 5000 سال، غذای اصلی مردم ساکن در جنوب آمریکا را تشکیل می دهد. در حال حاضر نیز کشورهای پرو و بولیوی، بزرگترین صادرکنندگان غله کینوا می باشند. غله کینوا دارای ارزش غذایی بالایی است و به همین دلیل نیز به آن خاویار سبز می گویند.در ایران بازار غله کینوا بهترین دانه کینوا را ارائه می کند.

از نظر زراعی نیز غله کینوا دارای ویژگی های خاصی می باشد. غله کینوا نسبت به تنش های شوری و خشکی مقاومت بالایی دارد. و شوری که گیاهانی مانند جو و گندم تحمل نمی کند، رشد می نماید. همچنین به علت تنوع ژنتیکی بالا، غله کینوا به تغییرات اقلیمی سازگار است و در مناطق مختلف کشور نیز کشت می شود.

غله کینوا یک منبع غنی از پروتئین، فسفر، فیبر، آهن، منیزیم و ویتامین B2 می باشد. همچنین دارای ترکیب کاملی از اسید های آمینه ضروری برای بدن انسان است. غله کینوا دارای کلسیم، فسفر و آهن، منیزیم، فیبر، روی و مس به مقدار زیاد و سدیم به مقدار کم می باشد. درصد لیزین بالا از مشخصه های غله کینوا است که دوبرابر گندم می باشد.

غله کینوا

روش مصرف غله کینوا در ایران

غله کینوا دارای طیف رنگی وسیعی از سفید و کرم تا قهوه ای و سیاه می باشد. گسترده‌ترین گونه خوراکی غله کینوا، به رنگ زرد شفاف می باشد. این غله فاقد گلوتن است و به عنوان غذایی بسیار مناسب برای بیماران دیابتی و سلیاک، کاربرد دارد.انواع دانه کینوا در بازار غله کینوا در ایران عرضه می شود.

هدف تولید غله کینوا در ایران و جهان، استفاده از خواص دارویی و مواد غذایی فوق العاده این گیاه باارزش است. غله کینوا برای تهیه انواع غذاها مانند سالاد، آش، سوپ، خوراک کینوا (مشابه خوراک حبوبات)، تهیه انواع شامی و کتلت استفاده می شود. همچنین از غله کینوا، پاستا و سس های مخصوص پاستا تهیه می گردد.

غله کینوا به صورت ترکیب با برنج و یا به تنهایی، کته و آبکش می شود. مصرف غله کینوا در تهیه مرغ شکم پر، مخلوط با انواع سبزیجات و لوبیاها، و همراه با انواع خورشت ها، باعث افزایش ارزش غذایی آن خوراک می گردد.

بازار آرد غله کینوا در ایران

آرد کینوا که از غله کینوا به دست می آید، برای تهیه انواع کیک، بیسکویت، نان و شیرینی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین به صورت مخلوط با آرد گندم با هدف غنی سازی آن نیز به کار می رود.

آرد حاصل از غله کینوا، به عنوان یک افزایش دهنده حجم برای آرد تصویب شده گندم، به میزان نصف نصف به کار می رود. آرد غله کینوا نسبت به آرد گندم چربی بیشتری دارد و کیک و نان تهیه شده با آن، خوشمزه تر و نرمتر می باشد. نشاسته کش دار موجود در آرد کینوا به صورت ترکیب با آرد گندم و ذرت، برای تولید نان و بیسکویت نیز کاربرد دارد.

کینوا

بازار غله کینوا در ایران

در سال های اخیر و با ورود بذر غله کینوا به داخل کشور، کشت غله کینوا و تولید دانه آن را مناطق مختلفی از کشور انجام می شود. با افزایش معرفی غله کینوا برای جامعه، مصرف آن نیز روند افزایش داشته است. و بازار غله کینوا نیز در ایران رونق یافته است.

مجموعه ما در جهت ترویج کشت و تولید غله کینوا در ایران با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید. این مجموعه، دانه های بسیار مرغوب و باکیفیت غله کینوا را جمع آوری و فرآوری می نماید. زیرا غله کینوا در پوسته خود دارای ماده ی سمی به نام ساپونین است که باید قبل از مصرف طی فرآیند فرآوری، جداسازی شود.

برنج کینوا

همکاری در بازار غله کینوا در ایران

مجموعه ما به عنوان اولین و بزرگترین مرکز فرآوری غله کینوا در ایران ، غله کینوا سفید و رنگی را به صورت عمده و جزئی عرضه می نماید. این مجموعه، آماده همکاری با هتل ها، رستوران ها، بیمارستان ها، انجمن های سلیاکی و کارخانجات صنایع تبدیلی برای عرضه غله و آرد کینوا با تناژ بالا می باشد.برای اطلاع از وضعیت بازار غله کینوا در ایران، اطلاع ازکلیه خدمات این مجموعه و استفاده از مشاوره رایگان، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *