خرید و فروش بذر کینوا در یزد

بذر کینوا

برای خرید و فروش بذر کینوا در یزد می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران تماس گرفته و علاوه بر دریافت مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا، به صورت کاملاً تضمینی محصول خود را به فروش برسانید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا که جزو شبه غلات بسته بندی می شود. مقاوم به تغییرات اقلیمی و کم آبی و شوری خاک می باشد. به گفته سازمان خواروبار جهانی (فائو) کشت و فروش بذر کینوا در نقاط مختلف جهان با هدف تامین امنیت غذایی و مبارزه با فقر و گرسنگی انجام می شود. فروش و کاشت بذر کینوا در ایران و استان یزد توسط مراکز معتبری صورت می گیرد.

بذر کینوا در مناطق جنوبی آمریکا به مدت 5000 سال غذای اصلی مردم این مناطق بوده است . به علت ارزش غذایی بالا، دانه های حاصل از رشد بذر کینوا، به خاویار گیاهی معروف شده اند.

سازمان خوارو بار جهانی (فائو) با هدف ترویج کشت و فروش بذر کینوا در کشورهای دیگر، سال 2013 را به نام «سال بین المللی» کینوا نامگذاری کرد . این سازمان هدف از ترویج کشت بذر کینوا راف تأمین امنیت غذایی مردم جهان و مبارزه با فقر و گرسنگی عنوان نمود.

در حال حاضر بیش از 100 کشور دنیا از جمله ایران به کشت و فروش بذر کینوا اقدام کرده اند . در سال های اخیر استان های مختلف کشور، بذر کینوا را کشت نموده و عملکرد قابل قبولی به دست آورده اند.

بذر کینوا

تاریخ کاشت بذر کینوا

بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه و در مناطق مستعد در نوبت تابستانه نیز کشت می شود . همچنین در مناطق پرباران، امکان کشت دیم نیز برای بذر کینوا وجود دارد. کشت و فروش بذر کینوا نسبت به برخی غلات مانند گندم، در استان یزد تا دوبرابر سودآور است .

بذر کینوا

کشت بذر کینوا در یزد

اقلیم گرم و خشک ایران و وجود تعداد زیادی از اراضی کشاورزی آن در مناطق خشک مانند استان یزد، زمینه را برای کشت بذر کینوا در ایران فراهم آورده است. زیرا همانطور که بیان شد، بذر کینوا به خشکی و شوری مقاوم است.

همچنین بذر کینوا در یزد نیاز آبی کمی دارد. و در نوبت های مختلف در سال زراعی، می تواند کشت شود. بسیاری از استان های کشور کشت بذر کینوا را به صورت موفقیت آمیز تجربه کرده اند. البته انتخاب تاریخ کشت مناسب برای کشت بذر کینوا بسیار حائز اهمیت است.

برای اطلاع از تاریخ کشت بذر کینوا در یزد و در کلیه مناطق کشور می توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید . خدمات مشاوره ای مربوط به زراعت بذر کینوا در این مجموعه کاملاً رایگان می باشد .برای کشت بذر کینوا نیاز به 10-8 کیلوگرم بذر در هر هکتار است. از انواع روش های کشت سنتی و مکانیزه برای کشت بذر کینوا می توان بهره برد .

کینوا

ابیاری و عملکرد بذر کینوا در یزد

در صورت کشت مکانیزه می توان از دستگاه خطی کار غلات استفاده کرد. در این صورت عمق کاشت بذر کینوا در یزد 2-1 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بذر کینوا در یزد در هر ردیف 10-7 سانتی متر می باشد.فروش بهترین بذر ها در این استان توسط این مجموعه صورت می گیرد.

کینوا گیاهی مقاوم به خشکی است که 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز، نیاز آبی آن را برطرف می نماید. برای برداشت محصول بذر کینوا در یزد از کمباین برداشت کلزا می توان استفاده کرد. برای این منظور لازم است که هدِ برداشت تنظیم شود .

عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن در هکتار می باشد که با فراهم آوردن شرایط مطلوب زراعی، به مقدار 5/5 تن در هکتار خواهد رسید .

بذر کینوا

خرید و فروش بذر کینوا در یزد

در حال حاضر فروش بذر کینوا در یزد به صورت فله و یا بسته بندی در بازار انجام می شود. و با معرفی بذر کینوا، در سال های اخیر، بازار خرید و فروش بذر کینوا در یزد و سایر استان ها رونق یافته است .

البته در مواردی شاهده شده است که افراد سودجو اقدام به توزیع بذرهای تقلبی کینوا کرده اند. بذرهای تقلبی کینوا یا فاقد قدرت جوانه زنی هستند و یا دارای اختلاط ژنتیکی بوده اند. و بر عملکرد محصول تاثیر منفی می گذارند .

مجموعه ما در زمینه کشت و فروش بذر کینوا در یزد و سایر شهر ها با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید . این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را توزیع می نماید .

بذر کینوا گلستان

همکاری در خرید و فروش بذر کینوا در یزد

این مجموعه، ضمن عقد قرارداد خرید و فروش تضمینی بذر با زارعین محترم، مشاوره تخصصی و رایگان در زمینه کشت بذر کینوا در اختیار آنان قرار می دهد . برای خرید و فروش بذر کینوا در یزد، و استفاده از مشاوره رایگان، می توانید با ما در ارتباط باشید .

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *