آموزش کشت بذر کینوا ارگانیک

بذر کینوا

آموزش کشت بذر کینوا ارگانیک جهت دریافت آموزش کشت بذر کینوا ارگانیک، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، در ارتباط باشید و ضمن در یافت مشاوره رایگان از این مجموعه، به صورت کاملاً تضمینی محصول خود را به فروش برسانید.

کشت ارگانیک

امروزه اهمیت غذای سالم و حفظ محیط زیست، باعث هدایت جوامع به سمت مصرف محصولات ارگانیک گردیده است. محصولاتی که بدون مصرف هر نوع نهاده شیمیایی در مراحل مختلف زراعت، تولید می گردند.این مجموعه اطلاعات لازم در زمینه کشت بذر ارگانیک کینوا را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

کشاورزی ارگانیک روشی است که در آن مصرف نهاده های شیمیایی حذف می شود. و به جای آن از کودهای بیولوژیک، تناوب زراعی، بقایای گیاهی، کشت حبوبات، کودهای حیوانی، سنگ های مولد معدنی و فضولات آلی استفاده می شود. همچنین برای مبارزه با آفات و علف های هرز از روش های بیولوژیک استفاده می شود.

بذر کینوا

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا متعلق به خانواده تاج خروس و زیر خانواده اسفناج است. بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود که مصرف غذایی و صنعتی دارند. دانه کینوا برای تولید غلات صبحانه، انواع نان، بیسکویت، کیک و به صورت خام و پخته مورد مصرف قرار می گیرد.

دانه کینوا، به علت اهمیت غذایی بالای خود، به خاویار سبز معروف است. سازمان فائو، سال 2013 را به نام کینوا نام گذاری کرد. بذر کینوا بومی منطقه آند در آمریکای جنوبی است. و کشورهای پرو، بولیوی و شیلی، بزرگترین تولید کنندگان این محصول در دنیا هستند.

زراعت بذر کینوا در ایران با توجه به مقاومت بالای آن به شوری و خشکی، سودآوری قابل توجهی دارد. به گونه ای که حتی در صورت فراهم بودن شرایط زراعی مطلوب، سود حاصل از کشت آن دوبرابر گندم است. بنابراین تولید بذر کینوا ارگانیک علاوه بر بهبود کیفیت مواد غذایی آن، باعث افزایش ارزش تجاری آن نیز خواهد شد.

برنج کینوا

آموزش کشت بذر کینوا ارگانیک

کشت گیاه کینوا بسته به نوع اقلیم منطقه در دو نوبت بهاره و پاییزه انجام می شود. اگرچه بذر کینوا به صورت دیم نیز کشت می شود. دوره رشد بذر کینوا حدود 100 روز است که در این مدت به 5 تا 7 نوبت آبیاری به فاصله 10 تا 15 روز نیاز دارد.

مقدار بذر کینوا برای هر هکتار در صورت 8 تا 10 کیلوگرم نیاز است. جهت آماده سازی زمین برای کشت بذر کینوا، عملیات شخم، دو نوبت دیسک و کودپاشی لازم است که انجام شود.

برای کشت مکانیزه بذر کینوا، می توان از دستگاه خطی کار غلات استفاده کرد. در این صورت عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر است.

برای افزایش عملکرد بذر کینوا معمولاً از کودهای شیمیایی استفاده می شود. اما برای کشت بذر کینوا ارگانیک می توان از کودهای بیولوژیک یا کودهای دامی استفاده نمود.عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن و در صورت مدیریت زراعی خوب تا 5/5 تن در هکتار نیز می رسد. برای برداشت محصول کینوا، میتوان از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت استفاده نمود.

بذر کینوا

خرید کود بیولوژیک برای کشت بذر کینوا ارگانیک

در حال حاضر یکی از روش های به کار رفته در تولید محصولات ارگانیک، استفاده از کودهای بیولوژیک با هدف افزایش عملکرد زراعی است. کود بیوژیک جایگزین مناسبی برای کودهای شیمیایی است. و علاوه بر افزایش سلامت و کیفیت بذر کینوا ارگانیک ، به امنیت خاک های زراعی و سلامت محیط زیست کمک می کند.

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، فعالیت می کند. و بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را عرضه می کند. همچنین در جهت ترویج کشت بذر کینوا، با جهاد کشاورزی همکاری می کند.

برای تهیه انواع بذرهای شناسنامه دار کینوا و خرید کودهای بیولوژیک در سراسر ایران، می توانید با ما تماس بگیرید. همچنین این مجموعه در زمینه زراعت ارگانیک گیاه کینوا مشاوره رایگان می دهد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *