فروشگاه گیاه کینوا در ایران

دانه کینوا

بزرگترین فروشگاه کینوا در ایران و بزرگترین مرکز تولید و فرآوری کینوا، آماده همکاری با کلیه متقاضیان عزیز در زمینه توزیع دانه و بذر گیاه کینوا ، به صورت عمده و در تناژ بالا می باشد.

معرفی گیاه کینوا

گیاه کینوا، تولید کننده دانه های مغذی و بسیار غنی از مواد غذایی است. گیاه کینوا حاصل رشد بذرهای بسیار ریز کینوا با وزن هزاردانه 2 تا 3 گرم است. پس از رشد گیاه کینوا و رسیدگی فیزیولوژیک آن، دانه های سفید یا رنگی کینوا تولید می گردد.فروشگاه کینوا در ایران با کیفیت ترین دانه های کینوا را عرضه می کند.

دانه های حاصل از رشد گیاه کینوا، دارای ارزش غذایی بسیار بالا هستند و خاویار گیاهی لقب گرفته اند. از هزاران سال قبل، گیاه کینوا در منطقه آند در آمریکای جنوبی کشت شده است. مردم این منطقه از گیاه کینوا به عنوان غذایی اصلی خود استفاده می نمودند. و به آن لقب خاویار سبز داده اند.

گیاه کینوا

گیاه کینوا در جهان

در سال 2013 سازمان فائو سایر کشورها را به کشت گیاه کینوا ترغیب نمود. و سال 2013 را به نام سال بین المللی کینوا نامگذاری نمود. زیرا گیاه کینوا، به خشکی و شوری و یخ زدگی مقاومت بالایی دارد. همچنین در شرایط آب و هوایی مختلفی رشد می کند. بعلاوه گیاه کینوا، دانه هایی بسیار مغذی تولید می نماید.این محصول در فروشگاه کینوا در سراسر ایران به فروش می رسد.

در حال حاضر بیش از 100 کشور در جهان گیاه کینوا را کشت نموده و دانه های حاصل از آن را در سبد غذایی خود قرار می دهند. در استان های مختلف کشور ایران نیز با کشت بذر، گیاه کینوا رشد کرده و دانه های مغذی کینوا تولید می شود.

برنج کینوا

فروشگاه مواد غذایی دانه گیاه کینوا در ایران

گیاه کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود. و برگ های جوان آن به عنوان سبزی مانند اسفناج، نیز مورد مصرف قرار می گیرد. البته برخی ژنوتیپ های آن نیز کاربرد علوفه ای برای دام دارند.فروشگاه های کینوا در سراسر ایران عرضه ککنده این نوع محصول است.

دانه های گیاه کینوا به روش تازه خوری، کته، پخته و آبکش و در انواع غذاها، سالاد، سوپ و خورشت ها استفاده می شوند. همچنین از دانه های گیاه کینوا، آرد کینوا تولید می شود. آرد کینوا برای غنی سازی انواع نان، بیسکویت، کیک و فرنی کاربرد دارد.

همانطور که بیان گردید، دانه های گیاه کینوا بسیار برای بدن مغذی هستند، و مصرف روزانه آنها، اثرات مفیدی بر سلامت بدن خواهد گذاشت. گیاه کینوا تنها گیاهی است که دانه های آن، حاوی همه اسیدآمینه های ضروری برای بدن انسان هستند. اسید آمینه ضروری لیزین در دانه های گیاه کینوا به وفور یافت می شود.

دانه های گیاه کینوا اسید آمینه هیستیدین بالاتری از جو، سویا و گندم دارند. در حالی که میزان اسیدآمینه تریپتوفان موجود در آن ها مشابه دانه های گندم بوده و از سایر غلات بیشتر است. ترکیب اسید امینه های ضروری موجود در دانه های گیاه کینوا مانند ترکیب پروتئین های شیر و کازئین می باشد.

دانه کینوا

گیاه کینوا و بیماری ها

دانه های گیاه کینوا دارای بیو پپتید هایی هستند که باعث کاهش رادیکال های آزاد می شوند و ضد فشار خون هستند. همچنین فیبر های محلول موجود در دانه های گیاه کینوا مشابه سایر غلات زیاد می باشد. اطلاعات لازم در این زمینه در فروشگاه های کینوا در ایران در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

فیبرهای محلول موجود در دانه گیاه کینوا باعث جذب اسید های صفراوی و ترکیبات سمی و رشد میکروارگانیسم های روده بزرگ می شوند. بعلاوه این فیبرها باعث کاهش کلسترول خون، بهبود هضم غذا و کاهش شاخص قند خون نیز می گردند.

افرادی که دارای بیماری متابولیکی سلیاکی هستند نمی توانند گلوتن موجود در غلاتی مانند گندم را هضم نمایند. دانه های گیاه کینوا به دلیل نداشتن گلوتن، جایگزین مناسبی برای غلات گلوتن دار، در برنامه غذایی این افراد می باشد.

فروشگاه گیاه کینوا در ایران

با معرفی گیاه کینوا از سوی سازمان فائو و بیان ویژگی های این گیاه، تولید و مصرف گیاه کینوا، در کشورهای مختلف جهان افزایش یافت. بسیاری از کشورها از جمله ایران، بذر کینوا را کشت نموده و با پرورش گیاه کینوا، دانه های مغذی آن را تولید می نمایند.

با رونق مصرف گیاه کینوا، بازار خرید و فروش بذر و دانه گیاه کینوا نیز روند افزایشی یافته است. و افراد علاقه مند به تولید و مصرف گیاه کینوا، در پی خرید محصولات با کیفیت هستند.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین فروشگاه بذر و دانه گیاه کینوا با، جهت ترویج تولید گیاه کینوا فعالیت می نماید. این مجموعه در جهت بومی سازی تولید دانه گیاه کینوا در ایران با وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می نماید.

پس از قراردادن بذرهای گیاه کینوا در اختیار کشاورزان، با عقد قرارداد، محصولات گیاه کینوا را به صورت تضمینی، خرید و فروش می کند. این مجموعه برای اولین بار در ایران، دانه های گیاه کینوا که توسط کشاورزان ایرانی تولید شده، را فرآوری نموده است.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه گیاه کینوا، دانه های مرغوب و آماده به طبخ گیاه کینوا را به صورت بسته بندی و عمده فروشی در تناژ بالا عرضه می نماید. همچنین، آماده همکاری با رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها، کارخانجات صنایع تبدیلی و انجمن های سلیاکی در جهت تأمین دانه و آرد کینوا در تناژ بالا می باشد.برای استفاده از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *