نحوه کشت بذر کینوا درجه یک

بذر کینوا

جهت تهیه بذر کینوا درجه یک، و اطلاع از نحوه کشت بذر کینوا ، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ارتباط باشید و در زمینه کشت بذر کینوا، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری بسیار مقاوم به خشکی و شوری است و قادر به تحمل شرایط زراعی سخت، می باشد. همچنین بذر کینوا نسبت به یخ زدگی نیز مقاومت دارد. بعلاوه بذر کینوا، قابلیت رشد در اقلیم های مختلف را دارد و به تغییرات اقلیمی سازگار است. به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای کشت در مناطق مختلف کشور می باشد.

کشت بذر کینوا با نحوه درست، تا دوبرابر گندم و برخی غلات، سودآوری دارد و در بازارهای جهانی نیز، محصول آن به خوبی به فروش می رسد. البته دلیل اصلی توجه به کشت بذر کینوا در کشورهای مختلف، تولید دانه کینوا است.

بذر کینوا پس از رشد، تولید گیاه کینوا را می نماید. و گیاه کینوا پس از رسیدگی فیزیولوژیک، دانه کینوا، تولید می کند. این دانه ها ارزش غذایی، دارویی و اقتصادی زیادی دارند. و در سال های اخیر در سبد غذایی خانوارها در سراسر جهان، قرار گرفته اند.

کشت بذر کینوا در سال 2013 از سوی سازمان فائو، در جهان ترویج یافت. این سازمان به علت ارزش غذایی بالای دانه کینوا و همچنین شرایط رشدی بذر کینوا، کشت آن را به سایر کشورها پیشنهاد نمود. بذر کینوا که در اصل، بومی کشورهای شیلی، پرو و بولیوی است، در حال حاضر در بیش از 100 کشور جهان کشت می شود.

سازمان فائو با همکاری کشورهای تولید کننده سال 2013 را سال کینوا، نام گذاری نموده است. در سال های اخیر بذر کینوا در ایران نیز با تولید محصولی مرغوب، همراه بوده است.

کینوا

نحوه کشت بذر کینوا

بذر کینوا با وزن هزاردانه 2 تا 3 گرم، جزو گیاهان بذر ریز دسته بندی می گردد. همانطور که بیان شد، بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود اما علوفه حاصل از آن نیز برای دام خوش خوراک می باشد.

بذر کینوا، زودرس است و دوره رشد آن حدود 100 روز می باشد. کشت بذر کینوا به روش های سنتی و مکانیزه امکان پذیر است. البته کشت مکانیزه باعث افزایش عملکرد بذر کینوا خواهد شد.

نحوه آماده سازی و ابیاری بذر کینوا برای کشت

برای آماده سازی زمین، جهت کشت بذر کینوا لازم است ابتدا را زمین شخم زده و سپس دو مرحله دیسک سنگین و سبک انجام می شود. برای کشت مکانیزه از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده کرد. در این صورت، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر، فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر و عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر، خواهد بود.

برای کشت بذر کینوا، به 8 تا 10 کیلوگرم بذر در هکتار نیاز است. همچنین، بذر کینوا برای رشد به میزان آب کمی نیاز دارد. 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله هر 10 تا 15 روز، نیاز آبی بذر کینوا را برطرف می کند. جهت افزایش عملکرد بذر کینوا، می توان از کودهای دامی یا شیمیایی مانند NPK یا سوپرفسفات تریپل به همراه پتاس استفاده نمود.

برای این منظور نیاز به 150 کلیوگرم کود NPK برای هر هکتار است. یا می توان از 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس، برای هر هکتار استفاده کرد. همچنین استفاده از کودهای آلی و بیولوژیک، جهت تولید محصول ارگانیک از بذر کینوا، نیز موثر است.

میزان عملکرد بذر کینوا، حداقل 2 تن در هکتار است. و در صورت مدیریت زراعی خوب، انتخاب بذر مرغوب و رعایت شرایط مناسب کاشت و داشت، حداکثر 5/5 تن در هکتار خواهد بود. برای برداشت محصول نهایی کینوا از کمباین کلزا با تغییر هدِ کمباین می توان استفاده نمود.

بذر کینوا

خرید و فروش بذر کینوا درجه یک

در سال های اخیر، و با معرفی بذر کینوا ، کشت آن در استان های مختلف کشور انجام می گیرد. همانطور که اطلاع دارید، انتخاب بذر درجه یک و مرغوب، تاثیر بسیار مهمی در عملکرد نهایی محصول خواهد داشت. در حال حاضر بذرهای تقلبی نیز در بازار عرضه می شود که برای بسیاری از افراد ناشناخته است.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، با هدف توزیع بذر کینوا درجه یک و ترویج کشت بذر کینوا با نحوه صحیح در ایران فعالیت می نماید. و طی سال های اخیر با همکاری کشاورزان عزیز، تجربیات مفیدی در زمینه کشت بذر کینوا کسب نموده است.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا درجه یک در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد. همچنین، پس از عقد قرارداد به صورت کاملاً تضمینی، خریدار بذر کینوا در استان های مختلف کشور، می باشد.

همچنین در صورت تمایل افراد، محصول آنها را به صورت کاملاً تضمینی به فروش می رساند. بعلاوه این مجموعه آماده برگزاری کارگاه آموزشی جهت کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور می باشد.

بذر کینوا

همکاری در در نحوه کشت و فروش بذر کینوا

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر عملکرد محصول کینوا ، انتخاب تاریخ مناسب، جهت نحوه درست کشت بذر کینوا می باشد. به طوری تاریخ نامناسب کشت، تاثیر قابل توجهی بر عملکرد نهایی و میزان برداشت محصول خواهد گذاشت.

برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در هر استانی که هستید، می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید. این مجموعه با دادن مشاوره رایگان، در جهت تولید بذر کینوا درجه یک، کشاورزان عزیز را همراهی می نماید.

برای دریافت کلیه خدمات این مجموعه در زمینه تهیه و کشت بذر کینوا درجه یک، خرید و فروش تضمینی بذر کینوا و استفاده از مشاوره رایگان، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *