بازار بذر کینوا برای کاشت

بذر کینوا

بذر کینوا برای کاشت بازار مناسبی در ایران دارد؟ تهیه بذر مرغوب کینوا از چه مرکزی امکان پذیر است؟ آیا امکان خرید و فروش تضمینی بذر کینوا وجود دارد؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا بومی آمریکای جنوبی است و با هدف تولید دانه کشت می شود. طی 5000 سال غذای اصلی مردم منطقه آند در آمریکای جنوبی از بذر کینوا تهیه می شده است. ارزش غذایی بالای بذر کینوا باعث شده که در بین مردم این مناطق به خاویار سبز معروف شود.

سازمان خواروبار جهانی (فائو) با هدف ترویج کشت بذر کینوا، سایر کشورها را به کشت آن ترغیب نموده است. همچنین این سازمان سال 2013 را «سال بین المللی کینوا» نام گذاری کرده است. و هدف از کشت بذر کینوا را مبارزه با فقر و گرسنگی و حفظ امنیت غذایی مردم جهان عنوان می نماید.

اما چرا بذر کینوا برای کاشت تا این حد مورد توجه بوده است؟ بذر کینوا برای رشد به حداقل شرایط محیطی نیاز دارد. مقاومت بالای به شوری و خشکی نیز دارد. همچنین بذر کینوا به تغییرات اقلیمی سازگار است و در اغلب نقاط جهان قادر به رشد می باشد.

کشت موفقیت آمیز بذر کینوا در استان های مختلف کشور با شرایط آب و هوایی متفاوت مؤید این موضوع می باشد. بعلاوه بذر کینوا تولید دانه های باارزش غذایی بالایی می نماید که به مولتی ویتامین معروف است.

بذر کینوا برای کاشت

روش کشت بذر کینوا

برای آماده سازی زمین جهت کشت بذر کینوا، مراحل شخم، دو مرحله دیسک سنگین و سبک و کودپاشی لازم است. در صورت کشت مکانیزه از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده کرد. در این صورت عمق کاشت 2-1 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 10-7 سانتی متر می باشد.

برای بذر کینوا برای کاشت 10-8 کیلوگرم بذر در هر هکتار مورد نیاز است. همچنین استفاده از کودهای دامی و شیمیایی باعث افزایش عملکرد خواهد شد. استفاده از 150 کیلوگرم NPK یا 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس و دو مرحله کود سرک توصیه می شود.

بذر کینوا برای کاشت به میزان آب کمی برای رشد نیاز دارد. 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز نیاز آبی آن را برطرف می نماید. برای مبارزه با علف های هرز می توان حدود یک تا دو ماه قبل از کاشت بذر کینوا، زمین را آبیاری نمود. پس از سبز شدن علف های هرز با استفاده از سموم رانداپ و ترفلان آن ها را از بین برد.

عملکرد بذر کینوا برای کاشت

عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن در هکتار است. که در صورت مدیریت زراعی خوب تا 5/5 تن در هکتار نیز خواهد رسید. برداشت محصول نهایی بذر کینوا، به روش دستی و یا مکانیزه امکان پذیر است.

برای برداشت مکانیزه از کمباین برداشت کلزا با تغییردادن هدِ برداشت می توان استفاده کرد. پس از خشک شدن ساقه و گل ها با استفاده از خرمن کوب بذرهای کینوا جداسازی می شود.

بذر کینوا برای کاشت

بازار بذر کینوا برای کاشت

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان، بذر کینوا را کشت می نمایند. و در سال های اخیر، کشت بذر کینوا در ایران نیز روند افزایشی داشته است. کشت بذر کینوا سودآوری قابل توجهی دارد که در صورت مدیریت زراعی خوب حتی تا دوبرابر زراعت گندم نیز می رسد.

البته به دلیل ناشناخته بودن بذر کینوا در کشور ایران، افراد زیادی برای تهیه بذر مرغوب و همچنین روش کشت صحیح آن با مشکلاتی روبه رو می باشند. همچنین در مواردی پس از تولید محصول کینوا، کشاورز برای فروش آن نیز دچار مشکل می شود.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی با هدف ترویج کشت بذر کینوا و تولید بذرهای بومی در ایران فعالیت می نماید. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد.

همچنین در جهت آگاهی بخشی در زمینه انتخاب تاریخ کشت مناسب، انتخاب روش صحیح کشت، آبیاری، میزان کود و سموم برای کشت بذر کینوا و… کشاورزان عزیز را همراهی می نماید. در این مجموعه تمام مشاوره های کشت بذر کینوا به صورت کاملاً رایگان ارائه می شود.

بعلاوه مجموعه ما، پس از عقد قرارداد خرید و فروش محصولات بذر کینوا برای کاشت را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد. کشاوزان عزیز بدون داشتن هرگونه دغدغه ای برای فروش محصول خود، می توانند بر تولید محصول باکیفیت کینوا تمرکز نمایند.

بذر کینوا برای کاشت

همکاری

کشاورزان عزیزی که بذر کینوا برای کاشت اولیه خود را از مجموعه ما خریداری نکرده اند، در صورت تمایل، نیز می توانند برای فروش محصول خود با ما تماس بگیرند. برای این منظور، نمونه ای از محصول کینوای تولیدی خود را ارسال نموده و پس از تأیید کیفیت، محصول آنها خریداری می گردد. برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *