قیمت روز بذر کینوا در کرمان

بذر کینوا

جهت اطلاع از قیمت روز بذر کینوا در کرمان و استان های مختلف کشور، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران تماس بگیرید و پس از عقد قرارداد، خرید و فروش بذر کینوا را کاملاً تضمینی انجام دهید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری مقاوم به شوری، خشکی و یخ زدگی است. همچنین بذر کینوا، نسبت به تغییرات اقلیمی مقاوم است. یعنی در شرایط آب و هوایی و اقلیم های مختلف، قادر به رشد و تولید محصول مطلوب می باشد.

بذر کینوا به عنوان شبه غله ای با فوائد بسیار برای انسان مطرح شده است. سازمان فائو سال 2013 را به نام سال بین المللی کینوا، نامگذری کرده است. این سازمان، سایر کشورها را به کشت بذر کینوا ترغیب نمود. زیرا بذر کینوا علاوه بر اینکه در شرایط سخت رشد می کند، دانه هایی با ارزش غذایی بالا تولید می نماید.

بذر کینوا دوره رشدی کوتاه مدتی دارد که حدود 100 روز می باشد. همچنین این گیاه به میزان آب کمی برای رشد نیاز دارد. در حال حاضر، در بیش از 100 کشور دنیا بذر کینوا کشت می شود. همچنین در سال های اخیر، بذر کینوا در مناطق مختلف کشور به ویژه کرمان نیز کشت می شود و با قیمت مناسبی به فروش می رسد.

همانطور که بیان گردید، بذر کینوا پس از رشد و رسیدگی گیاه کینوا، دانه کینوا را تولید می نماید. دانه کینوا ارزش غذایی بالایی داشته و به دلیل نداشتن گلوتن، دارای ارزش دارویی نیز می باشد. به همین دلیل برای بیماران سلیاکی و دیابتی که ممنوعیت مصرف گلوتن دارند، غذایی بسیار مناسب می باشد.

همچنین از دانه کینوا برای مصارف مختلف غذایی و صنعتی استفاده می شود. دانه کینوا حاوی همه اسیدآمینه های ضروری بدن انسان، انواع پروتئین، ویتامین، املاح معدنی و امگا 3 می باشد. خانوداه های زیادی در کشورهای مختلف، دانه کینوا را در سبد غذایی روزانه خود قرار داده اند.

دانه کینوا

کشت بذر کینوا در کرمان

بذر کینوا، دارای دو نوبت کشت در بهار و پاییز می باشد. و حتی در برخی مناطق در نوبت تابستان نیز کشت می شود. همچنین در مناطق مستعد، امکان کشت دیم برای بذر کینوا نیز وجود دارد.بذر کینوا، به هر دو روش سنتی و مکانیزه می تواند کشت شود. همچنین برای آبیاری بذر کینوا، از انواع روش های آبیاری می توان استفاده نمود. وزن هزار دانه بذر کینوا 2 تا 3 گرم است و برای هر هکتار به میزان 10-8 کیلوگرم بذر کینوا نیاز است.

جهت آماده سازی خاک برای کشت بذر کینوا، لازم است عملیاتی شامل، شخم، ماخار، دیسک سنگین و سبک و کودپاشی اجرا شود. همانطور که بیان گردید، بذر کینوا بسیار ریز است و کشت آن باید به صورت سطحی انجام شود. در صورتی که کود دهی مناسبی انجام شود محصول درشتی و سفیدی خوبی پیدا می کند و در قیمت بذر کینوا در کرمان و سایر استان ها موثر می باشد.

برای کشت بذر کینوا به صورت مکانیزه از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده کرد. برای این منظور، عمق کشت 1 تا 2 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بذرها در داخل هر دریف 7 تا 10 سانتی متر خواهد بود.

همچنین بذر کینوا برای رشد و تولید دانه کینوا، به مقدار آب کمی نسبت به گیاهان زراعی دیگر دارد. تعداد دفعات آبیاری 5 تا 7 مرتبه با فاصله هر 10 تا 15 روز، نیاز آبی بذر کینوا را برطرف می نماید.استفاده از کودهای آلی و یا شمیایی مانند NPK و سوپرفسفات تریپل به همراه کود پتاس می تواند تاثیر مهمی بر افزایش عملکرد محصول کینوا داشته باشد. عملکرد بذر کینوا، حداقل 2 تن و حداکثر 5/5 تن می باشد.

بذر کینوا-

قیمت روز بذر کینوا در کرمان

در سال های اخیر، کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور، رو به افزایش است. به دنبال آن خرید و فروش بذر کینوا نیز روند افزایشی داشته است.برای اطلاع از قیمت روز بذر کینوا در کرمان و استان های مختلف کشور، می توانید با ما تماس بگیرید..

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، با هدف ترویج کشت بذر کینوا در کرمان و سایر استان ها و همچنین بومی سازی تولید بذر کینوا در ایران فعالیت می نماید. این مجموعه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را توزیع می نماید.

بذر کینوا

همکاری در قیمت بذر کینوا در کرمان

همچنین، پس از عقد قرارداد با کشاورز، خرید و فروش محصول کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد. این مجموعه با همکاری کشاورزان عزیز، تجربه کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور را دارد. و تجارب کشب شده در زمینه کشت بذر کینوا، را به صورت مشاوره تخصصی و کاملاً رایگان ارائه می نماید.برای استفاده از خدمات مشاوره رایگان، اطلاع از قیمت روز بذر کینوا در کرمان، تهیه بذرهای اصل و شناسنامه دار و خرید و فروش تضمینی محصول کینوا، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *